Wyniki konkursu Model Young Package 2023Poprzedni artykuł 

Modelka Pakiet Młodych 2023 Jury: od lewej do prawej: Jörg Peissker, Petr Kundrata, Christian Schiffers, Christian Zanzotti. Yücel Metin
Modelka Pakiet Młodych 2023 Jury: od lewej do prawej: Jörg Peissker, Petr Kundrata, Christian Schiffers, Christian Zanzotti. Yücel Metin

Dzięki międzynarodowemu konkursowi Model Young Package Grupa Model promuje młode talenty, a tym samym zapewnia innowacyjność dla przemysłu opakowaniowego. Zwycięzcy międzynarodowego konkursu zostali nagrodzeni w Pradze 4 października 2023 r. Po raz pierwszy w historii konkursu odbyło się również wyzwanie projektowe, w którym projektanci zmierzyli się z wyzwaniem od klienta browaru Clock Craft w Czechach.

Pod hasłem "Spragnieni opakowań" konkurs Model Young Package poszukiwał kreatywnych i innowacyjnych opakowań do napojów na całym świecie. W dwuetapowym procesie uczniowie od 15 roku życia, a także studenci i doświadczeni projektanci mogli zgłaszać swoje pomysły. Łącznie zgłoszono ponad 240 prototypów kreatywnych opakowań napojów z 29 krajów.

W drugiej zamkniętej rundzie zwycięzcy pierwszej rundy rywalizowali z doświadczonymi projektantami, aby rozwiązać prawdziwe zadanie projektowe czeskiego start-upu z branży napojów.

Nagrody o łącznej wartości 31 000 euro trafiły do następujących projektów:

1. miejsce: 3,000 EUR

Sebastian Sikora – Jägermeister #SAVETHENIGHT

Szkoła średnia, Ostrava

Projekt i wygląd opakowania zmierzał w kierunku zaimponowania klientowi minimalistycznym/premium wyglądem i nieszablonowym otwarciem. Opakowanie Jägermeister's Limited Edition #SAVETHENIGHT składające się z 3 części (główna konstrukcja, mocowanie, rękaw) działa jako prezent na butelkę 0,7 l. Wykorzystany materiał to papier 300 i 350g/m2 z elementami dekoracyjnymi wykonanymi z folii złotej i srebrnej.

2. miejsce: 2,000 EUR

Eduard Špička – Wino pudełkowe

Szkoła średnia, Šumperk

Inspirowane prestiżowymi delikatnymi pudełkami na wino, które wymagają jednak dodatkowego opakowania transportowego. W tym przypadku pudełko także jest w sprzedaży, umożliwia łatwe układanie na półkach, a jednocześnie jest łatwiejsze w transporcie, rozpakowywaniu i wysyłce.

3. miejsce: 1,000 EUR

Sára Hejčíková – herbata tatrzańska

Szkoła średnia, Ostrava

Opakowanie wykonane jest z tektury powlekanej, z użyciem srebrnego lakieru kryjącego. Opakowanie składa się z trzech części - dna, rękawa, przekładki. W dnie i na przekładce osadzone są magnesy, które wzmacniają opakowanie podczas zamykania. Kolory to czarny i srebrny - wzorowane na samej butelce Tatra Tea.

Kategoria Bez ograniczeń (unlimited)

Studenci lub projektanci, bez ograniczeń wiekowych

1. miejsce: 5 000 EUR

Se Hyeon Won, Namju Kim, Kyoungjin Lee, Hyeonjeong Lim – Fold up Pick up

Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle

"Fold up Pick up" to pudełko, które zmienia swoją formę w zależności od etapu w łańcuchu dostaw, od dystrybucji po sprzedaż. Jego główną zaletą jest to, że jedno pudełko może być używane w różnych sytuacjach. Na początkowym etapie dystrybucji ma ogólną formę pudełka do magazynowania i dostawy. Jeśli użytkownicy zerwą skrzydła po obu stronach i złożą je, pojawią się banery reklamowe. Klienci koncowi mogą łatwo wziąć paczkę za pomocą środkowego uchwytu otworu i zabrać ją do domu.

2. miejsce: 3,000 EUR

Mariia Sokolova – Flat Juice Packaging

FA ČVUT

Płaskie opakowania na sok to wyjątkowy sposób pakowania napojów. Format opakowania to A5, które z łatwością zmieści się w każdej torebce czy plecaku razem z książkami. Opakowanie można również złożyć na pół i włożyć do mniejszej torebki. Opakowanie składa się z papierowej warstwy wierzchniej i plastikowego opakowania wewnątrz. Rurka jest hermetycznie zapakowana i nie zgubi się podczas transportu. Ponadto po wypiciu można łatwo oddzielić warstwę papierową od plastikowej i wyrzucić je do różnych pojemników na śmieci.

3. miejsce: 2 000 EUR

Olaf Stachurski – Geovine

Akademia Sztuki w Szczecinie

Geovine jest wykonany z tektury o grubości 1,5 mm i papieru pochodzącego w 100% z recyklingu, z dodatkiem 5% odpadów kawowych. Opakowanie podkreśla znaczenie wspierania lokalnych winnic dzięki ich wyjątkowej lokalizacji. Otwarcie typu pop-up zapewnia wygodny i stylowy sposób dostępu do butelki, a lekko podarta etykieta zachęca do odkrywania i intrygowania. Dzięki ekologicznym materiałom i dbałości o szczegóły, opakowanie to podnosi walory wina, jednocześnie promując zrównoważony rozwój w branży.

Nagrody specjalne

Wybitna praca ze specjalnym wyróżnieniem jury Modela

Nagroda Centrum Innowacji Grupy Model + nagroda online

Samuel Bratko – Le Tosque

ŠUP Josefa Vydru

Prostota, zmienność, oryginalność. To trzy cechy, które opisują Le TOSQUE. Jest to prototypowe opakowanie napojów, które omija stereotypowe kanciaste opakowanie, jakie znamy. Projekt gra wdzięcznymi krzywiznami, które powodują złudzenie optyczne co do środka ciężkości. Opakowanie przeznaczone jest przede wszystkim do wina, ale może być stosowane z innymi rodzajami butelek i oczywiście może być wykonane z różnych rodzajów papieru, z różnymi rodzajami zamknięć.

Nagroda Przewodniczącego Jury

Katarína Davidová – Foltio

Szkoła średnia: Strážnice

Foltio rozwiązuje problem przepełnionych pojemników na papier podczas sortowania odpadów. Dzięki strategicznej kompresji kartonu minimalizuje marnowanie miejsca. Wykonany jest z brązowej tektury z recyklingu o wymiarach 7,5 cm × 7,5 cm × 33,75 cm o gramaturze 300 g/m2. Przeznaczony jest na szklaną butelkę alkoholu o pojemności 0,5 litra.

Runda 2 – briefing klienta Clock

1. miejsce: 8,000 EUR

Rolf Weilenmann – Fab Four

"Fab Four" to wyróżniające się opakowanie detaliczne przeznaczone do ekspozycji wyjątkowych puszek Clock. Jest przyjazne dla użytkownika, z łatwym montażem i zamknięciem, wbudowanym uchwytem do przenoszenia po zamknięciu, perforowanym tyłem ułatwiającym wyjmowanie puszek oraz opcją dodania osłony transportowej dla dodatkowej ochrony.

2. miejsce: 4 000 EUR

Philipp Hainke – Zegar C6x0,5

Clock pack C6x0.5 to płaski, pojedynczy arkusz, który mieści sześć standardowych puszek 0,5 l. Posiada funkcję automatycznego składania z przegrodami, dla wydajnej obsługi. Zintegrowane uchwyty zapewniają elastyczność - można je rozłożyć w celu uzyskania ekspozycji z funkcjami na wynos lub złożyć na płasko w celu regularnej wysyłki lub dostawy do sklepu, z zachowaniem ich funkcjonalności.

3. miejsce: 2 000 EUR

Norman Drescher – Diamonds Inside

To kompaktowe, ochronne pudełko ma atrakcyjny wygląd przypominający szlifowany diament. Po otwarciu odsłania wszystkie puszki, umożliwiając łatwy wybór i korzystanie z nich.

Jury Konkursu

  • Christian Zanzotti (DE), Przewodniczący Jury, właściciel Studio Zanzotti,
  • Petr Kundrata (CZ), Dyrektor działu innowacji w Pilsner Urquell,
  • Yücel Metin (CH), Dyrektor działu opakowań w Grupie Model,
  • Christian Schiffers (DE), Dyrektor Zarządzający FFI,
  • Jörg Peissker (DE), Dyrektor Zarządzający Pabst & Richardz z Berentzen Group.

Na podstawie informacji organizatora

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności