Za­pra­sza­my na kurs „Re­dak­cja i ko­rek­ta pu­bli­ka­cji” on­li­ne lub sta­cjo­nar­nie w Kra­ko­wiePoprzedni artykuł 

Za­pra­sza­my na 16 godz. kurs re­dak­cji i ko­rek­ty pu­bli­ka­cji on­li­ne lub sta­cjo­nar­nie w Kra­ko­wie.
Co re­dak­tor re­klam, ka­ta­lo­gów oraz ksi­ążek ko­niecz­nie po­wi­nien wie­dzieć?
Ter­min naj­bli­ższej edy­cji: 22, 23, 24 i 25 sierp­nia 2022 r. (pon., wt., śr., czw.) w godz. 17.10–20.30

Miej­sce:
• je­śli wy­bie­rasz opcję on­li­ne: biur­ko i kom­pu­ter w Two­im do­mu, łączy­my się na Jit­si
• je­śli uczest­ni­czysz sta­cjo­nar­nie: „Pu­bli­shing Scho­ol” w Kra­ko­wie, ul. Ko­sy­nie­rów 15B, II p. sa­la nr 1


Pro­gram
1. Co ro­bią re­dak­to­rzy: me­ry­to­rycz­ny, gra­ficz­ny, tech­nicz­ny? Ana­li­za me­try­czek ksi­ążko­wych – ćw.
2. Struk­tu­ra pu­bli­ka­cji – za­nim za­pro­jek­tu­jesz po­znaj:
– ar­kusz, skład­ka, 16-t­ka, szpal­ta, stro­na, stro­ni­ca, ko­lum­na, łam, roz­kła­dów­ka, pa­gi­ny ży­we i mar­twe, mar­gi­na­lia, śro­dek geo­me­trycz­ny, śro­dek optycz­ny
3. Ukła­dy gra­ficz­ne – ćwi­cze­nia w roz­po­zna­wa­niu
4. Bar­wa i to­nal­no­ści – spraw­dź, co przez lu­pę wi­dzą re­dak­tor i dru­karz
5. Pod­sta­wo­we za­sa­dy skła­da­nia, czy­li do­bre ma­nie­ry pu­bli­shin­gu i self-pu­bli­shin­gu:
– aka­pi­ty, wci­ęcia, od­stępy, in­ne świa­tła, dzie­le­nie i prze­no­sze­nie wy­ra­zów, pra­wi­dło­we uży­cie zna­ków pi­sar­skich i liczb, skróty, skrótow­ce, not­ki
6. For­ma­to­wa­nie, czy­li ła­ma­nie. Za­sa­dy, w tym za­sa­da le­we­go łok­cia. – Jak to ro­bią naj­lep­si?
– ła­ma­nie tek­stu pro­ste­go oraz z ty­tu­ła­mi, nadty­tu­ła­mi, podty­tu­ła­mi i śródty­tu­ła­mi, ła­ma­nie ko­lumn z ilu­stra­cja­mi, pod­pi­sa­mi, ta­be­la­mi, not­ka­mi
7. Wy­ko­nu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go nad re­kla­ma­mi ty­pu: ulot­ki, pla­ka­ty, szyl­dy, ogło­sze­nia, na­klej­ki, met­ki, po­ty­ka­cze – ćw. w pro­jek­to­wa­niu i ad­iu­sto­wa­niu fal­co­wa­nej ulot­ki
8. Re­ali­zu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go przy­go­to­wu­jące­go ka­ta­log lub ksi­ążkę:
– ma­kie­ta gra­ficz­na i mo­del prze­strzen­ny – ćw. w pro­jek­to­wa­niu ka­ta­lo­gu re­kla­mo­we­go, for­mat, struk­tu­ra, ob­jęto­ść, układ gra­ficz­ny, typ okład­ki, typ wkła­du, tech­ni­ka dru­ko­wa­nia, tekst, ma­te­riał ilu­stra­cyj­ny, mar­gi­ne­sy, świa­tła, pi­smo
9. Ko­rek­ta pu­bli­ka­cji, elek­tro­nicz­na czy pa­pie­ro­wa? – Kto ma ra­cję gra­fik czy klient?
– Jak zna­ki ko­rek­tor­skie i za­sa­dy spraw­ne­go czy­ta­nia prze­kła­da­ją się na czas i kosz­ty? 
– ćwi­cze­nia w na­no­sze­niu ko­rek­ty z za­sto­so­wa­niem pro­fe­sjo­nal­nych zna­ków ko­rek­tor­skich


Koszt pod­sta­wo­wy: 630 zł brut­to

Pro­mo­cja: Wpła­ta do 10 sierp­nia 2022 r. (śr.) gwa­ran­tu­je zni­żkę 150 zł, czy­li koszt wy­nie­sie 480 zł brut­to (po 30,00 zł za godz. dy­dak­tycz­ną)

Sz­cze­góły na https://pu­bli­shing­scho­ol.pl/kur­s-re­dak­cji­-i­-ko­rek­ty­-pu­bli­ka­cji/

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści