Przedstawiciele zarządu Eastman Kodak Company z wizytą w PolscePoprzedni artykuł 

W pierwszej dekadzie grudnia z wizytą w Polsce przebywała grupa przedstawicieli zarządu firmy Eastman Kodak reprezentujących szczebel globalny i regionalny. Ich wizyta, podczas której doszło do spotkań z partnerami biznesowymi Kodaka oraz polską prasą branżową i ogólnokrajową, to kolejny dowód na duże zaangażowanie firmy w działalność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i przekonanie o dużym potencjale, jaki charakteryzuje polski rynek – zarówno poligraficzny jak i konsumencki.

11 grudnia 2009 roku, w warszawskim biurze Kodak Polska odbyło się spotkanie z polskimi mediami branżowymi i ogólnokrajowymi, w którym udział wzięli:

Gustavo Oviedo – dyrektor generalny i wiceprezes ds. światowej sprzedaży Eastman Kodak Company; John O’Grady – dyrektor zarządzający w regionie EAMER (Europy, Afryki i Środkowego Wschodu) i wiceprezes Eastman Kodak Company oraz Komal Sharma – dyrektor ds. sprzedaży International Cluster Kodaka; wszyscy odpowiedzialni za rynek poligraficzny i konsumencki.

Podzielili się oni z dziennikarzami strategicznymi planami firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a także zaprezentowali strategię jej wzrostu, której celem jest wzmocnienie pozycji Kodaka na rynkach poligraficznym i konsumenckim.
Niezwykle ważną sprawą jest przekonanie naszych partnerów o zaangażowaniu firmy Kodak we współpracę z nimi oraz pokazanie, w jaki sposób planujemy wspierać i pomagać w rozwoju ich przedsiębiorstw w nadchodzących latach – mówi Gustavo Oviedo. – Jesteśmy tu po to, by podzielić się z naszymi partnerami strategiczną wizją rozwoju Kodaka oraz podziękować im za niesłabnące wsparcie, które pomogło nam osiągnąć sukces w tym bardzo obiecującym regionie świata. Pomimo trudnego okresu, w jakim przyszło nam działać, udało nam się utrzymać dotychczasowe udziały rynkowe zarówno w zakresie nowych, cyfrowych produktów konsumenckich, jak też najważniejszych przyszłościowych rozwiązań poligraficznych. Wierzymy głęboko, że jeżeli zaoferujemy odpowiednio wysoką jakość i wartość, a także wdrożymy innowacyjne i elastyczne strategie dopasowane do rynków, na jakich funkcjonujemy, będziemy nadal odnosić na nich sukcesy.
Podobnie jak w innych korporacjach, rok 2009 był niezwykłym wyzwaniem dla firmy Kodak, ale finalne prognozy wyglądają bardzo pozytywnie – dodaje John O’Grady. – Czujemy przy tym, że możemy zaoferować właściwe produkty, dedykowane zarówno dla segmentu konsumenckiego jak też poligraficznego, co w jeszcze większym stopniu wpłynie na możliwości dalszego rozwoju. Europa Środkowo-Wschodnia, a Polska przede wszystkim, nie odczuła tak boleśnie skutków obecnego spowolnienia gospodarczego, co daje nam więcej pewności i nadziei na szybszą odbudowę całego rynku.
Podczas spotkania przedstawiciele Kodaka zaprezentowali też strategię biznesową firmy na rok 2010, która będzie się koncentrować na dalszym zwiększaniu jej udziałów rynkowych, co wiąże się z wprowadzeniem nowych, technologicznie zaawansowanych rozwiązań dla rynków konsumenckiego i poligraficznego. Jak wynika z zapowiedzi, mają to być produkty przełomowe i oferujące wysoki poziom innowacyjności.

Nasi klienci z sektora konsumenckiego od wielu lat ufają rozwiązaniom Kodaka, pozwalającym na wykonywanie zdjęć, ich archiwizację i dzielenie się swoimi wspomnieniami z innymi ludźmi. Z myślą o ich potrzebach od ponad stu lat wprowadzamy możliwie najprostsze rozwiązania w tej dziedzinie. Nowy, „cyfrowy Kodak” działa stale według tych samych zasad, co oznacza, że zarówno obecne jak i planowane do wprowadzenia na rynek produkty cyfrowe wzniosą procesy wykonywania i dzielenia się fotografiami na kolejny poziom, dostosowany do potrzeb współczesnej generacji odbiorców z tego segmentu – mówi Komal Sharma. – Firma Kodak uważa region Europy Środkowo-Wschodniej za jeden z kluczowych rynków dla swojego rozwoju i będzie w dalszym ciągu dostarczać rozwiązania dostosowane do wymagań tutejszych klientów. Zdajemy sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w rynkach takich jak Europa Środkowo-Wschodnia i jesteśmy w pełni gotowi, by wspierać naszych dystrybutorów w zakresie rozwiązań i produktów dedykowanych dla klientów z tego regionu i ich specyficznych wymagań – dodaje Gustavo Oviedo.
Wśród rozwiązań produkcyjnych firmy Kodak znajdują się wielokrotnie nagradzane rozwiązania poligraficzne, pozwalające na uzyskanie nowych źródeł przychodu firmom z segmentów produkcji gazetowej, akcydensowej, opakowaniowej oraz druku transakcyjnego. Już dziś świętujemy sukcesy studiów prepress i drukarń z różnych regionów świata, w których z powodzeniem są wdrażane wszechstronne, innowacyjne i zyskowne rozwiązania Kodak – kontynuuje Gustavo Oviedo. – Jesteśmy jednocześnie w stanie zaoferować unikalne portfolio produktów, które uwzględnia zróżnicowanie naszych kluczowych obszarów rynkowych i jest stale rozszerzane, dostarczając najwyższej jakości rozwiązania poligraficzne, z których Kodak jest znany.
Portfolio Kodaka w zakresie cyfrowych rozwiązań konsumenckich, którego początkiem były cyfrowe aparaty Kodak EasyShare, w ciągu zaledwie kilku lat zostało znacznie rozbudowane, m.in. o ramki do zdjęć cyfrowych, będące liderami w swoim segmencie rynkowym. Ostatnie premiery firmy w tej dziedzinie to cyfrowe, kieszonkowe kamery wideo, takie jak Kodak Zi6, Zx1 czy Zi8, które już uzyskują recenzje w prasie branżowej, jako najlepsze rozwiązania w swoim segmencie rynkowym.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności