W sierpniu br. firma ABC/Allied Pressroom Products Europe przeniosła się do nowej siedziby, zlokalizowanej w Starej Iwicznej k. Piaseczna. Na powierzchni niemal 1000 m2 realizowana jest tu produkcja i konfekcjonowanie chemii do druku offsetowego, która trafia następnie do licznych klientów firmy z różnych regionów świata. Ponad 150 m2 zajmują biura, przestrzeń konferencyjna i socjalna, co podniosło komfort pracy zatrudnionych tu osób. Plany kierownictwa ABC/Allied Pressroom Products Europe zakładają też budowę hali magazynowej oraz postawienie kontenera do ogrzewania surowców.
„Specyfika naszej produkcji i zbliżający się okres zimowy wymagają tego rodzaju, dodatkowej inwestycji – tłumaczy Konrad Lewandowski, kierujący ABC/Allied Pressroom Products Europe. – Zapotrzebowanie na nasze produkty systematycznie rośnie, a wynajmowana powierzchnia jest już w znaczącym stopniu zagospodarowana z myślą o produkcji, pakowaniu, konfekcjonowaniu gotowych wyrobów, jak też magazynowaniu surowców, półproduktów i pojemników. Zdarza się, że odbiorcy z danego regionu świata oczekują opakowań wykonanych z konkretnego materiału, a nawet w konkretnym kolorze, więc siłą rzeczy zróżnicowanie tego typu asortymentu jest dość spore. Z drugiej strony zoptymalizowaliśmy w ostatnim roku nasze portfolio, koncentrując się na tych seriach produktów, które cieszyły się i wciąż cieszą największym zapotrzebowaniem wśród naszych odbiorców. Do Starej Iwicznej został przeniesiony cały park produkcyjny z zakładu znajdującego się na warszawskiej Pradze, więc nasze moce wytwórcze pozostały na tym samym poziomie. Natomiast nowa lokalizacja z pewnością jest lepsza pod względem logistycznym. Przestrzenie biurowe i część socjalna też sprzyjają wydajniejszej pracy w bardziej komfortowych warunkach, co jest niezwykle istotne”.
Zoptymalizowane portfolio, dostawy do klientów z różnych części świata
Po przekształceniach, jakie miały miejsce w grupie ABC/Allied jakiś czas temu, polski oddział odpowiada za kompleksową obsługę klientów z różnych kontynentów: Europy, Azji, Afryki, Australii. „W Starej Iwicznej wytwarzane są wszystkie produkty, poza proszkiem, który ściągamy z zakładu w Meksyku, należącego do grupy ABC/Allied od ok. czterech lat – mówi Konrad Lewandowski. – Stąd wysyłamy je na wszystkie kontynenty, poza obiema Amerykami, obsługiwanymi przez nasze zakłady w USA. Z kolei klientów z Chin ma w gestii spółka wydzielona jakiś czas temu ze struktur ABC/Allied, ale wciąż z nami współpracująca. Pozostała część świata to w całości obszar znajdujący się pod naszą opieką, są tu zatem klienci o różnej specyfice i wielkości. Stąd wspomniana wcześniej, niezbędna dywersyfikacja asortymentu związanego z pakowaniem i konfekcjonowaniem”.
Jednostkowo największy udział w obrotach realizowanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe ma proekologiczny bufor All Star Fount. „Jako rozwiązanie pozwalające na znaczącą redukcję bądź całkowite wyeliminowanie IPA z procesu drukowania, cieszy się on niesłabnącym powodzeniem wśród drukarń offsetowych z całego świata – mówi Tomasz Reczka, koordynator ds. wdrożeń. – Poza walorami środowiskowymi, wpływa on także na wyższą jakość produkcji i niższy poziom odpadów dzięki szybszemu dojściu do pierwszej odbitki nakładowej”.
Z kolei pod względem sprzedawanego wolumenu prym wśród wytwarzanych przez ABC/Allied Pressroom Products Europe produktów wiodą cztery rodzaje asortymentu. „Pierwszym z nich jest proszek drukarski – Spray Powder; drugim – środek myjący i regenerujący do wałków farbowych i obciągów gumowych – Blast; trzecim – zmywacz i regenerator do duktorów wodnych – MRC 88; ostatnim zaś – silikon – kontynuuje Tomasz Reczka. – Wszystkie one są chwalone i doceniane przez naszych użytkowników. Można je zatem wliczyć do kategorii bestsellerów ABC/Allied”.
Zadowalające wyniki w trudnym okresie
Jak przyznaje Konrad Lewandowski, pomimo zawirowań związanych z pandemią zarówno ubiegły, jak i bieżący rok są dla ABC/Allied Pressroom Products Europe dobrym okresem: „Trudny był, nie tylko zresztą dla nas, drugi kwartał ubiegłego roku. Po nim powróciliśmy na właściwe tory i z roku na rok realizujemy stabilne wzrosty. Biorąc pod uwagę przetasowania na rynku drukarń i odmienną sytuację w jego poszczególnych segmentach, taki stan rzeczy uważamy za spory sukces. Naszą siłą jest też liczne grono klientów i ich zróżnicowanie. Wśród użytkowników chemii ABC/Allied są z jednej strony duzi gracze rynkowi i liderzy w swoich segmentach (np. opakowaniowym, dziełowym czy akcydensowym), z drugiej – firmy średnie i małe, z których wiele znalazło swoją niszę rynkową i radzi sobie bardzo dobrze nawet w obecnym, niesprzyjającym i wciąż niepewnym otoczeniu biznesowym. Dla każdego z nich staramy się być wiarygodnym i pewnym producentem i dostawcą wysokiej jakości chemii, ale przede wszystkim – partnerem technologicznym, oferującym doradztwo i pomoc nie tylko na etapie wdrożenia, ale też późniejszego stosowania naszych rozwiązań. Z informacji zwrotnych od ich użytkowników wynika, że doceniają oni to podejście, z czego jesteśmy bardzo dumni. Obecnie możemy naszą kompleksową obsługę realizować z nowej, wygodniejszej lokalizacji, co – mamy nadzieję – odczują współpracujący z nami klienci, dystrybutorzy i partnerzy technologiczni” – podsumowuje Konrad Lewandowski.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej