Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) jest dobrze przygotowany na nadchodzące targi drupa (28 maja – 7 czerwca). Świadczą o tym wstępne dane za miniony rok finansowy 2023/2024, które spełniły prognozę spółki. Pomimo trudnych warunków gospodarczych i geopolitycznych, a także presji kosztowej materiałów, energii i personelu, firmie HEIDELBERG udało się utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie około 2,4 miliarda euro (w roku poprzednim: 2,435 miliarda euro) i skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 7,2 procent.
Wolne przepływy pieniężne osiągnęły kwotę około 50 milionów euro, przy czym w roku sprawozdawczym nie uwzględniono żadnych pozycji specjalnych, takich jak sprzedaż aktywów nieoperacyjnych. Oznacza to, że w minionym roku obrotowym osiągnięto najwyższe wolne przepływy pieniężne od ponad 10 lat, jeśli wolne przepływy pieniężne z lat ubiegłych zostały skorygowane o zawarte w nich pozycje szczególne. Liczby te podkreślają pomyślną realizację programu wzrostu wartości, który jeszcze bardziej poprawił odporność finansową firmy.
Dyrektor generalny dr Ludwin Monz mówi: „Udało nam się osiągnąć nasze cele na rok finansowy w trudnym otoczeniu gospodarczym. Wyniki finansowe firmy HEIDELBERG były solidne. Nasz program zwiększania wartości jest ważnym elementem zapewniającym pozycję HEIDELBERGA na przyszłość”.
Program podnoszenia wartości: większa swoboda finansowa dla dalszego rozwoju firmy
W ramach programu podnoszenia wartości HEIDELBERG zidentyfikował ponad 250 działań zwiększających produktywność i wzmacniających bazę finansową, które są na bieżąco wdrażane. W roku obrotowym 2023/2024 podjęte na wczesnym etapie działania skutecznie zrekompensowały znaczny negatywny wpływ na wyniki spadających wolumenów produkcji i rosnących kosztów. Środki mające na celu szczególną optymalizację kapitału obrotowego netto również miały pozytywny wpływ na wolne przepływy pieniężne.
Tania von der Goltz, dyrektorka finansowa firmy HEIDELBERG, mówi: „Stały rozwój rentowności i wolnych przepływów pieniężnych jest dowodem naszej dyscypliny finansowej i naszej zdolności do dostarczania wiarygodnych wyników nawet w trudnym otoczeniu. W roku finansowym, który charakteryzował się spadkiem zamówień w całej branży, osiągnęliśmy nasze cele i prognozy dzięki zainicjowanemu na wczesnym etapie programowi wzrostu wartości.”
W ubiegłym roku finansowym 2023/2024 również solidnie wyglądały napływające zamówienia. Chociaż było to o około 6 procent mniej niż w roku poprzednim, dzięki dobrej pozycji rynkowej firmy HEIDELBERG rozwinęła się ona lepiej niż średnia w branży. Po słabszym trzecim kwartale (508 milionów euro), w czwartym kwartale sytuacja znacznie się poprawiła, przy napływających zamówieniach na kwotę nieco poniżej 600 milionów euro. Do pozytywnego rozwoju sytuacji przyczyniła się dobra koniunktura w Azji, zwłaszcza w Chinach.
Innowacje na drupie - szeroka baza klientów siłą
HEIDELBERG przygotowuje się do udanych targów drupa z innowacjami technologicznymi, które wspierają drukarnie w ich największych wyzwaniach. W obu segmentach firmy koncentrujemy się na automatyzacji i cyfryzacji łańcucha wartości, a także rozwiązaniach zapewniających bardziej zasobooszczędną produkcję. Innowacyjne produkty w dziedzinie druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego, uzupełnione robotyką współpracującą do przetwarzania końcowego produktów poligraficznych, zademonstrują przyszłościową orientację firmy na nadchodzących targach. Aby zapewnić sobie przyszły sukces, HEIDELBERG w jeszcze większym stopniu będzie polegał na swojej szerokiej i ugruntowanej bazie klientów, a także na HEIDELBERG przygotowuje się do udanych targów drupa z innowacjami technologicznymi, które wspierają drukarnie w ich największych wyzwaniach. W obu segmentach firmy koncentrujemy się na automatyzacji i cyfryzacji łańcucha wartości, a także rozwiązaniach zapewniających bardziej zasobooszczędną produkcję. Innowacyjne produkty w dziedzinie druku offsetowego, cyfrowego i fleksograficznego, uzupełnione robotyką współpracującą do przetwarzania końcowego produktów poligraficznych, zademonstrują przyszłościową orientację firmy na nadchodzących targach. Aby zapewnić sobie przyszły sukces, HEIDELBERG w jeszcze większym stopniu będzie polegał na swojej szerokiej i ugruntowanej bazie klientów, a także na globalnie zorganizowanej i wiodącej w branży sprzedaży i serwisie, aby zapewnić sobie przyszły sukces, aby z zyskiem kształtować ambicje wzrostu w nowych segmentach rynku.
Na podstawie informacji firmy Heidelberg