Europejski Hackathon GrafikiPoprzedni artykuł 

Już drugi rok z rzędu – przed dorocznym Kongresem 9 listopada – VIGC (Flamandzkie Centrum Innowacji Komunikacji Graficznej) organizuje w dniach 25 i 26 października Hackathon. W tym roku zostanie przemianowany na Europejski Hackathon Grafiki. Oczywiście nie bez powodu…

VIGC dosłownie próbuje w tym roku przesuwać swoje granice jeszcze bardziej. Podobnie jak w roku 2020, EY wspiera tę inicjatywę wspólnie z Flamandzkim Partnerstwem Przemysłowym Agoria-Sirris-Vlaio. Ale również Intergraf – europejska organizacja patronacka krajowych federacji sektorowych – również po raz pierwszy występuje jako partner. Obie strony mocno wierzą w innowacyjny charakter tego typu imprezy. Cenna inicjatywa, której branża poligraficzna potrzebuje iz której może się wiele nauczyć.

Ale jest więcej do powiedzenia. Również kilka indywidualnych federacji sektorów europejskich będzie pełnić rolę współgospodarzy. Oznacza to, że w kraju, który reprezentują, aktywnie poszukują zespołów i osób, które chcą wziąć udział w Hackathonie. Współgospodarz reprezentuje swój kraj w szerokim kontekście europejskim. W tej chwili Dania, Estonia i Holandia już się zobowiązały.

Z prawie 85 uczestnikami podzielonymi na 13 zespołów, zeszłoroczny Hackathon był już sukcesem. Byli uczestnicy z krajów Beneluksu, Niemiec, Skandynawii, Estonii i USA. „To, co naprawdę nas zaskoczyło podczas tego pierwszego Hackathonu, to jakość i skład zespołów. Bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy nowych technik, usług i modeli biznesowych. Nasz Hackathon to sposób na połączenie wszystkich tych pomysłów i wiedzy”, mówi Jos Steutelings, dyrektor zarządzający VIGC.

Hackathon zostanie również uruchomiony praktycznie w tym roku. Ułatwi to uczestnictwo z dowolnego regionu geograficznego, w którym się znajdujesz. „Można to łatwo zrobić za pomocą wirtualnych spotkań plenarnych, wielu małych konsultacji ad hoc za pośrednictwem, na przykład, TEAMS, Skype lub ZOOM. Mieliśmy z tym bardzo dobre doświadczenia w zeszłym roku i okazało się, że zadziałało bardzo dobrze – mówi Jan de Clippeleer, dyrektor wykonawczy EY.

R E K L A M A

Podczas dwóch dni Hackathonu jest wiele do przeżycia. Do dyspozycji zespołów będą eksperci z różnych środowisk, którzy rzucą światło na propozycje opracowywane podczas wydarzenia. Mogą aktywnie uczestniczyć w projektach zespołowych. W przerwach między warsztatami zostaną również podane m.in. profesjonalne pitchingi i opracowanie modelu biznesowego.

Na zakończenie dwudniowego Hackathonu międzynarodowe jury wybierze 3 zwycięzców. Zwycięzcy będą mogli zaprezentować swój projekt na dorocznym Kongresie VIGC.

Luca School of Arts – Belgijska Akademia Designu w Gandawie – została ogłoszona zwycięzcą w 2020 roku. Pięciu studentów ostatniego roku przekonało jury swoim projektem „Smiles”. Ich wyzwaniem była zmiana postrzegania ludzi, którzy twierdzą, że druk jest martwy. Dlatego pokazali, że treści cyfrowe i druki mogą iść w parze. Zrobili to, zbierając wspomnienia za pomocą „wykrywania uśmiechu” na smartfonie, a następnie umieszczając je w spersonalizowanej drukowanej książce.

Więcej informacji na temat koncepcji Hackathonu można znaleźć w naszym One Pager lub na https://www.vigc.be/eu-graphic-arts-hackathon/.

Na podstawie informacji organizatora

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności