Mark An­dy pod­su­mo­wu­je swo­ją obec­no­ść na pre­mie­ro­wej edy­cji tar­gów La­be­le­xpo Me­xi­coPoprzedni artykuł 

Szczególne zainteresowanie osób odwiedzających stoisko firmy Mark Andy wzbudzały jej rozwiązania hybydowe, m.in. prezentowana na targach tonerowa maszyna Digital Pro 3.; Fot.: Mark Andy
Sz­cze­gól­ne za­in­te­re­so­wa­nie osób od­wie­dza­jących sto­isko fir­my Mark An­dy wzbu­dza­ły jej roz­wi­ąza­nia hy­by­do­we, m.in. pre­zen­to­wa­na na tar­gach to­ne­ro­wa ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3.; Fot.: Mark An­dy

Fir­ma Mark An­dy by­ła jed­nym z wy­staw­ców pre­mie­ro­wej edy­cji tar­gów La­be­le­xpo Me­xi­co. Wy­da­rze­nie przy­ci­ągnęło wie­lu go­ści, głów­nie z Ame­ry­ki Ła­ci­ńskiej. Sta­ło się bo­wiem oka­zją do pro­mo­wa­nia różnych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych z ofer­ty Mark An­dy (na sto­isku pra­co­wa­ła to­ne­ro­wa ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3) oraz roz­mów na te­mat no­wych kon­trak­tów z dru­kar­nia­mi z re­gio­nu LATAM, w którym fir­ma od­no­to­wu­je w ostat­nich la­tach du­że suk­ce­sy ryn­ko­we. Sz­cze­gól­ne za­in­te­re­so­wa­nie wzbu­dza­ły jej no­wo­ści w dzie­dzi­nie roz­wi­ązań hy­bry­do­wych, których licz­ba in­sta­la­cji suk­ce­sywnie tu ro­śnie. Na sto­isku, po­za przed­sta­wi­cie­la­mi Mark An­dy z północ­no­ame­ry­ka­ńskiej cen­tra­li i od­dzia­łu LATAM, by­li też obec­ni jej part­ne­rzy bi­zne­so­wi z Mek­sy­ku, Bra­zy­lii i in­nych kra­jów re­gio­nu.

„W kon­te­kście sprze­da­ży ma­szyn Mark An­dy, na ryn­ku LATAM od kil­ku lat od­no­to­wu­je­my sys­te­ma­tycz­ne wzro­sty – mówi Tom Ca­val­co, Exe­cu­ti­ve Vi­ce Pre­si­dent Mark An­dy. – Re­kor­do­wym był pod tym względem rok 2021, ale mi­nio­ny rów­nież. Zre­ali­zo­wa­li­śmy wie­le wa­żnych kon­trak­tów, w tym na pierw­sze w przy­pad­ku nie­których kra­jów re­gio­nu roz­wi­ąza­nia hy­bry­do­we. Tar­gi La­be­le­xpo Me­xi­co, od­by­wa­jące się po raz pierw­szy, po­twier­dzi­ły du­ży po­ten­cjał dru­ka­rń z Ame­ry­ki Ła­ci­ńskiej i ich za­in­te­re­so­wa­nie no­wy­mi roz­wi­ąza­niami tech­no­lo­gicz­ny­mi oraz mo­der­ni­za­cją par­ku sprzęto­we­go. Ja­ko pro­du­cent ma­szyn ba­zu­jących na różnych tech­ni­kach dru­ku – kon­wen­cjo­nal­nej i cy­fro­wej (to­ne­ro­wej oraz in­kje­to­wej) ma­my tu wie­le do za­ofe­ro­wa­nia i mo­że­my być part­ne­rem w wie­lu cie­ka­wych przed­si­ęw­zi­ęciach bi­zne­so­wy­ch”.

Ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie ma­szy­na­mi hy­bry­do­wy­mi w re­gio­nie LATAM

Pre­zen­to­wa­na na sto­isku Mark An­dy pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Me­xi­co ma­szy­na to­ne­ro­wa Di­gi­tal Pro 3 to przed­sta­wi­ciel port­fo­lio ame­ry­ka­ńskie­go pro­du­cen­ta, obej­mu­jące­go m.in. różne roz­wi­ąza­nia hy­bry­do­we. Jak pod­kre­śla Tom Ca­val­co, za­in­te­re­so­wa­nie ni­mi sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie w ska­li ca­łe­go świa­ta i Ame­ry­ka Ła­ci­ńska nie jest tu wy­jąt­kiem: „Pierw­sza w tym re­gio­nie, 17-ca­lo­wa ma­szy­na Di­gi­tal Se­ries HD zo­sta­ła za­in­sta­lo­wa­na kil­ka lat te­mu w jed­nej z mek­sy­ka­ńskich dru­ka­rń, która wcze­śniej z po­wo­dze­niem uży­wa­ła i do dziś uży­wa na­szych ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych. Od tam­tej po­ry sprze­daż „hy­bry­d” Mark An­dy rok do ro­ku sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie w ca­łym re­gio­nie LATAM. Tar­gi po­twier­dzi­ły ten trend – wie­le roz­mów, ja­kie prze­pro­wa­dzi­li­śmy na sto­isku, do­ty­czy­ło in­we­sty­cji wła­śnie w ma­szyny ba­zu­jące na tech­no­lo­gii cy­fro­wej, wy­po­sa­żo­ne w do­dat­ko­we mo­du­ły uszla­chet­nia­jące. Co wi­ęcej, kil­ka z nich zo­sta­ło przez nas za­kon­trak­to­wa­nych pod­czas wy­sta­wy. Pod­pi­sa­li­śmy też umo­wy na do­sta­wę ko­lej­nych ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych do dru­ka­rń z re­gio­nu LATAM. Mo­żna za­tem śmia­ło stwier­dzić, że pod względem sprze­dażowym im­pre­za ta by­ła dla nas bar­dzo uda­na”.

Re­gion LATAM be­ne­fi­cjen­tem zmian geo­po­li­tycz­nych

Dy­na­micz­ny roz­wój bra­nży po­li­gra­ficz­nej w Ame­ry­ce Ła­ci­ńskiej to wy­pad­ko­wa zmian geo­po­li­tycz­nych, ja­kie za­szły w ostat­nich la­tach w ska­li glo­bal­nej. „Wie­lu wła­ści­cie­li ma­rek zde­cy­do­wa­ło się w ostat­nich la­tach na prze­nie­sie­nie swo­jej pro­duk­cji bli­żej ryn­ków do­ce­lo­wych. Kra­je Ame­ry­ki Ła­ci­ńskiej np. Mek­syk są te­go be­ne­fi­cjen­ta­mi – kon­ty­nu­uje Tom Ca­val­co. – W efek­cie zna­cząco wzrósł tu po­pyt na pro­duk­ty dru­ko­wa­ne, w tym ety­kie­ty i opa­ko­wa­nia w różnych na­kła­dach i wa­rian­tach, nie­kie­dy wy­ma­ga­jące bogate­go wy­ko­ńcze­nia i uszla­chet­nie­nia. Co­raz wi­ęcej firm za­częło od­no­to­wy­wać za­py­ta­nia o bar­dziej za­awan­so­wa­ne pro­duk­ty, jak ety­kie­ty shrink sle­eve, in­-mo­uld, opa­ko­wa­nia gi­ęt­kie czy ety­kie­ty z ta­ga­mi RFID. Stąd ko­niecz­no­ść mo­der­ni­za­cji par­ku sprzęto­we­go i re­kor­do­wa sprze­daż, ja­ką od­no­to­wa­li­śmy w re­gio­nie LATAM w ro­ku 2021. W ro­ku mi­nio­nym jej dy­na­mi­ka by­ła nie­co mniej­sza, ale wci­ąż ob­fi­to­wał on w wie­le no­wych in­sta­la­cji, za­rów­no ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych, jak też hy­bry­do­wy­ch”.

Tom Ca­val­co wska­zu­je, że suk­ces tar­gów La­be­le­xpo Me­xi­co obra­zu­je nie tyl­ko zmia­ny, ale i po­ten­cjał ca­łe­go re­gio­nu LATAM, w szcze­gól­no­ści Mek­sy­ku: „Ob­ser­wu­je­my tu sta­le ro­snące zna­cze­nie e-han­dlu, co w na­tu­ral­ny spo­sób prze­kła­da się na za­po­trze­bo­wa­nie na opa­ko­wa­nia i ety­kie­ty. Jak wy­ni­ka z do­stęp­nych da­nych, ry­nek ten – tyl­ko w Mek­sy­ku – wzrósł o 23% w ro­ku 2022, zaś sprze­daż on­li­ne re­ali­zo­wa­na w tym kra­ju po­tro­iła się tu od 2019 ro­ku. Rów­nie opty­mi­stycz­ne da­ne do­ty­czą ryn­ku ety­kiet – tu pro­gno­zu­je się wzrost o 5,5% w la­tach 2021–2026. W na­tu­ral­ny spo­sób wzro­sła za­tem licz­ba dru­ka­rń ety­kietowych – obec­nie jest ich tu o po­ło­wę wi­ęcej niż de­ka­dę te­mu. To zna­ko­mi­ta wia­do­mo­ść dla nas ja­ko pro­du­cen­ta ma­szyn wąskow­stęgo­wych dla te­go seg­men­tu”.

Lo­kal­ne wspar­cie w za­kre­sie sprze­da­ży, ser­wi­su i fi­nan­so­wa­nia

Tom Ca­val­co pod­kre­śla, że za suk­ce­sa­mi ryn­ko­wy­mi w re­gio­nie LATAM stoi też wła­ści­wa po­li­ty­ka Mark An­dy, uwzględ­nia­jąca lo­kal­ne po­trze­by i spe­cy­fi­kę ryn­ku: „Bu­du­jąc tu na­sze struk­tu­ry, ba­zo­wa­li­śmy na suk­ce­sie w Eu­ro­pie Wschod­niej, gdzie zna­cząco zwi­ęk­szy­li­śmy udzia­ły ryn­ko­we po re­or­ga­ni­za­cji i prze­su­ni­ęciu dzia­łań „bli­żej klien­ta”. Po­dob­nie jak w Eu­ro­pie, ta­kże w Ame­ry­ce Ła­ci­ńskiej du­że zna­cze­nie ma bo­wiem po­sia­da­nie lo­kal­nego za­ple­cza, za­rów­no per­so­nal­ne­go jak i tech­no­lo­gicz­ne­go. W na­szej or­ga­ni­za­cji, od­po­wie­dzial­nej za ten re­gion świa­ta, ma­my oso­by o bo­ga­tym do­świad­cze­niu i wie­dzy eks­perc­kiej, za­rów­no w kon­te­kście sprze­da­ży jak i wspar­cia tech­nicz­ne­go. W dzia­ła­niach han­dlo­wych wspie­ra nas fir­ma zaj­mu­jąca się fi­nan­so­wa­niem in­we­sty­cji, za­trud­nia­jąca oso­by bie­gle wła­da­jące języ­kiem hisz­pa­ńskim, co ma nie­ba­ga­tel­ne zna­cze­nie w bez­po­śred­nich kon­tak­tach z klien­ta­mi”.

La­be­le­xpo Eu­ro­pe co­raz bli­żej

Tar­gi w Mek­sy­ku by­ły ko­lej­nym wy­da­rze­niem z se­rii La­be­le­xpo Glo­bal Se­ries, w których fir­ma Mark An­dy wzi­ęła udział – z wła­snym sto­iskiem bądź za po­śred­nic­twem jej lo­kal­nych dys­try­bu­to­rów. „Po suk­ce­sie tar­gów La­be­le­xpo w Mek­sy­ku, a wcze­śniej – w Taj­lan­dii, In­diach i USA, z nie­cier­pli­wo­ścią cze­ka­my na ich eu­ro­pej­ską edy­cję. To naj­wa­żniej­sze wy­da­rze­nie ca­łej bra­nży nie tyl­ko ety­kie­to­wej, ale wąskow­stęgo­wej na Sta­rym Kon­ty­nen­cie. Już dziś się do nich przy­go­to­wu­je­my i za­pra­sza­my do Bruk­se­li wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych na­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi hy­bry­do­wy­mi i flek­so­gra­ficz­ny­mi. Za­pew­niam, że będzie co ogląda­ć” – pod­su­mo­wu­je Tom Ca­val­co.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści