Kar­ton i ta­śma da­ją głos mar­ce. Prze­sy­łki ku­rier­skie słu­żą bran­din­go­wiPoprzedni artykuł 

W do­bie dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju e-com­mer­ce i ro­snącej kon­ku­ren­cji, opa­ko­wa­nia wy­sy­łko­we prze­sta­ły pe­łnić funk­cję wy­łącz­nie prak­tycz­ną i sta­ły się in­te­gral­ną częścią stra­te­gii ko­mu­ni­ka­cyj­nej skle­pów in­ter­ne­to­wych. Pro­ces pa­ko­wa­nia mo­żna bo­wiem udo­sko­na­lić, a ka­żdy ele­ment prze­sy­łki wy­ko­rzy­stać do pod­kre­śle­nia wi­ze­run­ku mar­ki i cha­rak­te­ru ofe­ro­wa­nych pro­duk­tów.

Prze­my­śla­ny bran­ding i in­we­sty­cja w stwo­rze­nie roz­po­zna­wal­ne­go i prze­ko­nu­jące­go wi­ze­run­ku fir­my, za­wsze będzie in­we­sty­cją tra­fio­ną. To też naj­lep­szy spo­sób na przy­ci­ągni­ęcie uwa­gi po­ten­cjal­nych i sta­łych klien­tów. Jest to jed­nak pro­ces, pod­czas które­go na­le­ży być nie tyl­ko uwa­żnym i kon­se­kwent­nym, ale – przede wszyst­kim – otwar­tym na tren­dy.

Tren­dem jest z pew­no­ścią dy­na­micz­ny roz­wój ca­łe­go sek­to­ra e-com­mer­ce, który w 2021od­no­to­wał hi­sto­rycz­ne wzro­sty sprze­da­ży. W ubie­głym ro­ku ku­pu­jący w sie­ci sta­no­wi­li nie­mal 80 proc. wszyst­kich ba­da­nych in­ter­nau­tów. W kon­se­kwen­cji co­raz wi­ęcej przed­si­ębior­ców prze­no­si swo­je dzia­łal­no­ści do świa­ta wir­tu­al­ne­go, a kon­ku­ren­cja sta­je się na­praw­dę du­ża. Sprze­da­jący w In­ter­ne­cie mu­szą te­raz na no­wo zde­fi­nio­wać swo­ją ście­żkę i wpro­wa­dzać no­we roz­wi­ąza­nia, które po­zwo­lą im się wy­różnić i zdo­być uzna­nie wy­ma­ga­jące­go kon­su­men­ta. Na­le­ży przy tym pa­mi­ętać, że w świe­tle za­cho­dzących zmian i roz­wo­ju e-han­dlu, bran­ding to już nie tyl­ko lo­go, chwy­tli­we ha­sło czy cie­ka­wy lay­out stro­ny in­ter­ne­to­wej. To nie­odłącz­na część ka­żde­go bi­zne­su. Dzia­ła­nia na­le­ży pro­wa­dzić za­tem wie­lo­to­ro­wo.

– Jed­nym z ta­kich dzia­łań jest prze­my­śla­ny pro­ces pa­ko­wa­nia i wy­sy­łki za­mówień. Opa­ko­wa­nie, w którym kon­su­ment otrzy­mu­je pro­dukt, nie pe­łni już tyl­ko funk­cji za­bez­pie­cza­jącej, a jest wa­żnym no­śni­kiem in­for­ma­cji o mar­ce – mówi­Ja­ro­sław Ka­mi­ński, pre­zes pol­skie­go od­dzia­łu gru­py RAJA, eu­ro­pej­skie­go li­de­ra w dys­try­bu­cji opa­ko­wań wy­sy­łko­wych. Nie po­wi­nien dzi­wić za­tem fakt, że sa­mo otwie­ra­nie­pacz­ki sta­ło się w ostat­nich la­tach istot­ną częścią do­świad­cze­nia za­ku­po­we­go– do­da­je.

Dy­stry­bu­to­rzy opa­ko­wań podąża­ją za tren­da­mi

– Słu­cha­my na­szych Klien­tów i od­po­wia­da­my na ich po­trze­by. Wie­my, że w do­bie roz­wi­ja­jące­go się han­dlu in­ter­ne­to­we­go, wy­różnie­nie skle­pu to ab­so­lut­na ko­niecz­no­ść. Dla­te­go od po­cząt­ku ist­nie­nia fir­my sys­te­ma­tycz­nie wpro­wa­dza­my mo­żli­wo­ść per­so­na­li­za­cji wszyst­kich opa­ko­wań.

Na­szą ofer­tę roz­sze­rzy­li­śmy m.in. o kar­to­ny, ko­per­ty czy pa­pie­ro­we ta­śmy pa­ko­we z mo­żli­wo­ścią na­dru­ku lo­ga lub ha­sła. To oczy­wi­ście nie wszyst­ko. Nieu­stan­nie roz­bu­do­wu­je­my na­sze port­fo­lio pro­duk­to­we o ko­lej­ne po­zy­cje prze­zna­czo­ne do per­so­na­li­za­cji – ko­men­tu­je Ja­ro­sław Ka­mi­ński.

Nie na­le­ży za­po­mi­nać, że na tak wy­ma­ga­jącym ryn­ku, do wszyst­kich pro­ce­sów – w tym do bu­do­wa­nia świa­do­mo­ści wła­snej mar­ki – na­le­ży pod­cho­dzić ho­li­stycz­nie. – Kon­su­men­ci ocze­ku­ją, że otrzy­ma­ją prze­sy­łkę, która nie tyl­ko spe­łni ich ocze­ki­wa­nia względem es­te­ty­ki, czy za­bez­pie­cze­nia za­war­to­ści. Ch­cą ku­po­wać pro­duk­ty od firm, które są spo­łecz­nie od­po­wie­dzial­ne i sto­su­ją pro­-e­ko­lo­gicz­ne roz­wi­ąza­nia. To dla­te­go w RAJA wci­ąż pra­cu­je­my nad do­star­cza­niem in­no­wa­cji, które są nie tyl­ko funk­cjo­nal­ne, ale i neu­tral­ne dla śro­do­wi­ska – do­da­je Ka­mi­ński.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Gru­py Ra­ja

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści