W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej sklepów internetowych. Proces pakowania można bowiem udoskonalić, a każdy element przesyłki wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów.
Przemyślany branding i inwestycja w stworzenie rozpoznawalnego i przekonującego wizerunku firmy, zawsze będzie inwestycją trafioną. To też najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych i stałych klientów. Jest to jednak proces, podczas którego należy być nie tylko uważnym i konsekwentnym, ale – przede wszystkim – otwartym na trendy.
Trendem jest z pewnością dynamiczny rozwój całego sektora e-commerce, który w 2021odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. W ubiegłym roku kupujący w sieci stanowili niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów. W konsekwencji coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoje działalności do świata wirtualnego, a konkurencja staje się naprawdę duża. Sprzedający w Internecie muszą teraz na nowo zdefiniować swoją ścieżkę i wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą im się wyróżnić i zdobyć uznanie wymagającego konsumenta. Należy przy tym pamiętać, że w świetle zachodzących zmian i rozwoju e-handlu, branding to już nie tylko logo, chwytliwe hasło czy ciekawy layout strony internetowej. To nieodłączna część każdego biznesu. Działania należy prowadzić zatem wielotorowo.
– Jednym z takich działań jest przemyślany proces pakowania i wysyłki zamówień. Opakowanie, w którym konsument otrzymuje produkt, nie pełni już tylko funkcji zabezpieczającej, a jest ważnym nośnikiem informacji o marce – mówiJarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych. Nie powinien dziwić zatem fakt, że samo otwieraniepaczki stało się w ostatnich latach istotną częścią doświadczenia zakupowego– dodaje.
Dystrybutorzy opakowań podążają za trendami
– Słuchamy naszych Klientów i odpowiadamy na ich potrzeby. Wiemy, że w dobie rozwijającego się handlu internetowego, wyróżnienie sklepu to absolutna konieczność. Dlatego od początku istnienia firmy systematycznie wprowadzamy możliwość personalizacji wszystkich opakowań.
Naszą ofertę rozszerzyliśmy m.in. o kartony, koperty czy papierowe taśmy pakowe z możliwością nadruku loga lub hasła. To oczywiście nie wszystko. Nieustannie rozbudowujemy nasze portfolio produktowe o kolejne pozycje przeznaczone do personalizacji – komentuje Jarosław Kamiński.
Nie należy zapominać, że na tak wymagającym rynku, do wszystkich procesów – w tym do budowania świadomości własnej marki – należy podchodzić holistycznie. – Konsumenci oczekują, że otrzymają przesyłkę, która nie tylko spełni ich oczekiwania względem estetyki, czy zabezpieczenia zawartości. Chcą kupować produkty od firm, które są społecznie odpowiedzialne i stosują pro-ekologiczne rozwiązania. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad dostarczaniem innowacji, które są nie tylko funkcjonalne, ale i neutralne dla środowiska – dodaje Kamiński.
Na podstawie informacji Grupy Raja