ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe w no­wej sie­dzi­biePoprzedni artykuł 

W sierp­niu br. fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe prze­nio­sła się do no­wej sie­dzi­by, zlo­ka­li­zo­wa­nej w Sta­rej Iwicz­nej k. Pia­secz­na. Na po­wierzch­ni nie­mal 1000 m2 re­ali­zo­wa­na jest tu pro­duk­cja i kon­fek­cjo­no­wa­nie che­mii do dru­ku of­f­se­to­we­go, która tra­fia na­stęp­nie do licz­nych klien­tów fir­my z różnych re­gio­nów świa­ta. Po­nad 150 m2 zaj­mu­ją biu­ra, prze­strzeń kon­fe­ren­cyj­na i so­cjal­na, co podnio­sło kom­fort pra­cy za­trud­nio­nych tu osób. Pla­ny kie­row­nic­twa ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe za­kła­da­ją też bu­do­wę ha­li magazyno­wej oraz po­sta­wie­nie kon­te­ne­ra do ogrze­wa­nia su­row­ców.

„Spe­cy­fi­ka na­szej pro­duk­cji i zbli­ża­jący się okres zi­mo­wy wy­ma­ga­ją te­go ro­dza­ju, do­dat­ko­wej in­we­sty­cji – tłu­ma­czy Kon­rad Le­wan­dow­ski, kie­ru­jący ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe. – Za­po­trze­bo­wa­nie na na­sze pro­duk­ty sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie, a wy­naj­mo­wa­na po­wierzch­nia jest już w zna­czącym stop­niu za­go­spo­da­ro­wa­na z my­ślą o pro­duk­cji, pa­ko­wa­niu, kon­fek­cjo­no­wa­niu go­to­wych wy­ro­bów, jak też ma­ga­zy­no­wa­niu su­row­ców, półpro­duk­tów i po­jem­ni­ków. Zda­rza się, że od­bior­cy z da­ne­go re­gio­nu świa­ta ocze­ku­ją opa­ko­wań wy­ko­na­nych z kon­kret­ne­go ma­te­ria­łu, a na­wet w kon­kret­nym ko­lo­rze, wi­ęc si­łą rze­czy zróżni­co­wa­nie te­go ty­pu asor­ty­men­tu jest do­ść spo­re. Z dru­giej stro­ny zop­ty­ma­li­zo­wa­li­śmy w ostat­nim ro­ku na­sze port­fo­lio, kon­cen­tru­jąc się na tych se­riach pro­duk­tów, które cie­szy­ły się i wci­ąż cie­szą naj­wi­ęk­szym za­po­trze­bo­wa­niem wśród na­szych od­bior­ców. Do Sta­rej Iwicz­nej zo­stał prze­nie­sio­ny ca­ły park pro­duk­cyj­ny z za­kła­du znaj­du­jące­go się na war­szaw­skiej Pra­dze, wi­ęc na­sze mo­ce wy­twór­cze pozo­stały na tym sa­mym po­zio­mie. Na­to­miast no­wa lo­ka­li­za­cja z pew­no­ścią jest lep­sza pod względem lo­gi­stycz­nym. Prze­strze­nie biu­ro­we i część so­cjal­na też sprzy­ja­ją wy­daj­niej­szej pra­cy w bar­dziej kom­for­to­wych wa­run­kach, co jest nie­zwy­kle istot­ne”.

Zop­ty­ma­li­zo­wa­ne port­fo­lio, do­sta­wy do klien­tów z różnych części świa­ta

Po prze­kszta­łce­niach, ja­kie mia­ły miej­sce w gru­pie ABC/Al­lied ja­kiś czas te­mu, pol­ski od­dział od­po­wia­da za kom­plek­so­wą ob­słu­gę klien­tów z różnych kon­ty­nen­tów: Eu­ro­py, Azji, Afry­ki, Au­stra­lii. „W Sta­rej Iwicz­nej wy­twa­rza­ne są wszyst­kie pro­duk­ty, po­za prosz­kiem, który ści­ąga­my z za­kła­du w Mek­sy­ku, na­le­żące­go do gru­py ABC/Al­lied od ok. czte­rech lat – mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski. – Stąd wy­sy­ła­my je na wszyst­kie kon­ty­nen­ty, po­za obie­ma Ame­ry­ka­mi, ob­słu­gi­wa­ny­mi przez na­sze za­kła­dy w USA. Z ko­lei klien­tów z Chin ma w ge­stii spółka wy­dzie­lo­na ja­kiś czas te­mu ze struk­tur ABC/Al­lied, ale wci­ąż z na­mi współpra­cu­jąca. Po­zo­sta­ła część świa­ta to w ca­ło­ści ob­szar znaj­du­jący się pod na­szą opie­ką, są tu za­tem klien­ci o różnej spe­cy­fi­ce i wiel­ko­ści. Stąd wspo­mnia­na wcze­śniej, nie­zbęd­na dy­wer­sy­fi­ka­cja asor­ty­men­tu zwi­ąza­ne­go z pa­ko­wa­niem i kon­fek­cjo­no­wa­nie­m”.

Jed­nost­ko­wo naj­wi­ęk­szy udział w obro­tach re­ali­zo­wa­nych przez ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe ma pro­eko­lo­gicz­ny bu­for All Star Fo­unt. „Ja­ko roz­wi­ąza­nie po­zwa­la­jące na zna­czącą re­duk­cję bądź ca­łko­wi­te wy­eli­mi­no­wa­nie IPA z pro­ce­su dru­ko­wa­nia, cie­szy się on nie­słab­nącym po­wo­dze­niem wśród dru­ka­rń of­f­se­to­wych z ca­łe­go świa­ta – mówi To­masz Recz­ka, ko­or­dy­na­tor ds. wdro­żeń. – Po­za wa­lo­ra­mi śro­do­wi­sko­wy­mi, wpły­wa on ta­kże na wy­ższą ja­ko­ść pro­duk­cji i ni­ższy po­ziom od­pa­dów dzi­ęki szyb­sze­mu do­jściu do pierw­szej od­bit­ki na­kła­do­we­j”.

Z ko­lei pod względem sprze­da­wa­ne­go wo­lu­me­nu prym wśród wy­twa­rza­nych przez ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe pro­duk­tów wio­dą czte­ry ro­dza­je asor­ty­men­tu. „Pierw­szym z nich jest pro­szek dru­kar­ski – Spray Pow­der; dru­gim – śro­dek my­jący i re­ge­ne­ru­jący do wa­łków far­bo­wych i ob­ci­ągów gu­mo­wych – Blast; trze­cim – zmy­wacz i re­ge­ne­ra­tor do duk­to­rów wod­nych – MRC 88; ostat­nim zaś – si­li­kon – kon­ty­nu­uje To­masz Recz­ka. – Wszyst­kie one są chwa­lo­ne i do­ce­nia­ne przez na­szych użyt­kow­ni­ków. Mo­żna je za­tem wli­czyć do ka­te­go­rii be­st­sel­le­rów ABC/Al­lied”.

Za­do­wa­la­jące wy­ni­ki w trud­nym okre­sie

Jak przy­zna­je Kon­rad Le­wan­dow­ski, po­mi­mo za­wi­ro­wań zwi­ąza­nych z pan­de­mią za­rów­no ubie­gły, jak i bie­żący rok są dla ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe do­brym okre­sem: „Trud­ny był, nie tyl­ko zresz­tą dla nas, dru­gi kwar­tał ubie­głe­go ro­ku. Po nim po­wróci­li­śmy na wła­ści­we to­ry i z ro­ku na rok re­ali­zu­je­my sta­bil­ne wzro­sty. Bio­rąc pod uwa­gę prze­ta­so­wa­nia na ryn­ku dru­ka­rń i od­mien­ną sy­tu­ację w je­go po­szcze­gól­nych seg­men­tach, ta­ki stan rze­czy uwa­ża­my za spo­ry suk­ces. Na­szą si­łą jest też licz­ne gro­no klien­tów i ich zróżni­co­wa­nie. Wśród użyt­kow­ni­ków che­mii ABC/Al­lied są z jed­nej stro­ny du­zi gra­cze ryn­ko­wi i li­de­rzy w swo­ich seg­men­tach (np. opa­ko­wa­nio­wym, dzie­ło­wym czy ak­cy­den­so­wym), z dru­giej – fir­my śred­nie i ma­łe, z których wie­le zna­la­zło swo­ją ni­szę ryn­ko­wą i ra­dzi so­bie bar­dzo do­brze na­wet w obec­nym, nie­sprzy­ja­jącym i wci­ąż nie­pew­nym oto­cze­niu bi­zne­so­wym. Dla ka­żde­go z nich sta­ra­my się być wia­ry­god­nym i pew­nym pro­du­cen­tem i do­staw­cą wy­so­kiej ja­ko­ści che­mii, ale przede wszyst­kim – part­ne­rem tech­no­lo­gicz­nym, ofe­ru­jącym do­radz­two i po­moc nie tyl­ko na eta­pie wdro­że­nia, ale też później­sze­go sto­so­wa­nia na­szych roz­wi­ązań. Z in­for­ma­cji zwrot­nych od ich użyt­kow­ni­ków wy­ni­ka, że do­ce­nia­ją oni to po­de­jście, z cze­go je­ste­śmy bar­dzo dum­ni. Obec­nie mo­że­my na­szą kom­plek­so­wą ob­słu­gę re­ali­zo­wać z no­wej, wy­god­niej­szej lo­ka­li­za­cji, co – ma­my na­dzie­ję – od­czu­ją współpra­cu­jący z na­mi klien­ci, dys­try­bu­to­rzy i part­ne­rzy tech­no­lo­gicz­ni” – pod­su­mo­wu­je Kon­rad Le­wan­dow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści