Sun Che­mi­cal pod­su­mo­wu­je uda­ne dla fir­my tar­gi in­ter­pack 2023Poprzedni artykuł 

Pod­czas tar­gów in­ter­pack 2023, które od­by­wa­ły się w ma­ju w Düs­sel­dor­fie, fir­ma Sun Che­mi­cal za­pre­zen­to­wa­ła sze­reg pro­duk­tów ze swo­jej ofer­ty, skie­ro­wa­nych na ry­nek opa­ko­wań: farb, atra­men­tów, po­włok, kle­jów do la­mi­na­cji, pig­men­tów i in­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Zna­la­zła się w gro­nie pra­wie 3000 firm wy­staw­ców te­go wy­da­rze­nia, od­by­wa­jące­go się po 6-let­niej prze­rwie. By­ło ono wi­ęc szcze­gól­ną oka­zją dla Sun Che­mi­cal do pre­zen­ta­cji roz­wi­ązań, które ma­ją po­móc wła­ści­cie­lom ma­rek oraz ich od­bior­com w zna­le­zie­niu roz­wi­ązań dla no­wych ob­sza­rów bi­zne­so­wych, a ta­kże istot­nych w za­kre­sie uspraw­nie­nia pro­ce­sów pro­duk­cyj­nych, będących też od­po­wie­dzią na po­trze­by ryn­ku i ocze­ki­wa­nia klien­tów.

Istot­nym ele­men­tem pre­zen­ta­cji Sun Che­mi­cal pod­czas te­go wy­da­rze­nia by­ły ta­kże eko­lo­gicz­ne roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji zrów­no­wa­żo­nych opa­ko­wań.

Pre­zen­ta­cje na sto­isku Sun Ch­ce­mi­cal obej­mo­wa­ły pi­ęć różnych seg­men­tów: opa­ko­wa­nia gi­ęt­kie, pa­pie­ro­we i z tek­tu­ry fa­li­stej oraz ety­kie­ty i opa­ko­wa­nia me­ta­lo­we. Sz­cze­gól­ny na­cisk fir­ma Sun Che­mi­cal, wspól­nie z DIC Cor­po­ra­tion (do której na­le­ży), po­ło­ży­ła pod­czas te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów na eko­lo­gicz­ne war­to­ści pro­mo­wa­nych pod­czas wy­sta­wy roz­wi­ązań. „Bar­dzo cie­szy nas fakt, że na­sza ofer­ta spo­tka­ła się z tak po­zy­tyw­nym przy­jęciem od­wie­dza­jących tę im­pre­zę go­ści – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Li­qu­id Inks w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal. – Tar­gi od­wie­dzi­ło po­nad 140 ty­si­ęcy zwie­dza­jących ze 155 kra­jów i ta fre­kwen­cja oraz różno­rod­no­ść go­ści zna­la­zły swo­je odzwier­cie­dle­nie ta­kże na na­szym sto­isku. Ich za­in­te­re­so­wa­nie pre­zen­to­wa­ny­mi przez Sun Che­mi­cal roz­wi­ąza­nia­mi by­ło bar­dzo du­że, od­by­li­śmy wie­le in­te­re­su­jących dys­ku­sji, pod­jęli­śmy sze­reg roz­mów han­dlo­wych – wszyst­ko to spra­wia, że oce­nia­my to wy­da­rze­nie bar­dzo po­zy­tyw­nie”.

„Ofer­ta Sun Che­mi­cal dla ryn­ku opa­ko­wa­nio­we­go jest bar­dzo sze­ro­ka – kon­ty­nu­uje To­masz Do­bro­wol­ski. – In­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia w tym za­kre­sie są obec­nie dla klien­tów nie­zmier­nie wa­żne. To one de­cy­du­ją o atrak­cyj­no­ści opa­ko­wa­nia, a co za tym idzie – często rów­nież o za­ku­pie znaj­du­jące­go się w nim pro­duk­tu. Dla­te­go są tak bar­dzo po­szu­ki­wa­ne przez do­staw­ców, wła­ści­cie­li ma­rek i dru­kar­nie. Istot­ne dla nich po­zo­sta­ją rów­nież aspek­ty zwi­ąza­ne z bez­pie­cze­ństwem opa­ko­wań. Bar­dzo du­że zna­cze­nie ma rów­nież obec­nie w tym sek­to­rze aspekt śro­do­wi­sko­wy. Klien­ci po­szu­ku­ją roz­wi­ązań pro­eko­lo­gicz­nych, bio­de­gra­do­wal­nych, za­pew­nia­jących wi­ęk­szy po­ziom bez­pie­cze­ństwa i przy­ja­znych dla śro­do­wi­ska. Wszyst­kie te tren­dy wy­ra­źnie by­ło wi­dać pod­czas tar­gów in­ter­pack. Co wa­żne, na­sza fir­ma – wy­twa­rza­jąca far­by, po­wło­ki i la­kie­ry – mia­ła w tym kon­te­kście wie­le do za­pro­po­no­wa­nia. Na­sze pro­duk­ty ma­ją sta­no­wić wspar­cie dla wła­ści­cie­li ma­rek w wy­zwa­niach, z ja­ki­mi się oni mie­rzą: ko­niecz­no­ścią re­duk­cji zu­ży­wa­nych su­row­ców, ob­ni­że­nia kosz­tów oraz ogra­ni­cze­nia śla­du węglo­we­go, przy za­cho­wa­niu naj­wy­ższej ja­ko­ści opa­ko­wań”.

Zmia­ny na ryn­ku opa­ko­wań z two­rzyw sztucz­nych i mo­no­ma­te­ria­łów

Z my­ślą o części ryn­ku do­ty­czącej two­rzyw sztucz­nych i mo­no­ma­te­ria­łów, która zma­ga się obec­nie z du­ży­mi zmia­na­mi, Sun Che­mi­cal za­pre­zen­to­wał pod­czas tar­gów in­ter­pack m.in. Su­nBar Ae­ro­bloc – bez­chlo­ro­wą po­wło­kę za­bez­pie­cza­jącą pro­duk­ty przed do­pły­wem tle­nu. Po­łącze­nie jej z kle­jem ochron­nym do la­mi­no­wa­nia Pa­slim mo­że być – zda­niem pro­du­cen­ta – atrak­cyj­ną al­ter­na­ty­wą dla ży­wic ko­po­li­me­ro­wych al­ko­ho­lu ety­lo­wi­ny­lo­we­go (EVOH), umo­żli­wia­jącą wy­daj­niej­szy re­cy­kling la­mi­na­tów mo­no­ma­te­ria­ło­wych.

Ko­lej­ną pro­po­zy­cją dla te­go sek­to­ra by­ły la­kie­ry wierzch­nie Su­nSys – od­por­ne na wy­so­kie tem­pe­ra­tu­ry, zwi­ęk­sza­jące wy­trzy­ma­ło­ść ter­micz­ną fo­lii po­li­ety­le­no­wych i za­pew­nia­jące – zda­niem fir­my – opty­mal­ną wy­daj­no­ść li­nii pa­ku­jących przy obrób­ce struk­tur mo­no­ma­te­ria­ło­wych. Z ko­lei Vi­stac­le­ar – la­kier uwzględ­nia­jący w jed­nej war­stwie wierzch­niej zgrze­wa­nie na go­rąco i za­po­bie­ga­nie two­rze­niu się mgie­łki – otwie­ra dla te­go sek­to­ra no­we mo­żli­wo­ści w pro­duk­cji mo­no­ma­te­ria­ło­wych wie­czek PET i ta­cek opa­ko­wa­nio­wych.

Fir­ma za­pre­zen­to­wa­ła po­nad­to far­by po­li­ure­ta­no­we Su­nStra­to Du­ra­tort – wol­ne od PVC i ni­tro­ce­lu­lo­zy roz­wi­ąza­nie do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go i ro­to­gra­wiu­ro­we­go – oraz ze­staw ma­te­ria­łów ba­zo­wych do ich two­rze­nia; Su­nStra­to Aqu­alam – se­rię wod­nych farb do za­dru­ko­wy­wa­nia fo­lii w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej, a na­stęp­nie jej la­mi­no­wa­nia z udzia­łem in­nej fo­lii bądź alu­mi­nium; nie­wy­ma­ga­jące pri­me­ra zmy­wal­ne, pro­eko­lo­gicz­ne far­by do za­dru­ko­wy­wa­nia po­li­ety­le­no­wych tu­lei shrink sle­eve i ety­kiet wy­ko­na­nych z cPET; prze­zna­czo­ne na po­li­ety­le­no­we bu­tel­ki, oraz ter­mo­kurcz­li­we fo­lie po­lio­le­fi­no­we far­by sol­wen­to­we – So­lva­Wash oraz sys­tem So­la­rFlex CRL, ba­zu­jący na tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej UV.

Ko­lej­na tar­go­wa pro­po­zy­cja to Su­nBe­am Advan­ce 5 – utrwa­la­ne wi­ąz­ką elek­tro­nów (EB) far­by of­f­se­to­we, la­kie­ry i kry­jące, bia­łe far­by flek­so­gra­ficz­ne, za­pew­nia­jące – zda­niem pro­du­cen­ta – wy­so­ką funk­cjo­nal­no­ść i ela­stycz­no­ść za­rów­no w kon­te­kście opa­ko­wań kry­tych la­mi­na­ta­mi mo­no­ma­te­ria­ło­wy­mi jak i mo­no­war­stwo­wy­mi wy­ko­na­ny­mi z po­lio­li­fe­nu. „Klien­ci do­ce­nia­ją wszyst­kie dzia­ła­nia zwi­ąza­ne z do­pa­so­wy­wa­niem na­szych pro­duk­tów do co­raz bar­dziej re­stryk­cyj­nych prze­pi­sów w za­kre­sie opa­ko­wań z two­rzyw sztucz­nych – pod­kre­śla To­masz Do­bro­wol­ski. – Pod­czas tar­gów in­ter­pack na­si go­ście z ca­łe­go świa­ta by­li ni­mi za­in­te­re­so­wa­ni; wie­lu z nich ko­rzy­sta z ofe­ro­wa­nych przez nas pro­duk­tów na co dzień, z wie­lo­ma – którzy do­pie­ro je po­zna­ją – roz­po­częli­śmy roz­mo­wy han­dlo­we, dla­te­go je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że suk­ces tej im­pre­zy tar­go­wej będzie­my od­czu­wać w naj­bli­ższej przy­szło­ści”.

Bar­dziej na­tu­ral­nie i bez­piecz­nie – pro­po­zy­cje Sun Che­mi­cal dla opa­ko­wań pa­pie­ro­wych

Jak pod­kre­śla To­masz Do­bro­wol­ski, du­żym za­in­te­re­so­wa­niem od­wie­dza­jących sto­isko Sun Che­mi­cal na tar­gach in­ter­pack 2023 z sek­to­ra pro­duk­cji opa­ko­wań na ba­zie pa­pie­ru cie­szy­ły się far­by wod­ne Su­nVi­sto Aqu­aGre­en, których re­cep­tu­ra uwzględ­nia wy­so­ki udział bio­ży­wic. Z ko­lei z my­ślą o pro­du­cen­tach i prze­twór­cach żyw­no­ści, która ma bez­po­śred­ni kon­takt z opa­ko­wa­niem, Sun Che­mi­cal za­pre­zen­to­wał se­rię ar­ku­szo­wych farb of­f­se­to­wych Su­nPak Di­rec­tFo­odPlus oraz la­kie­rów Su­nSpec Su­nStar, a ta­kże wod­ne far­by, de­dy­ko­wa­ne dru­ko­wi flek­so­gra­ficz­ne­mu – Su­nVi­sto Aqu­aSa­fe. Umo­żli­wia­ją one na­no­sze­nie na­dru­ku na we­wnętrz­nej części opa­ko­wa­nia, gdzie mo­żli­wy jest je­go bez­po­śred­ni kon­takt z żyw­no­ścią. Ja­ko uzu­pe­łnie­nie se­rii Su­nSpec Su­nStar, de­dy­ko­wa­nej różnym apli­ka­cjom spo­żyw­czym wy­ma­ga­jącym mro­że­nia, ale też pod­grze­wa­nia w pie­cy­kach bądź ku­chen­kach, fir­ma opra­co­wa­ła re­cep­tu­ry farb opar­tych na na­tu­ral­nych su­row­cach, od­por­nych na wo­dę i tłusz­cze, za­wie­ra­jących nie­mo­dy­fi­ko­wa­nie che­micz­nie na­tu­ral­ne po­li­me­ry. Sun Che­mi­cal pro­mo­wał rów­nież se­rię la­kie­rów Po­lar­se­al, prze­zna­czo­nych do apli­ko­wa­nia na zim­no spo­iw, wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy kon­fek­cjo­no­wa­niu opa­ko­wań pa­pie­ro­wych. W kon­te­kście apli­ko­wa­nia na go­rąco Sun Che­mi­cal za­pre­zen­to­wał spo­iwo Ther­ma­se­al, de­dy­ko­wa­ne wy­so­ko­wy­daj­nym li­niom pa­ku­jącym i od­por­ne na wo­dę oraz tłuszcz.

Wy­so­kie ocze­ki­wa­nia względem kom­po­sto­wal­no­ści

„Zau­wa­żal­nym tren­dem, ja­ki ob­ser­wu­je­my – mówi To­masz Do­bro­wol­ski – jest rów­nież za­in­te­re­so­wa­nie klien­tów pro­duk­ta­mi, które są kom­po­sto­wal­ne. W tym za­kre­sie Sun Ch­ce­mi­cal pro­po­nu­je m.in. Su­nUno So­li­max – wie­lo­funk­cyj­ny sys­tem far­bo­wy do za­dru­ko­wy­wa­nia i la­mi­no­wa­nia opa­ko­wań, de­dy­ko­wa­nych różnym apli­ka­cjom ko­ńco­wym m.in. do pro­duk­cji wie­czek, urządzeń me­dycz­nych czy opa­ko­wań spo­żyw­czych (na prze­kąski czy wy­ro­by kon­fek­cyj­ne). Na sto­isku tar­go­wym mo­żna by­ło rów­nież obej­rzeć wo­rek ty­pu po­uch, wy­ko­na­ny z udzia­łem So­la­rWa­ve FSP. Ko­lej­ne kom­po­sto­wal­ne pro­po­zy­cje tar­go­we fir­my to: se­ria kle­jów do la­mi­na­cji – Su­nLam, ba­zu­jących na tech­no­lo­gii ul­tra­ni­skiej za­war­to­ści mo­no­me­rów i Su­nSpec Su­nStar – klej apli­ko­wa­ny na go­rąco, od­por­ny na wo­dę i tłusz­cze.

Wi­ęk­sza wy­daj­no­ść – ocze­ki­wa­na przez pro­du­cen­tów opa­ko­wań

„Ma­jąc na uwa­dze tę jed­ną z naj­wi­ęk­szych po­trzeb pro­du­cen­tów opa­ko­wań – mówi To­masz Do­bro­wol­ski – fir­ma Sun Che­mi­cal już ja­kiś czas te­mu stwo­rzy­ła Su­nCo­lo­rBox. Jest to uni­kal­ny ze­staw na­rzędzi i usług, po­zwa­la­jący uzy­skać sze­reg ko­rzy­ści śro­do­wi­sko­wych, ta­kich jak mniej­sza ilo­ść od­pa­dów far­bo­wych i ma­te­ria­ło­wych czy ni­ższe zu­ży­cie ener­gii, po­zwa­la­jący na sta­bil­ną ko­mu­ni­ka­cję ko­lo­ry­stycz­ną w ca­łym ła­ńcu­chu do­staw, który cie­szył się rów­nież du­żym za­in­te­re­so­wa­niem od­wie­dza­jących na­sze sto­isko w Düs­sel­dor­fie”.

W kon­te­kście zwi­ęk­sza­nia wy­daj­no­ści fir­ma pro­mo­wa­ła rów­nież: Su­nLam ULM – kle­je do la­mi­na­cji, zwi­ęk­sza­jące wy­daj­no­ść pro­ce­sów po­przez re­duk­cję cza­su utrwa­la­nia, ilo­ści ge­ne­ro­wa­nych od­pa­dów oraz skróce­nie cza­su do­sta­wy go­to­wych opa­ko­wań na ry­nek; far­by flek­so­gra­ficz­ne UV LED z se­rii So­la­rWa­ve oraz of­f­se­to­we Su­nWa­ve. Z my­ślą o pro­du­cen­tach opa­ko­wań me­ta­lo­wych fir­ma za­pre­zen­to­wa­ła se­rie Su­nDuo, Su­nTrio i Su­nAl­tec, de­dy­ko­wa­ne za­dru­ko­wy­wa­niu i de­ko­ro­wa­niu podło­ży alu­mi­nio­wych, ta­kże z udzia­łem na­rzędzi wcho­dzących w skład Su­nCo­lo­rBox. Tar­gi in­ter­pack 2023 by­ły też oka­zją do pre­zen­ta­cji stwo­rzo­nej przez Sun Che­mi­cal tech­no­lo­gii la­se­ro­we­go zna­ko­wa­nia Su­nLa­se z udzia­łem la­kie­rów nie­abla­cyj­nych i abla­cyj­nych.

Ro­zwi­ąza­nia dla tech­no­lo­gii cy­fro­wych i wy­różnia­jące pro­duk­ty

Su­nJet – na­le­żący do fir­my dział zaj­mu­jący się tech­no­lo­gią in­kje­to­wą – pro­mo­wał na tar­gach in­ter­pack 2023 se­rię cy­fro­wych po­włok kom­ple­men­tar­nych z wy­twa­rza­ny­mi przez fir­mę atra­men­ta­mi in­kje­to­wy­mi – Su­nEvo. Z ko­lei z my­ślą o uatrak­cyj­nie­niu pro­duk­tów fi­nal­nych Sun Che­mi­cal stwo­rzył pa­kiet Su­nIn­spi­re, umo­żli­wia­jący apli­ko­wa­nie na opa­ko­wa­niach i ety­kie­tach efek­tów spe­cjal­nych, zwi­ęk­sza­jących szan­sę na wy­różnie­nie pro­duk­tu na półce skle­po­wej.

Do­dat­ko­we pro­po­zy­cje ze stro­ny DIC Cor­po­ra­tion

Spółka ma­cie­rzy­sta Sun Che­mi­cal – DIC Cor­po­ra­tion – za­pre­zen­to­wa­ła na tar­gach kil­ka wy­bra­nych pro­duk­tów ze swo­jej ofer­ty: m.in. klej Pa­slim, umo­żli­wia­jący wy­eli­mi­no­wa­nie me­ta­li­zo­wa­nej war­stwy ze struk­tur opa­ko­wa­nia i zwi­ęk­sza­jący je­go od­por­no­ść na dzia­ła­nie tle­nu, co zwi­ęk­sza tr­wa­ło­ść i po­ziom ochro­ny opa­ko­wa­nych pro­duk­tów przed dzia­ła­niem mi­kro­or­ga­ni­zmów, ko­ro­zją, wil­go­cią, po­wie­trzem i za­pa­cha­mi i w efek­cie wy­dłu­ża ży­wot­no­ść pro­duk­tu. DUALAM – uni­kal­na, jak po­da­je fir­ma, tech­no­lo­gia bez­roz­pusz­czal­ni­ko­we­go la­mi­no­wa­nia – to ko­lej­na pro­po­zy­cja tar­go­wa. Dwie war­stwy fo­lii są tu apli­ko­wa­ne osob­no (ale w ra­mach jed­ne­go pro­ce­su), co skut­ku­je ich na­tych­mia­sto­wym przy­le­ga­niem do podło­ża i bły­ska­wicz­nym schni­ęciem. Dzi­ęki te­mu – pod­kre­śla fir­ma – ilo­ść emi­sji VOC spa­da tu do ze­ra, po­ziom emi­sji CO2 mo­żna ogra­ni­czyć o 78%, zaś kosz­ty ener­gii na­wet o 76%. DIC Cor­po­ra­tion pro­mo­wał też kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie re­cy­klin­gu po­li­sty­re­no­wych ta­cek opa­ko­wa­nio­wych.

„Po raz ko­lej­ny oka­za­ło się, że tar­gi in­ter­pack to bar­dzo owoc­na dla nas im­pre­za – pod­su­mo­wu­je To­masz Do­bro­wol­ski. – Cie­szy­my się z tak du­że­go za­in­te­re­so­wa­nia na­szą ofer­tą. Dzi­ęku­je­my wszyst­kim go­ściom, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko, w tym klien­tom z Pol­ski, z który­mi mo­gli­śmy się spo­tkać w Düs­sel­dor­fie i od­być wie­le in­te­re­su­jących roz­mów. Ma­my na­dzie­ję, że wy­da­rze­nie to będzie in­spi­ra­cją dla ca­łej bra­nży do po­dej­mo­wa­nia no­wych wy­zwań. Wska­za­ło ono do­mi­nu­jące w bra­nży tren­dy i jej po­trze­by, na które nie­ustan­nie od­po­wia­da­my, by w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu za­spa­ka­jać po­trze­by klien­tów. Re­ali­zo­wa­na przez nas po­li­ty­ka zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju wy­ty­cza dro­gę, ja­ką podąża­my pro­jek­tu­jąc, wy­twa­rza­jąc i dys­try­bu­ując na­sze pro­duk­ty, jak też wy­zna­cza stan­dar­dy na­szej współpra­cy z klien­ta­mi i part­ne­ra­mi. Czy­ni­my to sto­su­jąc w co­raz wi­ęk­szym stop­niu od­na­wial­ne i odzy­ski­wal­ne ma­te­ria­ły, a ta­kże pro­mu­jąc pro­eko­lo­gicz­ne war­to­ści w ca­łym ła­ńcu­chu do­sta­w”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści