Asa­hi Ka­sei głów­nym part­ne­rem pierw­sze­go „Dnia Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju” w Azji Płd.-Wsch.Poprzedni artykuł 

Reinhard Streit, wiceprezes i dyrektor zarządzający ds. żywności i napojów w CCL, otworzył wydarzenie ciepłym powitaniem, przygotowując grunt pod angażujące dyskusje i wnikliwe prezentacje.
Re­in­hard Stre­it, wi­ce­pre­zes i dy­rek­tor za­rządza­jący ds. żyw­no­ści i na­po­jów w CCL, otwo­rzył wy­da­rze­nie cie­płym po­wi­ta­niem, przy­go­to­wu­jąc grunt pod an­ga­żu­jące dys­ku­sje i wni­kli­we pre­zen­ta­cje.

Asa­hi Pho­to­pro­ducts, pio­nier w dzie­dzi­nie roz­wo­ju flek­so­gra­ficz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych i spółka za­le­żna Asa­hi Ka­sei, po­in­for­mo­wa­ła dziś o swo­im udzia­le ja­ko klu­czo­wy part­ner w pierw­szym wy­da­rze­niu CCL ASEAN „Su­sta­ina­bi­li­ty Day So­uthe­ast Asia”, które od­by­ło się 21 stycz­nia w sie­dzi­bie CCL ASEAN w Bang­ko­ku w Taj­lan­dii. Wy­da­rze­nie zgro­ma­dzi­ło li­de­rów bra­nży, in­no­wa­to­rów i wła­ści­cie­li ma­rek z re­gio­nu ASEAN w ce­lu wy­mia­ny po­my­słów i stra­te­gii po­stępu­jące­go na­przo­du w za­kre­sie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju opa­ko­wań i dru­ku.

Re­in­hard Stre­it, wi­ce­pre­zes i dy­rek­tor za­rządza­jący ds. żyw­no­ści i na­po­jów w CCL, roz­po­czął wy­da­rze­nie prze­mówie­niem po­wi­tal­nym. Pro­gram obej­mo­wał dys­ku­sję pa­ne­lo­wą na te­mat kie­run­ku Taj­lan­dii w za­rządza­niu two­rzy­wa­mi sztucz­ny­mi, a na­stęp­nie in­te­rak­tyw­ne se­sje i po­ka­zy naj­no­wo­cze­śniej­szych zrów­no­wa­żo­nych in­no­wa­cji.

Pan Ron­na­pop Vi­ra­ratt, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny CCL La­bel Tha­iland, sko­men­to­wał: „Głów­nym ce­lem te­go wy­da­rze­nia jest po­ka­za­nie na­szym od­bior­com wie­lu aspek­tów zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w opa­ko­wa­niach, od su­row­ca do ety­kiet po apli­ka­tor ety­kiet i od pro­du­cen­ta płyt dru­kar­skich po re­cy­kler pla­sti­ko­wych bu­te­lek. Asa­hi za­wsze prze­su­wa gra­ni­cę zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w pro­duk­cji płyt do na­stęp­ne­go kro­ku. Ma­my na­dzie­ję, że pu­blicz­no­ść uzna to wy­da­rze­nie za po­ucza­jące, a jed­no­cze­śnie in­te­re­su­jące, po­nie­waż wszy­scy przy­czy­nia­my się do roz­wo­ju na­sze­go świa­ta”.

Klu­czo­wą atrak­cją wy­da­rze­nia Asa­hi Pho­to­pro­ducts by­ło po­dzie­le­nie się wy­ni­ka­mi nie­daw­ne­go ba­da­nia po­rów­nu­jące­go druk flek­so­gra­ficz­ny i wklęsły pod względem wpły­wu na śro­do­wi­sko. Ba­da­nie wy­ka­za­ło, że druk flek­so­gra­ficz­ny przy uży­ciu płyt wy­my­wa­nych wo­dą i farb na ba­zie wo­dy mo­że zre­du­ko­wać do 35 ra­zy mniej emi­sji dwu­tlen­ku węgla niż druk wklęsły przy uży­ciu farb roz­pusz­czal­ni­ko­wych. Ta zna­cząca re­duk­cja wzmac­nia za­le­ty śro­do­wi­skowe tech­no­lo­gii flek­so­gra­ficz­nej i jej po­ten­cjał w za­kre­sie bar­dziej zrów­no­wa­żo­nych roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych.

Na ryn­ku opa­ko­wań w USA i Eu­ro­pie do­mi­nu­je druk flek­so­gra­ficz­ny, który sta­no­wi 70% ryn­ku w USA i oko­ło 50% w Eu­ro­pie. Po­mi­mo po­stępu na­przód, druk wklęsły na­dal do­mi­nu­je w Azji, zwłasz­cza w Chi­nach, gdzie sta­no­wi po­nad 90% ryn­ku. Wy­ni­ki te po­twier­dza­ją wie­lo­let­nie za­an­ga­żo­wa­nie Asa­hi w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój dzi­ęki zmy­wal­nym wo­dą pły­tom AWP z tech­no­lo­gią Cle­anPrint, które eli­mi­nu­ją po­trze­bę sto­so­wa­nia roz­pusz­czal­ni­ków w pro­ce­sie pro­duk­cji płyt. Po­de­jście to jest zgod­ne z „Ro­ad­map to So­lvent ZERO” Asa­hi Ka­sei, ma­jącym na ce­lu zmniej­sze­nie zu­ży­cia roz­pusz­czal­ni­ków w pro­duk­cji płyt flek­so­gra­ficz­nych.

Po­nie­waż glo­bal­ne re­gu­la­cje i wła­ści­cie­le ma­rek co­raz częściej sta­wia­ją na zrów­no­wa­żo­ny roz­wój, pły­ty AWP Asa­hi sta­no­wią spraw­dzo­ną, zrów­no­wa­żo­ną eko­lo­gicz­nie al­ter­na­ty­wę, która wspie­ra prze­jście bra­nży w kie­run­ku mniej­sze­go wpły­wu na śro­do­wi­sko.

„Wraz z ro­snącym za­po­trze­bo­wa­niem na przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska roz­wi­ąza­nia dru­kar­skie, na­sza tech­no­lo­gia Cle­anPrint do my­cia wo­dą za­pew­nia wy­ra­źną ście­żkę do znacz­ne­go ob­ni­że­nia śla­du węglo­we­go bez uszczerb­ku dla ja­ko­ści i wy­daj­no­ści” – po­wie­dział To­mo­hi­ro Ika­wa, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w Asa­hi Ka­sei. „Nasz udział w Dniu Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju odzwier­cie­dla na­szą mi­sję do­star­cza­nia zrów­no­wa­żo­nych in­no­wa­cji, które są zgod­ne z po­trze­ba­mi klien­tów i wy­mo­ga­mi re­gu­la­cyj­ny­mi”.

Szer­sza stra­te­gia zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju Asa­hi Ka­sei jest głębo­ko za­ko­rze­nio­na w mi­sji fir­my, ja­ką jest przy­czy­nia­nie się do „ży­cia i ży­cia lu­dzi na ca­łym świe­cie”. Fir­ma dąży do osi­ągni­ęcia neu­tral­no­ści węglo­wej we wszyst­kich ope­ra­cjach do 2050 ro­ku. Wy­da­rze­nia ta­kie jak Dzień Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju ASEAN słu­żą ja­ko plat­for­ma do na­pędza­nia wspól­nych wy­si­łków na rzecz przy­spie­sze­nia tej trans­for­ma­cji.

W wy­da­rze­niu wzi­ęli rów­nież udział in­ni part­ne­rzy, w tym Ave­ry Den­ni­son Tha­iland, Kro­nes Tha­iland, Envic­co i Kurz, którzy za­ofe­ro­wa­li uzu­pe­łnia­jące się spo­strze­że­nia na te­mat zrów­no­wa­żo­nych roz­wi­ązań w za­kre­sie opa­ko­wań i re­cy­klin­gu.

Dzień za­ko­ńczył się wy­ciecz­ką z prze­wod­ni­kiem po naj­no­wo­cze­śniej­szych obiek­tach CCL, dzi­ęki cze­mu uczest­ni­cy mo­gli na wła­sne oczy zo­ba­czyć in­no­wa­cje w zrów­no­wa­żo­nej pro­duk­cji. Wy­da­rze­nie za­ko­ńczyło się wa­żnym prze­mówie­niem wy­gło­szo­nym przez Ge­of­freya Mar­ti­na, dy­rek­to­ra ge­ne­ral­ne­go CCL.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści