Podczas wspólnego webinarium, zorganizowanego 17 lutego br., firmy Mark Andy i Domino oficjalnie poinformowały o wprowadzeniu na rynek nowej, cyfrowej maszyny wąskowstęgowej – Digital Series iQ, bazującej na doświadczeniach obu producentów. Urządzenie dołączyło do coraz szerszego portfolio hybrydowych maszyn cyfrowych Mark Andy, a jego „sercem” jest nowy moduł inkjetowy stworzony przez Domino – V1610i UV.
Jak zapowiedzieli podczas spotkania online przedstawiciele obu firm, jest to pierwsze, ale z pewnością nie ostatnie wspólne rozwiązanie Mark Andy i Domino. Webinarium składało się z kilku wystąpień, pokazu maszyny Digital Series iQ (poprowadzonego w centrum demonstracyjnym Mark Andy w St. Louis) oraz sesji pytań i odpowiedzi z aktywnym udziałem uczestników webinarium. W wydarzeniu (dostępnym dla zainteresowanych na stronie https://info.markandy.com/digital-series-iq-unveiling) licznie wzięli udział także klienci z Polski, gdzie hybrydowe rozwiązania oferowane przez Mark Andy (w tym modele Digital Pro i Digital Series HD) cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem rynku.
Webinarium oficjalnie otworzył i prowadził Dave Medlar – Vice President Engineering & Operations w firmie Mark Andy, który podkreślił, że nowa maszyna – Digital Series iQ – ma szansę znacząco zwiększyć bazę światowych instalacji hybrydowych rozwiązań Mark Andy, bazujących na technologii wąskowstęgowej. Do pozycji amerykańskiego dostawcy jako jednego z liderów światowego rynku maszyn etykietowych (które jednak – dzięki swojej wszechstronności – są wykorzystywane także do innych rodzajów produkcji) nawiązał PJ Desai – CEO firmy Mark Andy, podkreślając ponad 75-letnie doświadczenie rynkowe kierowanej przez siebie firmy oraz fakt wdrożenia ponad 250 maszyn hybrydowych w skali globalnej. Podkreślił, że wiele rozwiązań wdrożonych w nowo zaprojektowanej maszynie wynika z doświadczeń innych hybrydowych rozwiązań Mark Andy, którzy są dla firmy ważnym źródłem wiedzy technologicznej. Kilka słów poświęcił świeżo nawiązanej współpracy firmą Domino; o korzyściach z niej wynikających mówił też David Ellen – Global Division Director w Domino Printing Systems. Zaznaczył on, że podczas licznych spotkań i rozmów z drukarniami etykietowymi z różnych regionów świata wątek potencjalnej współpracy obu dostawców pojawiał się bardzo często. Obecnie – jak podkreślał – kompetencje obu firm zaowocowały maszyną Digital Series iQ.
Z głównymi korzyściami, jakie wiążą się z jej użytkowaniem, zapoznał uczestników webinarium Jerry Henson – regionalny szef sprzedaży w północnoamerykańskim oddziale Mark Andy. Wskazał on cztery elementy, decydujące o jej przewadze rynkowej: wysoką wydajność, modułowość, wszechstronność oraz dostępność dla firm o różnych możliwościach budżetowych. Digital Series iQ oferuje prędkość maksymalną 50 m/min. w trybie wysokojakościowym i 70 m/min. w trybie „high-speed”. Jak zaznaczył prelegent, oznacza to wydajność 4-krotnie wyższą niż w przypadku konwencjonalnej maszyny pracującej off-line. Urządzenie cechuje architektura modułowa: bazuje na platformie maszyny fleksograficznej Evolution Series E5, oferując podobny potencjał w zakresie rozbudowy. Można ją też wyposażyć w szereg opcji w zakresie wykańczania i uszlachetniania (tu na szczególną uwagę zasługuje – zdaniem prelegenta – nowy semirotacyjny moduł sztancowania VDC-SR, oferujący wyższą wydajność względem tradycyjnego rozwiązania). W kontekście wszechstronności zastosowań nowa maszyna otwiera dla jej użytkowników liczne, nowe rynki, zwłaszcza te bazujące na zleceniach niskonakładowych i personalizowanych. Szersze spektrum aplikacji wynika też ze zróżnicowanego portfolio podłoży, jakie można w niej zastosować; maszyna obsługuje m.in. wrażliwe na docisk papiery i folie, standardowe papiery i folie, zawieszki czy niskogramaturowe kartony. Jerry Henson podkreślał też ekonomiczne zalety inwestycji w Digital Series iQ: relatywnie niski wkład kapitałowy i atrakcyjne koszty związane z jej codzienną eksploatacją.
Ważnym punktem agendy webinarium był pokaz maszyny „na żywo”, zrealizowany z centrum demonstracyjnego Mark Andy w St. Louis w stanie Missouri (USA). Prowadzący go przedstawiciele północnoamerykańskiego oddziału firmy raz jeszcze krótko przedstawili poszczególne elementy urządzenia i wskazali na jego kluczowe funkcjonalności i rozwiązania.
W trakcie prezentacji rozpoczęła się sesja pytań i odpowiedzi, która zwieńczyła spotkanie. Dotyczyły one różnych aspektów związanych z premierowym rozwiązaniem: pozycjonowaniem modelu Digital Series iQ w portfolio hybrydowych maszyn Mark Andy, docelowej grupy klientów, do której jest ona skierowana; możliwości konfiguracji urządzenia i dostosowania go do różnego rodzaju produkcji; spraw technologicznych (np. w kontekście gamutu kolorystycznego oferowanego przez poszczególne maszyny Mark Andy); a także kwestii środowiskowych i ekonomicznych. Zapowiedziano też indywidualne pokazy nowej maszyny, na które można umawiać się kontaktując się z centralą bądź jednym z licznych oddziałów Mark Andy.
Tom Cavalco, Executive Vice President w firmie Mark Andy, podsumowuje: „Cieszymy się z tak licznego udziału naszych obecnych i potencjalnych klientów z całego świata w webinarium oficjalnie anonsującym Digital Series iQ. To nasza pierwsza tegoroczna „gorąca” premiera, a zarazem pierwsze wspólne rozwiązanie Mark Andy i Domino – dwóch czołowych producentów rozwiązań dla cyfrowego świata etykiet. Jak można było usłyszeć podczas tego spotkania, wielu klientów oczekiwało tego sojuszu, więc cieszymy się, że mogliśmy w tak trudnym wciąż dla całego świata okresie zaprezentować jego owoce. Mamy nadzieję, że model Digital Series iQ znakomicie wpasuje się w nasze portfolio hybrydowych rozwiązań. Każda więc z firm zainteresowanych wdrożeniem technologii cyfrowej/hybrydowej, a tym samym – otwarciem nowych możliwości dla swojego biznesu – znajdzie w Mark Andy odpowiedniego partnera. Zapraszamy do kontaktu”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej