W roku 2009 firma ACCHSH, producent zaawansowanych rozwiązań opartych na systemie produkcyjnym PuzzleFlow, obchodzi 10-lecie istnienia. Z tej okazji ponad 40 partnerów biznesowych, kluczowych klientów, przedstawicieli prasy branżowej oraz pracowników firmy spotkało się w Krakowie, gdzie przez trzy dni świętowano jubileusz. Spotkanie było jednocześnie okazją do prezentacji najnowszych programów opartych na platformie PuzzleFlow oraz do praktycznych warsztatów prowadzonych przez specjalistów z firm ACCHSH, PuzzleFlow Solutions Europe i PuzzleFlow Solutions USA. Odbywająca się w dniach 9-11 października impreza była już trzecim tego rodzaju międzynarodowym spotkaniem zorganizowanym przez ACCHSH. Tym razem miało ono specjalną oprawę ze względu na jubileusz 10-lecia firmy. Wśród uczestników znaleźli się najważniejsi partnerzy biznesowi, dystrybutorzy i klienci z krajów takich jak: Brazylia, Holandia, Hiszpania, Łotwa, Niemcy, Polska, Rosja i USA. Nie zabrakło przedstawicieli rodzimych mediów poligraficznych oraz – rzecz jasna – programistów z ACCHSH z Krakowa (gdzie znajduje się jej siedziba oraz centrum technologiczno-rozwojowe) i z Warszawy (gdzie mieści się dział marketingu i sprzedaży).
Pierwsza, merytoryczna część spotkania odbyła się w zlokalizowanym na krakowskim Kazimierzu hotelu Secesja. Przybyłych gości powitał Andrzej Czyż, prezes ACCHSH i jeden – obok Marcina Streszewskiego – z jej założycieli. Podczas swojej prezentacji przedstawił krótko historię firmy, szczególny nacisk kładąc na „kamienie milowe” w jej rozwoju takie jak powstanie w 1999 roku programu PDF Organizer (pierwszego na świecie programu do impozycji, opartego na natywnych plikach PDF) i uzyskaną przez niego nagrodę Hot Picks na konferencji Seybolda w San Fransisco czy też pierwszą umowę OEM zawartą w roku 2000 z firmą Purup-Eskofot. Wymienił też kolejne nagrody zdobywane przez system PuzzleFlow: Worth a Look na targach Graph Expo 2002, wyróżnienie Hot Picks na konferencji Seybolda w roku 2002, Złoty Medal targów Poligrafia 2007 i wreszcie tegoroczną nagrodę EDP (przyznaną oprogramowaniu PuzzleFlow Publisher). Przedstawiając strategię i struktury firmy ACCHSH, Andrzej Czyż podkreślił też jej nietypowość: część pracowników, zwłaszcza tych z dłuższym stażem, jest jednocześnie jej udziałowcami. Zaznaczył też, że ACCHCH nie sprzedaje swoich wyrobów bezpośrednio, ale wyłącznie za pośrednictwem partnerów i dystrybutorów, a od bieżącego roku także na podstawie umów franczyzowych.
Jako kolejny głos zabrał Tomasz Drążek, szef zespołu zajmującego się rozwojem solucji opartych na systemie PuzzleFlow, który przedstawił ofertę produktową ACCHSH (z podziałem na narzędzia, systemy workflow, rozwiązania i usługi) oraz omówił docelowe rynki, z myślą o których powstają poszczególne programy (drukarnie akcydensowe, wydawnictwa/agencje reklamowe, segment prasowy, produkty „pod klienta”). Tomasz Drążek zapowiedział też kilka nowych rozwiązań, jakie niebawem pojawią się w ofercie firmy, m.in. New Publisher (kompleksowe rozwiązanie dla agencji reklamowych i wydawnictw) i Rendering Library (program do interpretacji dokumentów PDF). Prezentując krótko plany ACCHSH na najbliższą przyszłość, zapowiedział szerszą niż dotychczas współpracę z partnerami i klientami, dalsze rozwijanie produktów znajdujących się w aktualnym portfolio firmy, coraz więcej projektów dostosowanych do konkretnych potrzeb użytkownika oraz doskonalenie usług wsparcia technicznego.
Krótkie wystąpienia mieli również szefowie dwóch firm, które w ostatnich tygodniach stały się pierwszymi franczyzobiorcami marki i technologii PuzzleFlow. Richard Laframboise, partner z firmy Flashlight-Digital (reprezentującej ACCHSH na rynku amerykańskim pod marką PuzzleFlow Solutions USA), omówił dwa programy stworzone przez ACCHSH i udoskonalone z myślą o tamtejszych użytkownikach z segmentu produkcji gazetowej: PuzzleFlow WebPairer i PuzzleFlow Automator. Przedstawił też moduł PuzzleFlow Prepress Assistant, powstały na życzenie jednego z amerykańskich klientów firmy. Richard Laframboise wspomniał o niedawnych sukcesach PuzzleFlow Solutions USA: podpisanej podczas targów Print’09 umowie OEM z firmą Screen na dystrybucję oprogramowania PuzzleFlow z maszynami TruePress Jet 520, zawartym tuż przed tymi samymi targami porozumieniu o dystrybucji PuzzleFlow przez firmę Konica Minolta Graphic Imaging USA na amerykańskim rynku gazetowym oraz wdrożeniach systemów opartych na PuzzleFlow w firmach Corporate Newspaper Holdings Inc. (16 lokalizacji w różnych rejonach USA) i Liturgical Publications (4 drukarnie).
Toon de Munnik, partner z holenderskiej firmy Ready4Print (będącej franczyzobiorcą technologii PuzzleFlow działającym pod nazwą PuzzleFlow Solutions Europe), omówił największe na rynku Beneluksu wdrożenie opartego na systemie PuzzleFlow rozwiązania PuzzleFlow Printing On Demand w wydawnictwie prasowym Sanoma. Zaprezentował też różne modele sprzedaży rozwiązań spod znaku PuzzleFlow, wśród których są: zakup gotowego produktu (tzw. wersja pudełkowa), leasing oprogramowania, usługa typu SaaS (Software as a Service)
Po prezentacjach przyszła pora na wyróżnienie przez Andrzeja Czyża najważniejszych, głównie wieloletnich partnerów biznesowych ACCHSH. Cztery przedsiębiorstwa: Flashlight-Digital, Ready4Print, Lewald & Partner (będącej wieloletnim dystrybutorem rozwiązań PuzzleFlow na rynku niemieckim, austriackim i szwajcarskim) oraz Reprograf (firma odnotowała najwięcej wdrożeń systemu PuzzleFlow spośród wszystkich polskich dystrybutorów) uzyskały tytuł certyfikowanych partnerów PuzzleFlow. Wszystkie cztery firmy zostały również uhonorowane pamiątkowymi statuetkami, potwierdzającymi wieloletnią wspólpracę biznesową z ACCHSH. Miłym akcentem było też wręczenie Andrzejowi Czyżowi pamiątkowej szabli samuraja przez przedstawicieli firmy Reprograf (będącej dystrybutorem wielu japońskich marek).
Popołudniowa część merytorycznego dnia spotkania, tj. piątku 9 października, odbywała się w krakowskim Centrum Technologiczno-Rozwojowym ACCHSH. Tu specjaliści z firm ACCHSH, PuzzleFlow Solutions Europe i PuzzleFlow Solutions USA poprowadzili praktyczne warsztaty poświęcone poszczególnym rozwiązaniom opartym na systemie PuzzleFlow, poświęconym różnym segmentom rynkowym. Ich uczestnicy zostali podzieleni na kilka grup, w których przez dwie godziny mieli okazję nie tylko do obejrzenia programów w działaniu, ale też do zadawania pytań i dyskusji z ich twórcami. Jacek Franczyk i Paweł Jackowski omawiali rozwiązania ACCHSH dedykowane na rynek akcydensowy – PuzzleFlow Printing On Demand i PuzzleFlow Factory, Richard Laframboise – system PuzzleFlow WebPairer dla gazet oraz PuzzleFlow Automator dla drukarń i wydawnictw prasowych, zaś Toon de Munnik – usługi on-line oparte na technologii PuzzleFlow Print On Demand.
Jubileuszowe spotkanie było też okazją do mniej formalnej wymiany poglądów podczas dwóch wspólnych kolacji zorganizowanych w staropolskich restauracjach Krakowa. Na gości czekały też niespodzianki w postaci gry w paintball i lotu balonem widokowym, z którego – na wysokości ponad 100 metrów – można było podziwiać uroki dawnej stolicy Polski. Dla chętnych zorganizowano też zwiedzanie Krakowa i Wieliczki – ta część pozamerytorycznego programu spotkania cieszyła się szczególnym powodzeniem wśród zagranicznych jego uczestników.
Mówi Andrzej Czyż, prezes firmy ACCHSH:
Bardzo dziękujemy wszystkim gościom z Polski i z zagranicy, którzy znaleźli czas, aby wspólnie z nami świętować 10-lecie ACCHSH. Mamy nadzieję, że krakowskie spotkanie było okazją nie tylko do wzajemnego poznania się naszych najważniejszych partnerów i kooperantów, ale też do wymiany – mniej i bardziej formalnej – poglądów na temat tworzonych przez naszą firmę rozwiązań. Ostatni okres, mimo rynkowej dekoniunktury, przyniósł znaczący wzrost sprzedaży i implementacji systemów PuzzleFlow. Mamy nadzieję, że wspólnie z naszymi partnerami z całego świata spowodujemy, aby trend ten był jeszcze wyraźniejszy. Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com