W drukarni etykietowej BlueStone Label Company w Morristown (Tennessee, USA) trwa montaż dwóch nowych maszyn fleksograficznych Mark Andy Performance Series P7. Wdrożenie jest częścią ambitnego programu inwestycyjnego realizowanego przez tę dynamicznie rozwijającą się firmę, która w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyła swoją sprzedaż z 700 tys. do 14 mln USD rocznie.
BlueStone Label działa od 1986 roku jako dostawca kompleksowych usług dla rynku etykietowego. Drukarnia zaczynała od 4-osobowej załogi. Obecnie w hali produkcyjnej o powierzchni niemal 3 tys. m2 pracuje w systemie dwuzmianowym 27 osób. Jej nowym właścicielem jest Brad Shuff, pełniący jednocześnie funkcję CEO – osoba o ponad 30-letnim doświadczeniu w branży poligraficznej. „W największym stopniu koncentrujemy się na zaoferowaniu klientom najwyższej jakości obsługi i produktów o wyjątkowej jakości bez względu na to czy mamy do czynienia z krótką serią rzędu 500 egzemplarzy czy też zamówieniem wielomilionowym – tłumaczy swoją filozofię działania Brad Shuff. – Z tego też względu mamy w swojej ofercie zarówno produkty powszechnego zastosowania, jak też personalizowane, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów”.
Obie nowo zakupione w firmie Mark Andy maszyny fleksograficzne mają identyczną konfigurację. W jednym i drugim przypadku jest to model Performance Series P7 o szerokości wstęgi 17 cali. Każda z nich jest wyposażona w osiem zespołów drukujących (bazujących na technologii serwo) oraz system utrwalania wykorzystujący technologie suchego powietrza i UV. To rozwiązanie – w założeniach kierownictwa BlueStone – ma zmaksymalizować wydajność i elastyczność produkcji. Wyposażenie maszyn uwzględnia również stacje koronowania (z myślą o podłożach foliowych), moduły delam/relam oraz nawijarkę. Maszyny pracują z prędkością do 213 m/min. i obsługują podłoża o grubości z zakresu od 0,5 mm do 14 pkt. Jak podkreśla Mark Andy, seria Performance Series to najlepiej sprzedające się maszyny fleksograficzne w jej historii, niezwykle cenione przez użytkowników za możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb.
Brad Shuff podkreśla, że kluczowym dla rozwoju BlueStone będzie oferowany przez Performance Series P7 potencjał produkcyjny – zwłaszcza w kontekście planowanego przez firmę wejście w nowe segmenty rynku. „Zdajemy sobie sprawę, że dla naszych klientów etykietę – reklamującą ich produkt – musi cechować najwyższa jakość i możliwość personalizacji. W naszej ofercie znajdują się etykiety dedykowane wszystkim aplikacjom opakowaniowym: o różnym kształcie, formacie, drukowane z użyciem najwyższej jakości podłoży i farb oraz klejów. Wszystko po to, by uzyskiwany obraz cechował się najwyższą czystością i wyrazistością, był atrakcyjny wizualnie. Jeżeli chcemy te standardy utrzymać, musimy mieć najlepszy sprzęt i technologie, a te mogła nam zapewnić firma Mark Andy”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej