Mondelez, jedna z największych na świecie firm cukierniczych, nawiązała współpracę z HP Indigo i platformą HP Brands Innovation, aby rozpocząć nową kampanię z kultową marką czekolady Milka, drugą w ciągu ostatnich 12 lat. miesięcy. Rozpoczęta w całej Belgii kampania Milka „Color Your Break” obejmuje opakowania Milki LEO ozdobione animowanymi wzorami, wydrukowane przy użyciu technologii druku cyfrowego HP, co daje konsumentom możliwość oderwania się od rzeczywistości i dodania koloru do przerw w pracy.
W listopadzie 2021 roku Mondelez po raz pierwszy nawiązał współpracę z czekoladą Milka i HP Indigo w ramach kampanii „Powiedz to z Milką”, w ramach której na upominkowych pudełkach pralin Milka wydrukowano 120 gestów życzliwości, promując pogląd, że małe i szczere gesty zasługują na uznanie. Po sukcesie tej kampanii, Mondelez chciał rozszerzyć możliwości technologii druku cyfrowego HP na najlepiej sprzedającą się markę Milka w Belgii, Milka LEO.
Tym razem Mondelez nawiązał współpracę z 12 artystami, aby stworzyć ponad 280 projektów i historii, które drukowane są na 12-pakowych pudełkach z mlecznej i białej czekolady Milka LEO. Jednak projekty są tylko w połowie zabarwione, z myślą, że konsumenci oderwą się od codziennej rutyny i dokończą kolorowanie.
Mondelezowi zależało na umieszczeniu tematu współtworzenia w centrum kampanii i posunięciu makrotrendu personalizacji o krok dalej. Oprócz projektów artystów uruchomiła dedykowaną stronę internetową www.leo.be, która stanowi platformę dla konsumentów do współtworzenia własnych projektów. Za pośrednictwem strony internetowej konsumenci mogą spersonalizować własne wersje autorskich projektów artystów, które zostaną zebrane, a następnie wydrukowane na jednym z prawie trzech milionów pudełek Milka LEO. Istnieje już blisko 200 projektów współtworzonych przez konsumentów, które mają być drukowane i dystrybuowane w całej Belgii od kwietnia do grudnia 2022 r. Po raz pierwszy Mondelez przeprowadził kampanię wykraczającą poza wiele rynków.
Kampania Milka „Color Your Break” to tylko jeden z przykładów wieloletniej współpracy Mondelez z platformą HP Brands Innovation, która od 2019 r. nadzoruje podróż firmy cukierniczej do druku cyfrowego. swoich wiodących marek, poprzez współtworzenie i wykorzystanie mocy opakowań drukowanych cyfrowo jako punktu styku wiodącej komunikacji.
„HP rozpoczęło swoją podróż do personalizacji ponad dziesięć lat temu i od tego czasu zagłębiło się w ten megatrend, dowiadując się, że współtworzenie może stworzyć jedyne w swoim rodzaju doświadczenie dla konsumentów, a wszystko to przy jednoczesnym zapewnieniu drugiego najskuteczniejszego zwrotu z inwestycji w marketing, powiedział Jose Gorbea, Global Head of Brands, Agencies & Sustainability Innovation, HP Inc. moc niestandardowych opakowań.”
Mówiąc o kampanii, Penny Thomas, Design Operations Manager, EU, Mondelez, powiedziała: „Po sukcesie kampanii „Powiedz to z Milką”, naturalnym było kontynuowanie naszej współpracy z platformą HP Brands Innovation i podjęcie działań kolejny krok w naszej podróży do druku cyfrowego. Możliwości, jakie daje kampania Milka „Color Your Break” w zakresie zaangażowania konsumentów, są ogromne i nie mogę się doczekać, jak kampania rozrasta się z biegiem czasu, ponieważ coraz więcej konsumentów współtworzy własne projekty.”
Łącząc Mondelez ze swoją siecią partnerów drukarskich, HP wykorzystał wiodącą niemiecką firmę PSP, Pfäffle GmbH Verpackungswerk, do drukowania składanych pudełek kartonowych. Firma Pfäffle GmbH Verpackungswerk była jednym z pierwszych użytkowników rozwiązań HP do cyfrowego składania kartonów, a jej HP Indigo 30000 okazał się idealną prasą do pracy.
29-calowa cyfrowa prasa arkuszowa to sprawdzone na rynku rozwiązanie do dopasowywania offsetu, które umożliwia przetwórcom składanych kartonów wykorzystanie możliwości związanych z wysokimi marżami i przejście do bardziej wydajnej produkcji. Wyposażona w technologię HP Indigo Liquid ElectroInk, z maksymalnie 7 stacjami atramentu i najszerszą cyfrową gamą kolorów, prasa zapewnia druk na pudełkach Milka LEO w najwyższej jakości, zgodnie z wymaganiami kolorystycznymi marki Mondelez.
Kampania była również możliwa dzięki oprogramowaniu HP SmartStream Designer. Narzędzie HP do personalizacji projektu od projektu do druku umożliwiło firmie Mondelez wydrukowanie wielu wariantów projektu i ożywienie wymyślonego produktu końcowego.
Skala i wyjątkowe cechy tej kampanii dały HP znakomitą okazję do zaprezentowania szerokiemu gronu odbiorców możliwości oferowanych przez nią rozwiązań do druku cyfrowego, jednocześnie podkreślając zakres zaangażowania, jakie może zaoferować spersonalizowane, współtworzone opakowanie.
Na podstawie informacji firmy HP Inc.