Zapraszamy na kurs "Redakcja i korekta publikacji" online lub stacjonarnie w KrakowiePoprzedni artykuł 

Zapraszamy na 16 godz. kurs redakcji i korekty publikacji online lub stacjonarnie w Krakowie.
Co redaktor reklam, katalogów oraz książek koniecznie powinien wiedzieć?
Termin najbliższej edycji: 22, 23, 24 i 25 sierpnia 2022 r. (pon., wt., śr., czw.) w godz. 17.10 – 20.30

Miejsce:
• jeśli wybierasz opcję online: biurko i komputer w Twoim domu, łączymy się na Jitsi
• jeśli uczestniczysz stacjonarnie: „Publishing School” w Krakowie, ul. Kosynierów 15B, II p. sala nr 1


Program
1. Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny? Analiza metryczek książkowych – ćw.
2. Struktura publikacji – zanim zaprojektujesz poznaj:
– arkusz, składka, 16-tka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka, paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny, środek optyczny
3. Układy graficzne – ćwiczenia w rozpoznawaniu
4. Barwa i tonalności – sprawdź, co przez lupę widzą redaktor i drukarz
5. Podstawowe zasady składania, czyli dobre maniery publishingu i self-publishingu:
– akapity, wcięcia, odstępy, inne światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów, prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, notki
6. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi?

R E K L A M A
– łamanie tekstu prostego oraz z tytułami, nadtytułami, podtytułami i śródtytułami, łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
7. Wykonujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego nad reklamami typu: ulotki, plakaty, szyldy, ogłoszenia, naklejki, metki, potykacze – ćw. w projektowaniu i adiustowaniu falcowanej ulotki
8. Realizujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego przygotowującego katalog lub książkę:
– makieta graficzna i model przestrzenny – ćw. w projektowaniu katalogu reklamowego, format, struktura, objętość, układ graficzny, typ okładki, typ wkładu, technika drukowania, tekst, materiał ilustracyjny, marginesy, światła, pismo
9. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Kto ma rację grafik czy klient?
– Jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty? 
– ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem profesjonalnych znaków korektorskich


Koszt podstawowy: 630 zł brutto

Promocja: Wpłata do 10 sierpnia 2022 r. (śr.) gwarantuje zniżkę 150 zł, czyli koszt wyniesie 480 zł brutto (po 30,00 zł za godz. dydaktyczną)

Szczegóły na https://publishingschool.pl/kurs-redakcji-i-korekty-publikacji/

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności