Papira firmy Stora Enso wśród finalistów konkursu Sustainability Awards 2022 organizowanego przez Packaging EuropePoprzedni artykuł 

Magazyn Packaging Europe podał listę finalistów tegorocznego konkursu Sustainability Awards, organizowanego przez to wydawnictwo. Produkowana przez Stora Enso pianka Papira znalazła się wśród produktów wyróżnionych w kategorii „Odnawialność”, obejmującej rozwiązania będące przed wprowadzeniem ich do sprzedaży. Zwycięzcy w tej kategorii zostaną nagrodzeni 22 listopada br. w Amsterdamie.

Jak podkreśla organizator konkursu, generowane odpady opakowaniowe, zmiana klimatu i kryzys środowiskowy wymagają niezwłocznej, wspólnej reakcji ze strony całej społeczności skupionej wokół segmentu dóbr konsumpcyjnych. Nagroda Sustainability Award uwzględnia wdrażanie najlepszych praktyk w firmie, zwraca uwagę na kluczowe kwestie związane z działalnością badawczo-rozwojową i wyróżnia najbardziej innowacyjne, proekologiczne rozwiązania. W tym roku w ramach konkursu pojawiło się pięć nowych kategorii przedsprzedażowych, uwzględniających najważniejsze, nowo powstałe i innowacyjne rozwiązania, które pojawią się na rynku w wersjach komercyjnych w niedługim czasie. Z myślą o produktach, które już są dostępne, również stworzono dwie nowe kategorie: „Klimat” i „Odnawialność”.

Z kolei Stora Enso podkreśla, że jej podejście do kwestii innowacyjności to suma potencjału firmy i materiałów odnawialnych stosowanych w realizowanej przez nią produkcji. co pozwala oddziaływać na zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Nordycki koncern wskazuje przy tym trendy, które wpływają na jego klientów oraz konsumentów końcowych, zaś w procesach wytwórczych coraz częściej stosuje zaawansowane rozwiązania, uniezależniające go od materiałów bazujących na surowcach kopalnych. Papira jest jedną z tego rodzaju innowacji.

R E K L A M A

Jest to naturalny, bazujący na biosurowcach i odzyskiwalny materiał, idealny – zdaniem producenta – w kontekście zastosowań opakowaniowych, gdzie istotne są aspekty ochrony i zabezpieczenia znajdującego się w środku produktu. Papira to wykonany z włókien celulozowych materiał piankowy – jest przy tym lekki, absorbuje wstrząsy oraz uderzenia. Stora Enso anonsuje go jako atrakcyjną alternatywę dla pianek wykonanych z surowców kopalnych. Skierowana jest do właścicieli marek, którzy oczekują, że opakowania na ich produkty będą cechowały odnawialność, biodegradowalność i 100% odzyskiwalność, a także możliwość przetwarzania w istniejących strumieniach do recyklingu odpadów papierowych i kartonowych.

Jak podaje Stora Enso, materiał ten znajduje się wciąż w fazie pilotażowej i nie jest dostępny w wersji komercyjnej. W certyfikowanym laboratorium ISTA trwają obecnie jego testy w kontekście różnych zastosowań opakowaniowych. Ambicją producenta pozostaje stworzenie z pianki Papira nowego standardu produktu w zakresie opakowań ochronnych, będącego trwałym, a zarazem proekologicznym rozwiązaniem.

Packaging Europe to firma medialna, specjalizująca się w segmencie FMCG. Poza działalnością dziennikarsko-wydawniczą (obejmującą różne formy multimedialne), jest inicjatorem takich projektów jak Sustainable Packaging Summit czy konkurs Sustainability Awards. Jest partnerem AIPIA (Active and Intelligent Packaging Industry Association) w kontekście działań i dyskusji wokół tzw. opakowań inteligentnych.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: Stora Enso

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności