Gru­pa Ako­mex lau­re­atem kon­kur­su „Art of Pac­ka­ging 2022 – Pro­fes­sio­na­l” w ka­te­go­rii „Opa­ko­wa­nie Sma­ku”Poprzedni artykuł 

Gru­pa Ako­mex za­jęła ex eaquo pierw­sze miej­sce w ka­te­go­rii „Opa­ko­wa­nie Sma­ku – opa­ko­wa­nie dla żyw­no­ści” w pre­sti­żo­wym, ogól­no­pol­skim kon­kur­sie „Art of Pac­ka­ging 2022 – Pro­fes­sio­na­l”.

Do XVI edy­cji kon­kur­su „Art of Pac­ka­ging 2022 – Pro­fes­sio­na­l” Gru­pa Ako­mex zgło­si­ła opa­ko­wa­nie oko­licz­no­ścio­we „Cho­pin SCHERZO”. Zo­sta­ło ono przy­go­to­wa­ne dla se­rii pier­ni­ków na­dzie­wa­nych, wy­twa­rza­nych przez to­ru­ńską Fa­bry­kę Cu­kier­ni­czą Ko­per­nik S.A. Opa­ko­wa­nie na­wi­ązu­je do wi­zy­ty Fry­de­ry­ka Cho­pi­na w To­ru­niu w 1825 ro­ku, a ta­kże do li­stu ad­re­so­wa­ne­go do Ja­na Ma­tu­szy­ńskie­go. Na opa­ko­wa­niu umiesz­czo­no wi­ze­ru­nek pol­skie­go kom­po­zy­to­ra oraz bo­ga­to zdo­bio­ną gra­fi­kę. Opa­ko­wa­nie jest kon­struk­cją w kszta­łcie bom­bo­nie­ry, z klap­ką za­my­ka­jącą.

- Z ro­ku na rok, wraz ze wzro­stem kon­ku­ren­cyj­no­ści na ryn­ku ro­śnie też ro­la sa­mych opa­ko­wań. Obec­nie mo­żna je trak­to­wać ja­ko swo­iste na­rzędzia mar­ke­tin­go­we, które bu­du­ją przy­wi­ąza­nie klien­ta do mar­ki. Istot­nym aspek­tem w za­kre­sie two­rze­nia no­wo­cze­sne­go opa­ko­wa­nia jest je­go uszla­chet­nia­nie, czy­li np. zwi­ęk­sze­nie wa­lo­rów es­te­tycz­nych pro­duk­tu. Za­bie­gi te słu­żą skie­ro­wa­niu uwa­gi klien­ta na da­ny pro­dukt po­przez m.in. uży­cie od­po­wied­nich farb i la­kie­rów, la­mi­no­wa­nie czy hot stam­ping. Opa­ko­wa­nie „Cho­pin Sche­rzo” zo­sta­ło za­pro­jek­to­wa­ne i wy­pro­du­ko­wa­ne z naj­wi­ęk­szą dba­ło­ścią o te ja­kże wa­żne ele­men­ty. Wspól­nie z to­ru­ńską fir­mą pro­jek­to­wą Lo­oki­n’ Go­od stwo­rzy­li­śmy eks­klu­zyw­ne i sty­lo­we opa­ko­wa­nie dla to­ru­ńskich pier­ni­ków, które zy­sku­je co­raz wi­ęk­sze uzna­nie. Je­ste­śmy z te­go bar­dzo dum­ni! – za­zna­cza Da­riusz Ch­rza­now­ski, Mar­ke­ting Ma­na­ger w Gru­pie Ako­mex.

„Art of Pac­ka­gin­g” to ogól­no­pol­ski kon­kurs na naj­lep­sze opa­ko­wa­nie ro­ku. Od 2006 ro­ku or­ga­ni­zo­wa­ny jest w Po­zna­niu i pro­mu­je bra­nżę zwi­ąza­ną z no­wo­cze­snym prze­my­słem opa­ko­wa­nio­wym. Ideą kon­kursu jest pro­pa­go­wa­nie in­no­wa­cyj­no­ści, kre­atyw­no­ści oraz kon­ku­ren­cyj­no­ści pol­skich opa­ko­wań na ryn­ku kra­jo­wym oraz za­gra­nicz­nym. „Art of Pac­ka­gin­g” ma dwie edy­cje: De­biu­ty oraz Pro­fes­sio­nal.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Gru­py Ako­mex

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści