J.S. Ha­mil­ton jed­nym ze Zło­tych Spon­so­rów Su­sta­ina­bi­li­ty Pac­ka­ging Sum­mit 2023 w Am­ster­da­miePoprzedni artykuł 

Przedstawiciele J.S. Hamilton na konferencji Sustainability Packaging Summit 2023. Od lewej: Marcin Achciński, Iwona Kubalica, Agnieszka Kowalska i Michał Pestka; Fot.: J.S. Hamilton
Przed­sta­wi­cie­le J.S. Ha­mil­ton na kon­fe­ren­cji Su­sta­ina­bi­li­ty Pac­ka­ging Sum­mit 2023. Od le­wej: Mar­cin Ach­ci­ński, Iwo­na Ku­ba­li­ca, Agniesz­ka Ko­wal­ska i Mi­chał Pest­ka; Fot.: J.S. Ha­mil­ton

W dniach 14–15 li­sto­pa­da br. w Am­ster­da­mie od­by­wa­ła się kon­fe­ren­cja Su­sta­ina­bi­li­ty Pac­ka­ging Sum­mit, po­świ­ęco­na wdra­ża­niu za­sad zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w opa­ko­wa­niach i ich ro­li w zmie­nia­jącym się świe­cie. Wśród Zło­tych Spon­so­rów wy­da­rze­nia, w którym wzi­ęło udział kil­ka­set osób z ca­łe­go świa­ta, zna­la­zła się fir­ma J.S. Ha­mil­ton – akre­dy­to­wa­ne pol­skie la­bo­ra­to­rium ba­daw­cze, które swo­je usłu­gi kie­ru­je przede wszyst­kim do firm zwi­ąza­nych z prze­my­słem opa­ko­wań, współpra­cu­jące z różny­mi podmio­ta­mi z ła­ńcu­cha do­staw, funk­cjo­nu­jące­go w tej bra­nży, w tym z dru­kar­nia­mi i prze­twór­ca­mi opa­ko­wań.

Mi­chał Pest­ka, Glo­bal Bu­si­ness De­ve­lo­per w fir­mie J.S. Ha­mil­ton, który zna­la­zł się wśród jej przed­sta­wi­cie­li obec­nych na kon­fe­ren­cji, mówi: „Z or­ga­ni­za­to­ra­mi te­go wy­da­rze­nia – fir­mą Pac­ka­ging Eu­ro­pe – współpra­cu­je­my od daw­na. Po­nie­waż bra­nża opa­ko­wań jest jed­ną z klu­czo­wych ob­sza­rów na­szej dzia­łal­no­ści, a kwe­stie śro­do­wi­sko­we podno­szo­ne są co­raz częściej przez na­szych klien­tów i part­ne­rów bi­zne­so­wych, z za­in­te­re­so­wa­niem przy­jęli­śmy pro­po­zy­cję za­an­ga­żo­wa­nia się w to wy­da­rze­nie. Oka­za­ło się ono ol­brzy­mim suk­ce­sem i oka­zją do licz­nych spo­tkań z wła­ści­cie­la­mi ma­rek, do­staw­ca­mi roz­wi­ązań sprzęto­wych i ma­te­ria­ło­wych oraz prze­twór­ca­mi i dru­kar­nia­mi dzia­ła­jący­mi w bra­nży opa­ko­wań. Wróci­li­śmy z Am­ster­da­mu z wie­lo­ma no­wy­mi kon­tak­ta­mi, mi­ło nam by­ło też spo­tkać pod­czas kon­fe­ren­cji obec­nych klien­tów J.S. Ha­mil­ton, przede wszyst­kim z Eu­ro­py Za­chod­niej. Z Pol­ski by­ło ich re­la­tyw­nie ma­ło, co mo­że nie­co dzi­wić bio­rąc pod uwa­gę nasz po­ten­cjał i fakt, że ro­dzi­me dru­kar­nie i prze­twór­cy do­star­cza­ją swo­je pro­duk­ty do wie­lu od­bior­ców z za­gra­ni­cy”.

For­mu­ła Pac­ka­ging Su­sta­ina­bi­li­ty Sum­mit obej­mo­wa­ła roz­bu­do­wa­ną część kon­fe­ren­cyj­ną, na którą zło­ży­ły się licz­ne pre­zen­ta­cje i pa­ne­le dys­ku­syj­ne, oraz wy­sta­wien­ni­czą, gdzie fir­ma J.S. Ha­mil­ton mia­ła swo­je sto­isko. Ich wspól­nym mo­ty­wem prze­wod­nim by­ła – jak pod­kre­śla­li or­ga­ni­za­to­rzy – „zrów­no­wa­żo­na trans­for­ma­cja” ca­łej bra­nży opa­ko­wań, wraz z jej obec­ny­mi oraz przy­szły­mi wy­zwa­nia­mi i pro­ble­ma­mi.

„Na­sza dzia­łal­no­ść w na­tu­ral­ny spo­sób wpi­su­je się w po­moc dru­kar­niom opa­ko­wa­nio­wym i ety­kie­to­wym w ra­dze­niu so­bie ze zmie­nia­jący­mi się wy­ma­ga­nia­mi i ocze­ki­wa­nia­mi le­gi­sla­to­rów oraz kon­su­men­tów – kon­ty­nu­uje Mi­chał Pest­ka. – Pro­wa­dzi­my bo­wiem wszech­stron­ne ba­da­nia, m.in. zgod­no­ści z obo­wi­ązu­jący­mi prze­pi­sa­mi praw­ny­mi, które sta­le się zmie­nia­ją, ta­kże z uwa­gi na kwe­stie śro­do­wi­sko­we. Wie­lu wła­ści­cie­li ma­rek zda­je so­bie spra­wę, że w sze­ro­ko ro­zu­mia­ny zrów­no­wa­żo­ny roz­wój wpi­su­je się bez­pie­cze­ństwo, za­rów­no dla śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go jak i – a mo­że przede wszyst­kim – dla kon­su­men­tów. W za­kre­sie opa­ko­wań mówi­my tu za­tem o za­gad­nie­niach ta­kich jak np. ni­ski sto­pień mi­gra­cji sto­so­wa­nych farb i in­nych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych. Co­raz wi­ęcej zle­ce­nio­daw­ców, np. z klu­czo­wych dla wie­lu dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych bra­nż FMCG czy spo­żyw­czej wy­ma­ga ra­por­tów z ba­dań ca­łych opa­ko­wań bądź ma­te­ria­łów uży­wa­nych do ich wy­two­rze­nia, np. w kon­te­kście uzy­ska­nia de­kla­ra­cji zgod­no­ści. Ja­ko akre­dy­to­wa­ne la­bo­ra­to­rium, re­ali­zu­je­my ta­ko­we na co dzień, a na­sza ofer­ta, pre­zen­to­wa­na pod­czas kon­fe­ren­cji spo­tka­ła się z bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem i od­dźwi­ękie­m”.

J.S. Ha­mil­ton to pol­ska fir­ma, z sie­dzi­bą w Gdy­ni, od wie­lu lat zaj­mu­jąca się ba­da­nia­mi la­bo­ra­to­ryj­ny­mi dla wie­lu różnych sek­to­rów prze­my­słu. Od po­cząt­ku jed­ną z klu­czo­wych dla niej jest bra­nża opa­ko­wań. „Z te­go względu z ro­ku na rok je­ste­śmy co­raz bar­dziej ak­tyw­ni na różnych wy­da­rze­niach do niej skie­ro­wa­nych – mówi Mi­chał Pest­ka. – Mie­li­śmy m.in. wła­sne sto­iska na mi­ędzy­na­ro­do­wych tar­gach In­ter­pack i Fa­chPack. W wy­mia­rze lo­kal­nym, pol­skim je­ste­śmy obec­ni – ja­ko part­ne­rzy, spon­so­rzy bądź uczest­ni­cy – na różnych kon­fe­ren­cjach, or­ga­ni­zo­wa­nych przez do­staw­ców, dru­kar­nie czy me­dia bra­nżo­we. Ka­żde te­go ty­pu spo­tka­nie jest bar­dzo cen­ne, gdyż da­je mo­żli­wo­ść bez­po­śred­niej wy­mia­ny do­świad­czeń, będąc zna­ko­mi­tą oka­zją do na­wi­ąza­nia do­tych­cza­so­wych i bu­do­wa­nia no­wych re­la­cji. Pac­ka­ging Su­sta­ina­bi­li­ty Sum­mit to ko­lej­ny na­tu­ral­ny krok w na­szej stra­te­gii mar­ke­tin­go­wej, tym ra­zem skie­ro­wa­ny do klien­tów i part­ne­rów spo­za Pol­ski. Je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z udzia­łu w tym wy­da­rze­niu i z pew­no­ścią roz­wa­ży­my ak­tyw­ny udział w ko­lej­nych ini­cja­ty­wach te­go ty­pu” – pod­su­mo­wu­je Mi­chał Pest­ka.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści