Wy­ni­ki kon­kur­su Mo­del Yo­ung Pac­ka­ge 2023Poprzedni artykuł 

Modelka Pakiet Młodych 2023 Jury: od lewej do prawej: Jörg Peissker, Petr Kundrata, Christian Schiffers, Christian Zanzotti. Yücel Metin
Mo­del­ka Pa­kiet Mło­dych 2023 Ju­ry: od le­wej do pra­wej: Jörg Pe­is­sker, Petr Kun­dra­ta, Ch­ri­stian Schif­fers, Ch­ri­stian Zan­zot­ti. Yücel Me­tin

Dzi­ęki mi­ędzy­na­ro­do­we­mu kon­kur­so­wi Mo­del Yo­ung Pac­ka­ge Gru­pa Mo­del pro­mu­je mło­de ta­len­ty, a tym sa­mym za­pew­nia in­no­wa­cyj­no­ść dla prze­my­słu opa­ko­wa­nio­we­go. Zwy­ci­ęz­cy mi­ędzy­na­ro­do­we­go kon­kur­su zo­sta­li na­gro­dze­ni w Pra­dze 4 pa­ździer­ni­ka 2023 r. Po raz pierw­szy w hi­sto­rii kon­kur­su od­by­ło się rów­nież wy­zwa­nie pro­jek­to­we, w którym pro­jek­tan­ci zmie­rzy­li się z wy­zwa­niem od klien­ta bro­wa­ru Clock Craft w Cze­chach.

Pod ha­słem „Spra­gnie­ni opa­ko­wań” kon­kurs Mo­del Yo­ung Pac­ka­ge po­szu­ki­wał kre­atyw­nych i in­no­wa­cyj­nych opa­ko­wań do na­po­jów na ca­łym świe­cie. W dwu­eta­po­wym pro­ce­sie ucznio­wie od 15 ro­ku ży­cia, a ta­kże stu­den­ci i do­świad­cze­ni pro­jek­tan­ci mo­gli zgła­szać swo­je po­my­sły. Łącz­nie zgło­szo­no po­nad 240 pro­to­ty­pów kre­atyw­nych opa­ko­wań na­po­jów z 29 kra­jów.

W dru­giej za­mkni­ętej run­dzie zwy­ci­ęz­cy pierw­szej run­dy ry­wa­li­zo­wa­li z do­świad­czo­ny­mi pro­jek­tan­ta­mi, aby roz­wi­ązać praw­dzi­we za­da­nie pro­jek­to­we cze­skie­go star­t-u­pu z bra­nży na­po­jów.

Na­gro­dy o łącz­nej war­to­ści 31 000 eu­ro tra­fi­ły do na­stępu­jących pro­jek­tów:

1. miej­sce: 3,000 EUR

Se­ba­stian Si­ko­ra – Jäger­me­ister #SAVETHENIGHT

Sz­ko­ła śred­nia, Ostra­va

Pro­jekt i wy­gląd opa­ko­wa­nia zmie­rzał w kie­run­ku za­im­po­no­wa­nia klien­to­wi mi­ni­ma­li­stycz­ny­m/pre­mium wy­glądem i nie­sza­blo­no­wym otwar­ciem. Opa­ko­wa­nie Jäger­me­ister’s Li­mi­ted Edi­tion #SAVETHENIGHT skła­da­jące się z 3 części (głów­na kon­struk­cja, mo­co­wa­nie, rękaw) dzia­ła ja­ko pre­zent na bu­tel­kę 0,7 l. Wy­ko­rzy­sta­ny ma­te­riał to pa­pier 300 i 350g/m2 z ele­men­ta­mi de­ko­ra­cyj­ny­mi wy­ko­na­ny­mi z fo­lii zło­tej i srebr­nej.

2. miej­sce: 2,000 EUR

Edu­ard Špi­čka – Wi­no pu­de­łko­we

Sz­ko­ła śred­nia, Šum­perk

In­spi­ro­wa­ne pre­sti­żo­wy­mi de­li­kat­ny­mi pu­de­łka­mi na wi­no, które wy­ma­ga­ją jed­nak do­dat­ko­we­go opa­ko­wa­nia trans­por­to­we­go. W tym przy­pad­ku pu­de­łko ta­kże jest w sprze­da­ży, umo­żli­wia ła­twe ukła­da­nie na półkach, a jed­no­cze­śnie jest ła­twiej­sze w trans­por­cie, roz­pa­ko­wy­wa­niu i wy­sy­łce.

3. miej­sce: 1,000 EUR

Sára He­jčíko­vá – her­ba­ta ta­trza­ńska

Sz­ko­ła śred­nia, Ostra­va

Opa­ko­wa­nie wy­ko­na­ne jest z tek­tu­ry po­wle­ka­nej, z uży­ciem srebr­ne­go la­kie­ru kry­jące­go. Opa­ko­wa­nie skła­da się z trzech części – dna, ręka­wa, prze­kład­ki. W dnie i na prze­kład­ce osa­dzo­ne są ma­gne­sy, które wzmac­nia­ją opa­ko­wa­nie pod­czas za­my­ka­nia. Ko­lo­ry to czar­ny i srebr­ny – wzo­ro­wa­ne na sa­mej bu­tel­ce Ta­tra Tea.

Ka­te­go­ria Bez ogra­ni­czeń (unli­mi­ted)

Stu­den­ci lub pro­jek­tan­ci, bez ogra­ni­czeń wie­ko­wych

1. miej­sce: 5 000 EUR

Se Hy­eon Won, Nam­ju Kim, Ky­oun­gjin Lee, Hy­eonjeong Lim – Fold up Pick up

Burg Gie­bi­chen­ste­in Kun­sthoch­schu­le Hal­le

„Fold up Pick up” to pu­de­łko, które zmie­nia swo­ją for­mę w za­le­żno­ści od eta­pu w ła­ńcu­chu do­staw, od dys­try­bu­cji po sprze­daż. Je­go głów­ną za­le­tą jest to, że jed­no pu­de­łko mo­że być uży­wa­ne w różnych sy­tu­acjach. Na po­cząt­ko­wym eta­pie dys­try­bu­cji ma ogól­ną for­mę pu­de­łka do ma­ga­zy­no­wa­nia i do­stawy. Je­śli użyt­kow­ni­cy ze­rwą skrzy­dła po obu stro­nach i zło­żą je, po­ja­wią się ba­ne­ry re­kla­mo­we. Klien­ci kon­co­wi mo­gą ła­two wzi­ąć pacz­kę za po­mo­cą środ­ko­we­go uchwy­tu otwo­ru i za­brać ją do do­mu.

2. miej­sce: 3,000 EUR

Ma­riia So­ko­lo­va – Flat Ju­ice Pac­ka­ging

FA ČVUT

Pła­skie opa­ko­wa­nia na sok to wy­jąt­ko­wy spo­sób pa­ko­wa­nia na­po­jów. For­mat opa­ko­wa­nia to A5, które z ła­two­ścią zmie­ści się w ka­żdej to­reb­ce czy ple­ca­ku ra­zem z ksi­ążka­mi. Opa­ko­wa­nie mo­żna rów­nież zło­żyć na pół i wło­żyć do mniej­szej to­reb­ki. Opa­ko­wa­nie skła­da się z pa­pie­ro­wej war­stwy wierzch­niej i pla­sti­ko­we­go opa­ko­wa­nia we­wnątrz. Rur­ka jest her­me­tycz­nie za­pa­ko­wa­na i nie zgu­bi się pod­czas trans­por­tu. Po­nad­to po wy­pi­ciu mo­żna ła­two od­dzie­lić war­stwę pa­pie­ro­wą od pla­sti­ko­wej i wy­rzu­cić je do różnych po­jem­ni­ków na śmie­ci.

3. miej­sce: 2 000 EUR

Olaf Sta­chur­ski – Ge­ovi­ne

Aka­de­mia Sz­tu­ki w Sz­cze­ci­nie

Ge­ovi­ne jest wy­ko­na­ny z tek­tu­ry o gru­bo­ści 1,5 mm i pa­pie­ru po­cho­dzące­go w 100% z re­cy­klin­gu, z do­dat­kiem 5% od­pa­dów ka­wo­wych. Opa­ko­wa­nie pod­kre­śla zna­cze­nie wspie­ra­nia lo­kal­nych win­nic dzi­ęki ich wy­jąt­ko­wej lo­ka­li­za­cji. Otwar­cie ty­pu po­p-up za­pew­nia wy­god­ny i sty­lo­wy spo­sób do­stępu do bu­tel­ki, a lek­ko po­dar­ta ety­kie­ta za­chęca do od­kry­wa­nia i in­try­go­wa­nia. Dzi­ęki eko­lo­gicz­nym ma­te­ria­łom i dba­ło­ści o szcze­góły, opa­ko­wa­nie to podno­si wa­lo­ry wi­na, jed­no­cze­śnie pro­mu­jąc zrów­no­wa­żo­ny roz­wój w bra­nży.

Na­gro­dy spe­cjal­ne

Wy­bit­na pra­ca ze spe­cjal­nym wy­różnie­niem ju­ry Mo­de­la

Na­gro­da Cen­trum In­no­wa­cji Gru­py Mo­del + na­gro­da on­li­ne

Sa­mu­el Brat­ko – Le To­sque

ŠUP Jo­se­fa Vy­dru

Pro­sto­ta, zmien­no­ść, ory­gi­nal­no­ść. To trzy ce­chy, które opi­su­ją Le TOSQUE. Jest to pro­to­ty­po­we opa­ko­wa­nie na­po­jów, które omi­ja ste­reo­ty­po­we kan­cia­ste opa­ko­wa­nie, ja­kie zna­my. Pro­jekt gra wdzi­ęcz­ny­mi krzy­wi­zna­mi, które po­wo­du­ją złu­dze­nie optycz­ne co do środ­ka ci­ężko­ści. Opa­ko­wa­nie prze­zna­czo­ne jest przede wszyst­kim do wi­na, ale mo­że być sto­so­wa­ne z in­ny­mi ro­dza­ja­mi bu­te­lek i oczy­wi­ście mo­że być wy­ko­na­ne z różnych ro­dza­jów pa­pie­ru, z różny­mi ro­dza­ja­mi za­mkni­ęć.

Na­gro­da Prze­wod­ni­czące­go Ju­ry

Ka­ta­rína Da­vi­do­vá – Fol­tio

Sz­ko­ła śred­nia: Strážni­ce

Fol­tio roz­wi­ązu­je pro­blem prze­pe­łnio­nych po­jem­ni­ków na pa­pier pod­czas sor­to­wa­nia od­pa­dów. Dzi­ęki stra­te­gicz­nej kom­pre­sji kar­to­nu mi­ni­ma­li­zu­je mar­no­wa­nie miej­sca. Wy­ko­na­ny jest z brązo­wej tek­tu­ry z re­cy­klin­gu o wy­mia­rach 7,5 cm × 7,5 cm × 33,75 cm o gra­ma­tu­rze 300 g/m2. Prze­zna­czo­ny jest na szkla­ną bu­tel­kę al­ko­ho­lu o po­jem­no­ści 0,5 li­tra.

Run­da 2 – brie­fing klien­ta Clock

1. miej­sce: 8,000 EUR

Rolf We­ilen­mann – Fab Fo­ur

„Fab Fo­ur” to wy­różnia­jące się opa­ko­wa­nie de­ta­licz­ne prze­zna­czo­ne do eks­po­zy­cji wy­jąt­ko­wych pu­szek Clock. Jest przy­ja­zne dla użyt­kow­ni­ka, z ła­twym mon­ta­żem i za­mkni­ęciem, wbu­do­wa­nym uchwy­tem do prze­no­sze­nia po za­mkni­ęciu, per­fo­ro­wa­nym ty­łem uła­twia­jącym wyj­mo­wa­nie pu­szek oraz opcją do­da­nia osło­ny trans­por­to­wej dla do­dat­ko­wej ochro­ny.

2. miej­sce: 4 000 EUR

Phi­lipp Ha­in­ke – Ze­gar C6x0,5

Clock pack C6x0.5 to pła­ski, po­je­dyn­czy ar­kusz, który mie­ści sze­ść stan­dar­do­wych pu­szek 0,5 l. Po­sia­da funk­cję au­to­ma­tycz­ne­go skła­da­nia z prze­gro­da­mi, dla wy­daj­nej ob­słu­gi. Zin­te­gro­wa­ne uchwy­ty za­pew­nia­ją ela­stycz­no­ść – mo­żna je roz­ło­żyć w ce­lu uzy­ska­nia eks­po­zy­cji z funk­cja­mi na wy­nos lub zło­żyć na pła­sko w ce­lu re­gu­lar­nej wy­sy­łki lub do­sta­wy do skle­pu, z za­cho­wa­niem ich funk­cjo­nal­no­ści.

3. miej­sce: 2 000 EUR

Nor­man Dre­scher – Dia­monds In­si­de

To kom­pak­to­we, ochron­ne pu­de­łko ma atrak­cyj­ny wy­gląd przy­po­mi­na­jący szli­fo­wa­ny dia­ment. Po otwar­ciu od­sła­nia wszyst­kie pusz­ki, umo­żli­wia­jąc ła­twy wy­bór i ko­rzy­sta­nie z nich.

Ju­ry Kon­kur­su

  • Ch­ri­stian Zan­zot­ti (DE), Prze­wod­ni­czący Ju­ry, wła­ści­ciel Stu­dio Zan­zot­ti,
  • Petr Kun­dra­ta (CZ), Dy­rek­tor dzia­łu in­no­wa­cji w Pil­sner Urqu­ell,
  • Yücel Me­tin (CH), Dy­rek­tor dzia­łu opa­ko­wań w Gru­pie Mo­del,
  • Ch­ri­stian Schif­fers (DE), Dy­rek­tor Za­rządza­jący FFI,
  • Jörg Pe­is­sker (DE), Dy­rek­tor Za­rządza­jący Pabst & Ri­chardz z Be­rent­zen Gro­up.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści