Rok 2009 to okres intensywnej pracy. Sukces firmy Atrium mierzony jest sukcesem Klientów. Bieżący rok, już 16 w historii firmy stał pod znakiem seminariów, szkoleń, spotkań i wyjazdów.Rok spotkań z AtriumW 2009 roku Atrium Centrum Ploterowe zorganizowało kilka, ogólnodostępnych szkoleń. Dwukrotnie organizowaliśmy warsztaty aplikacji samochodowych, na które przybyło łącznie ponad 150 osób z całej Polski. Na tych warsztatach przedstawiliśmy proces oklejania pojazdu od strony teoretycznej i praktycznej pod okiem zagranicznego specjalisty. Kolejne warsztaty, które dotyczyły sublimacji i druku termotransferowego również wypełniły naszą salę demonstracyjną po brzegi. Tak duże zainteresowanie tym tematem spowodowało, że jesienią zorganizowaliśmy 2-dniowe seminarium tekstylne na Zamku Ryn. W średniowiecznych murach ponad 130 uczestników poznawało tajniki druku pośredniego i bezpośredniego na tekstyliach – mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium.
W bieżącym roku Atrium zostało dystrybutorem firm DGI, D-GEN i Allwin Konica. Z tej okazji, w czerwcu zorganizowano „Grill DGI” gdzie w piknikowej atmosferze zaprezentowano możliwości zadruku na 3 metrowych urządzeniach.
Spotkania z Klientami wybiegały także poza granice kraju. W lipcu pojechaliśmy z kilkudziesięcioma uczestnikami do fabryki Durst położonej w Alpach Austriackich. Tam zwiedzający mieli możliwość poznania tajników produkcji przemysłowych ploterów UV. Z kolei zupełnie niedawno bo w listopadzie ponad 100 osób zabraliśmy do fabryki ploterów Mutoh, która znajduje się w belgijskiej Ostendzie. Tak duże zainteresowanie Klientów procesem produkcji drukarek wielkoformatowych świadczy, że nawet dystans 1200 km nie ma dla osób z branży większego znaczenia – kontynuuje Paweł Stania.
Rok 2009 to także spotkania z klientami na targach. Oprócz polskich targów branżowych, np. poznańskiej Euro-Reklamy, na której Atrium pokazało pełną ofertę maszyn i materiałów, firma wystawiała się także za granicą. W maju media Ikonos z sukcesem zaprezentowane zostały na targach Fespa w Amsterdamie. Materiały Ikonos z uwagi na jakość i przystępną cenę wzbudziły zainteresowanie wśród europejskich dystrybutorów i klientów końcowych. Media Ikonos były także obecne na targach Visom Italia w Mediolanie.
Rok obfity w nowościFirma Mutoh poszerzyła ofertę o plotery wodne Mutoh ValueJet „W”, sublimacyjne „WU” oraz drukujący bio-atramentem ValueJet Hybrid. Belgijski producent rozszerzył także linię ploterów tekstylnych Viper o szybkie modele Viper Extreme (druk pośredni) i TX Extreme (druk bezpośredni) oraz drukarkę z zintegorwanym kalanderem Viper TX SoftSign do druku bezpośredniego. Jeśli chodzi o plotery tnące to na rynku pojawiła się całkiem nowe urządzenia serii KONA. Na koniec roku firma Mutoh rozbudowała swoje portfolio o profesjonalny kalander Unifixer.
Firma Durst, której Atrium jest również dystrybutorem, wiosną zaprezentowała 3 superszybkie plotery UV: Rho 800 HS, Rho 500R (drukujący na rolach do 5 metrów szerokości) oraz najszybszy Rho 1000 (drukujący w trybie ciągłym do 600 m2/h).
W zakresie maszyn 3.2 metrowych w ofercie Atrium pojawiły się wspomniane plotery DGI PolaJet i XP oraz ekonomiczny Allwin Konica bazujący na japońskich podzespołach.
Bestsellery 2009Największym powodzeniem wśród naszych Klientów cieszyły się plotery eko-solwentowe Mutoh ValueJet oraz plotery mild-solwentowe serii Spitfire oraz Blizzard. Drukarki Mutoh ValueJet z uwagi na wysoką jakość wydruku i znakomite przełożenie ceny do możliwości były wybierane przez małe i średnie agencje reklamowe. Z kolei średnie drukarnie i agencje wybierały sprzęt uniwersalny o wysokiej produktywności tj. Spitfire i Blizzard. Te dwa ostatnie plotery trafiały do Klientów z uwagi na możliwość druku grafik w wysokiej rozdzielczości do wnętrz i jednocześnie szybkiego druku reklamy zewnętrznej (do 80 m2/h na ploterze Mutoh Blizzard) – opowiada Paweł Stania.
W bieżącym roku Atrium wprowadziło do oferty plotery o szerokości 3.2 metrów firmy DGI oraz Allwin Konica. W zależności od możliwości finansowych trafiały one do dużych i średnich drukarni wielkoformatowych – kontynuuje.
Spośród materiałów do druku dużym powodzeniem cieszyły się media produkowane firmę w Opolu. Bestsellerami były folie samoprzylepne Ikonos Profiflex Pro (Złoty Medal na targach Euro-Reklama 2009) oraz wysokiej jakości a zarazem niedrogi Ikonos Backlit i Ikonos Blockout, które swoje zastosowanie znajdują w reklamie, podświetleniach, wystawach, POS, itd.
Rok (nie) kryzysowy Najczęściej używanym słowem w tym roku nie tylko w naszej branży był „kryzys”. Na początku roku z rynku docierały nie najlepsze sygnały, np. o spadku zamówień, trudnościach w finasowaniu. Targi w kwietniu i majowa Fespa utwierdziła nas, że „kryzysu” nie widać – mówi Paweł Stania.
Tak jak w ubiegłym roku, tak i w tym wiele firm postawiło na rozwój, zainwestowało w parki maszynowe. Firma Atrium Centrum Ploterowe jako dostawca maszyn a także producent i dostawca materiałów odnotowała wzrost obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Dzięki wszystkim wspomnianym działaniom, wraz z naszymi Klientami i Partnerami w tym „kryzysowym” roku odnieśliśmy sukces!
www.atrium.com.pl