ECO3 to nowa nazwa firmy Agfa Offset Solutions, wydzielonej ze struktur Agfa-Gevaert i przejętej przez paneuropejski fundusz inwestycyjny Aurelius. Transakcja, wstępnie zaanonsowana w sierpniu 2022 roku, została formalnie sfinalizowana 3 kwietnia br. Pod nową nazwą firma zachowa istniejące struktury organizacyjne (również w Polsce), w tym zespoły handlowe i serwisowe. ECO3 ma ambicję nadal być jednym z wiodących, globalnych dostawców kompleksowych rozwiązań prepress dla drukarń offsetowych (gazetowych, komercyjnych i opakowaniowych), wykorzystywanych na wszystkich etapach przygotowalni cyfrowej. Portfolio firmy obejmuje płyty drukowe, folie graficzne, sprzęt, oprogramowanie oraz chemikalia, uzupełnione o bogatą ofertę usług dodatkowych.
Uzasadniając zmianę nazwy (oraz logotypu) na ECO3, kierujący globalną sprzedażą Frederik Dehing mówi: „Zmienia się nasza marka, logo i jego kolorystyka, jednak podejście do współpracy z klientami pozostaje to samo. Mogą oni wciąż polegać na obsługujących ich opiekunach handlowych czy inżynierach serwisu, jak też na innowacyjnym portfolio najwyższej jakości produktów i usług, znajdujących się w ofercie ECO3. Będziemy zatem w dalszym ciągu działać zgodnie z przyświecającym nam hasłem „You Print. We Care”.
ECO3, jako sukcesor Agfa Offset Solutions, posiada rozbudowane struktury sprzedaży bezpośredniej i serwisu w ponad 30 krajach (w tym w Polsce). Firma dysponuje zakładami produkcyjnymi zlokalizowanymi w Europie, obu Amerykach i Azji. Przy wsparciu ze strony nowego właściciela – funduszu Aurelius, ECO3 ma ambicję stymulowania istniejących i tworzenia nowych inicjatyw biznesowych, zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju.
Joan Vermeersch, szef globalnego działu technologii i marketingu ECO3 dodaje: „Nazwa ECO3 idealnie odzwierciedla zasady, jakimi się kierujemy. Chcemy nadal tworzyć, udoskonalać i wprowadzać na rynek coraz bardziej innowacyjne rozwiązania i usługi, koncentrując się na trzech aspektach: ekologii, ekonomii i ekstra wygodzie w kontekście ich użytkowania. Nasze podejście zostało również wyrażone w dynamicznym logotypie, który ma obrazować dążenie ECO3 do dalszego rozwoju. Natomiast nasze kolory firmowe – CMYK – to swego rodzaju hołd oddany całej branży poligraficznej, w której działamy”.
Firma zapowiada, że nowa nazwa i wizerunek będą stopniowo wprowadzane w życie. Więcej informacji na temat firmy ECO3 można znaleźć na stronie internetowej http://www.ECO3.com.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej