Creation Reprographics („Creation”), wyspecjalizowany partner w przygotowaniu do druku opakowań i drukarni etykiet, zwraca uwagę na rolę reprografii, która obecnie dostrzega bardziej ochronną rolę drukarni etykiet w obliczu obecnych niedoborów papieru.
Specjalistyczna firma, która obsługuje drukarnie w sektorach żywności, napojów i FMCG, zauważyła zmieniające się priorytety na rynku, ponieważ firmy starają się wzmocnić swoje dostawy, zmniejszając ryzyko odpadów.
Matt Francklow, dyrektor zarządzający w Creation, wyjaśnia: „Jedną z najbardziej fascynujących stron sektora opakowań i druku jest jego elastyczność, adaptacja i zmiany. To prawdziwy tygiel potrzeb konsumentów, priorytetów marki i warunków rynkowych. Obecnie obserwujemy, jak reprografia odgrywa bardziej ochronną rolę w procesie drukowania. Rozumiemy przez to, że drukarze inaczej patrzą na pochodzenie — nie chodzi tylko o to, aby druk wyglądał świetnie, ale także o bezpieczniejszy proces.
„Kluczem do tego zmieniającego się poglądu jest to, że mając odpowiedniego partnera do reprodukcji, zmniejsza się ryzyko wystąpienia błędów krytycznych w druku, co oznacza, że materiały eksploatacyjne nie są zdane na błędy w druku lub różnice kolorystyczne. Jesteśmy na rynku, na którym żadna drukarka, niezależnie od rozmiaru, nie może sobie pozwolić na marnowanie, a niedobór papieru trafia teraz do głównego nurtu wiadomości. Jest prawdopodobne, że koszty będą nadal rosły, a czasy realizacji wydłużą się, co może mocno uderzyć w drukarnie etykiet. Kiedy rozmawiamy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami o takich obszarach, jak zarządzanie kolorami, digitalizacja przepływu pracy i zrównoważona produkcja płyt fleksograficznych, jasne jest, że bardziej niż kiedykolwiek traktują oni reprodukcję jako element ochronny. To zniuansowany pogląd, ale bardzo jasny”.