Jak za­cząć druk ety­kiet bez wiel­kiej in­we­sty­cji?Poprzedni artykuł 

W ostat­nim ro­ku za­po­trze­bo­wa­nie na ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne wzro­sło ok. 33 %. Nic też dziw­ne­go, że wie­le ma­łych dru­kar­ni re­kla­mo­wych, of­f­se­to­wych czy ar­ku­szo­wych, nie ma­jąc ta­kie­go wzro­stu u sie­bie, za­częło szu­kać mo­żli­wo­ści in­we­sty­cji w ety­kie­ty ro­la – ro­la. I tu na­po­tka­ło je­den pod­sta­wo­wy pro­blem; Ta­nia ma­szy­na – dro­ga ety­kie­ta i od­wrot­nie. Dro­ga ma­szy­na – ta­ni koszt wy­dru­ku.

Nie wszy­scy to zro­zu­mie­li i sta­ra­ją się za­sto­so­wać me­to­dę ma­łych krocz­ków ;” ku­pię so­bie te­raz ma­łą ma­szy­nę (naj­częściej na­-biur­ko­wą, w ce­nie od 10–40 tyś Eu­ro), i się na­uczę te­go bi­zne­su. Zdo­będę klien­tów, wgry­zę się w ry­nek a później ku­pię wi­ęk­szą, czy­taj – dro­ższą ma­szy­nę do po­wa­żne­go dru­ko­wa­nia ety­kie­t”. Sęk w tym, że to tak nie za­dzia­ła.

Ku­pu­jąc ta­nią ma­szy­nę, czy to me­m-je­ta, czy też ja­kiś to­ner, ma­my ety­kie­tę szyb­ko i to na­wet do­ść do­brej ja­ko­ści, ale bar­dzo dro­gą. Prze­ci­ęt­nie 10 ra­zy dro­ższą niż z ma­szy­ny cy­fro­wej UV Led. Ce­na ta­kiej ety­kie­ty jest ak­cep­to­wal­na w bar­dzo wąskiej gru­pie ryn­ko­wej, gdzie koszt ety­kie­ty nie ma zna­cze­nia, a li­czy się tyl­ko szyb­kość jej uzy­ska­nia i to tyl­ko w ilo­ściach pa­rę lub pa­ręset sztuk. Je­że­li są to już ty­si­ące lub dzie­si­ąt­ki ty­si­ęcy sztuk, to koszt wy­dru­ku ta­kiej par­tii ety­kiet będzie za­bój­czy. Za­tem ta­kie urządze­nia na­da­ją się zna­ko­mi­cie do np. 300 szt. ety­kiet na wód­kę we­sel­ną, lub ety­kiet na prób­ną – ma­łą par­tię pro­duk­tu, ale nie do po­wa­żne­go dru­ku w du­żej dru­kar­ni skie­ro­wa­nej na ry­nek.

Ku­pu­jąc wie­lo­krot­nie dro­ższą, pro­fe­sjo­nal­ną ma­szy­nę cy­fro­wą, otrzy­mu­je­my ety­kie­tę znacz­nie ta­ńszą, która mo­że kon­ku­ro­wać na ryn­ku i da się jesz­cze na niej mieć ma­rżę. (Naj­częściej du­żą ma­rżę – nie­praw­do­po­dob­nie du­żą ma­rże). Ty­le, że in­we­sty­cja jest znacz­na, naj­częściej po­nad 250 tys. Eu­ro i nie ka­żde­go stać. To sku­tecz­nie od­stra­sza na­wet bar­dzo do­brych i zde­ter­mi­no­wa­nych dru­ka­rzy. Do te­go są bar­dzo różne tech­no­lo­gie cy­fro­we i nie­które są nie tyl­ko dro­gie w za­ku­pie, lecz trud­ne do opa­no­wa­nia w uży­ciu. Za­tem, nie tyl­ko o pie­ni­ądze tu cho­dzi. No i przy du­żej in­we­sty­cji, brak do­sta­tecz­nej ilo­ści klien­tów na po­cząt­ku sta­je się też du­żym pro­ble­mem. Ma­szyn du­żej war­to­ści, naj­częściej bie­rze się w kre­dy­cie lub le­asin­gu, które­go ra­ty trze­ba spła­cać. Dlate­go fir­my wstrzy­mu­ją się z de­cy­zją i kręcą się w kółko w za­klętym kręgu nie do roz­wi­ąza­nia.

A gdy­by był zło­ty śro­dek, coś po­mi­ędzy 75 a 150 tys. Eu­ro ? Nie spe­cjal­nie du­ża in­we­sty­cja, naj­ni­ższy koszt wy­dru­ku, i do te­go ła­twa i szyb­ka w ob­słu­dze. Tak, to jest mo­żli­we z ma­szy­na­mi se­rii DLM Print LZC 54–150 (https://dlm­print.pl/o­fer­ta­/cy­fro­we­/lz­c-54–150/). Ma­szy­ny te to;

  • re­la­tyw­nie ni­ski koszt za­ku­pu ma­szyn UV Led ful­l-co­lor CMYK
  • bar­dzo wy­so­ka ja­ko­ść wy­dru­ku cy­fro­we­go atra­men­to­we­go
  • wy­so­ka szyb­ko­ść dru­ko­wa­nia do 30 m/ min.
  • bar­dzo ni­ski koszt wy­dru­ku, opie­ra­jący się tyl­ko na kosz­cie zu­ży­cia tu­szu.
  • mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia bi­le­tów, lo­te­rii np. bin­go , za­wie­szek, fo­li pa­ku­jących itd. tam gdzie po­trzeb­ne są zmien­ne da­ne i różne ro­dza­je ko­dów kro­czących .
  • na­tych­mia­sto­wa go­to­wo­ść do pra­cy
  • bar­dzo nie­wiel­kie ga­ba­ry­ty ma­szy­ny.

Licz­by przy mo­de­lu ma­szy­ny okre­śla­ją jej po­le za­dru­ku, a za­tem do 54 mm, 75 mm, 108 mmm i 150mm. W za­le­żno­ści od mo­de­lu będą mia­łby różne gło­wi­ce, ale wszyst­kie dru­ku­ją w stan­dar­dzie bar­dzo wy­so­kiej fo­to­gra­ficz­nej roz­dziel­czo­ści . Jesz­cze raz pod­kre­ślę, bar­dzo pro­sty i ła­twy spo­sób ob­słu­gi, gdzie nie po­trze­ba dru­ka­rza do ob­słu­gi ta­kiej ma­szy­ny. Dla­te­go ma­szy­ny DLM Prin­t- LZC mo­że­my za­sto­so­wać rów­nież na pro­duk­cji, nie tyl­ko w dru­kar­ni ety­kiet. Wszędzie tam gdzie ety­kieta mu­si być szyb­ko, ta­nio i bez ma­ga­zy­no­wa­nia. Ta in­we­sty­cja spła­ca się naj­szyb­ciej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my DLM Print

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści