Heidelberger Druckmaschinen AG decyduje się na nową strukturę organizacyjnąPoprzedni artykuł 

Marcel Kiessling
Marcel Kiessling
Zarząd oraz Rada Nadzorcza firmy Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) podjęła decyzję o restrukturyzacji firmy. Aby strategia firmy była jeszcze bardziej efektywna, z dniem 1 kwietnia 2010 roku Heidelberg zostanie podzielony na trzy działy: urządzenia, usługi i usługi finansowe (Heidelberg Equipment, Heidelberg Services, Heidelberg Financial Services).

„Nowa struktura firmy będzie lepiej odpowiadać rynkowi i poprawi efektywność usług, które oferujemy klientom” – oznajmił Bernhard Schreier, Prezes Zarządu i CEO firmy. Rada Nadzorcza zdecydowała również o reorganizacji Zarządu firmy.

Skoncentrowanie się na działach Heidelberg Equipment i Heidelberg Services wzmacnia strategiczną orientację firmy, gdyż Heidelberg oferuje klientom zarówno technologicznie zaawansowane produkty, jak i pełny zakres innowacyjnych usług.

Firma odpowiada także na zmieniające się struktury w globalnym przemyśle poligraficznym poprzez znaczne rozszerzenie działu usług, który jest względnie niezależny od cyklów koniunkturalnych. Celem firmy jest dostarczanie usług, które pozwalają klientom firmy Heidelberg cieszyć się zrównoważonym rozwojem. Dodatkowo poprawi to wykorzystanie maszyn, ich wydajność i efektywność, ułatwi integrację procesów oraz drukowanie przyjazne środowisku. Istniejące działy Press i Postpress zostaną włączone w nową strukturę korporacyjną, a dwa nowe działy przejmują na siebie odpowiedzialność za kontynuację ich działalności. Dział usług finansowych Heidelberg Financial Services będzie funkcjonował jak dotychczas.

„Nowy dział Heidelberg Equipment będzie nadal budował naszą pozycję lidera rynkowego w segmencie druku akcydensowego oraz odpowiadał za wzrost w segmencie druku opakowaniowego i maszyn introligatorskich” – powiedział Schreier. Nowy dział usług Heidelberg Services ugruntuje dążenie firmy, aby być najlepszym partnerem serwisowym dla drukarń. „Będziemy rozszerzać nasze portfolio usług, a w porównaniu do dotychczasowego zakresu usług i oferowanych oryginalnych części serwisowych, będziemy wzmacniać nasze usługi w obszarze materiałów Saphira, oprogramowania i integracji Prinect oraz doradztwa dla firm branży poligraficznej” – dodaje Schreier.

R E K L A M A

Marcel Kiessling dołącza do Zarządu firmy

Odpowiednio do powyższych zmian następuje nowy podział obowiązków wśród członków Zarządu. Osobą odpowiedzialną za udział urządzeń Heidelberg Equipment będzie Stephan Plenz (44), poprzednio Członek Zarządu odpowiedzialny za technologię i bieżące operacje firmy. Na spotkaniu Rady Nadzorczej powołano Marcela Kiesslinga (48) na Członka Zarządu z dniem 1 stycznia 2010. Będzie on odpowiedzialny za dział usług Heidelberg Services. Kiessling pracuje w firmie od 20 lat. Był m.in. szefem sprzedaży w Niemczech, a od września 2004 roku odpowiedzialny za rejon obu Ameryk.

Od 1 stycznia 2010 roku Zarząd firmy będzie się składał z Bernharda Schreiera (55), CEO, odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing, Dirka Kaliebe (43), CFO, odpowiedzialnego za dział usług finansowych Heidelberg Financial Services oraz Stephana Plenza i Marcela Kiesslinga.

W wyniku reorganizacji dr Jürgen Rautert, do chwili obecnej Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż odchodzi z Zarządu za obopólnym porozumieniem. Jego obowiązki przejmuje Bernhard Schreier.

Rada Nadzorcza podziękowała dr. Rautertowi za jego wieloletnią pracę na stanowiskach menadżerskich w firmie. Dr Rautert (51) rozpoczął swoją pracę w firmie Heidelberg w 1990 roku. Otrzymał doktorat w dziedzinie mechaniki i został Członkiem Zarządu w 2004 roku. Początkowo odpowiedzialny był za produkty, badania i rozwój oraz produkcję, a następnie od lipca 2008 za sprzedaż.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności