Współpraca Kodak Polska i Infosystems SA zapoczątkowała w wymiarze strategicznym partnerstwo technologiczne i handlowe w zakresie innowacyjnych rozwiązań z dziedziny oprogramowania sterującego cyfrowymi systemami prepress. Ma ona skutkować tworzeniem zintegrowanych, zaawansowanych produktów w skali globalnej, które umożliwią rozszerzenie oferty i dalsze polepszanie poziomu obsługi klientów obu firm. Jednym z jej celów jest również edukacja rynku poligraficznego, czego przykładem jest zakończona impreza firmy Kodak Polska.
Tegoroczna edycja Meet Kodak Polska była jedną z najbardziej udanych, jakie do tej pory się odbywały. Wzięło w niej udział niemal 120 uczestników, organizator – firma Kodak Polska - przygotowała 25 wykładów, zapraszając w tym celu 30 prelegentów. Konferencje odbywały się w trzech salach wykładowych i trwały dwa dni. Szeroki zakres tematyczny materiału, jaki w tym roku Kodak przygotował dla swoich gości sprawił, że wystąpienia prelegentów podzielone zostały na trzy bloki tematyczne. Tematyka poszczególnych bloków wiązała się ze skuteczną komunikacją z klientem biznesowym i indywidualnym, nowoczesną i efektywną pracą agencji reklamowej, a także trendami i nowościami na rynku opakowań. W dwóch blokach tematycznych - poświęconych drukowi fleksograficznemu a także zarządzaniu produkcją w drukarni - swoje wystąpienia miała firma Infosystems SA.
W pierwszym dniu konferencji Meet Kodak Polska - w części poświęconej drukowi fleksograficznemu - swoje wystąpienie miał Jakub Parol, dyrektor działu konsultingu w firmie Infosystems SA. Prelegent omówił wpływ zoptymalizowanego planowania produkcji na skuteczne skracanie czasów przyrządów maszyn i efektywne wykorzystanie zasobów przy zastosowaniu systemu PrintManager.JDF w drukarni fleksograficznej. Omawiając jeden tylko moduł systemu prelegent zaprezentował jak wiele może zyskać drukarnia decydująca się na to rozwiązanie, które jednocześnie może być zintegrowane z rozwiązaniami Kodaka lub innych producentów maszyn czy oprogramowania. Natomiast Piotr Dębicki z drukarni Formika, użytkującej system PrintManager.JDF, w swoim wystąpieniu przedstawił możliwości nowoczesnego zarządzania produkcją fleksograficzną, jakie jest możliwe przy wsparciu zintegrowanego systemu oferowanego przez firmę Infosystems SA. Drukarnia Formika to jedna z najbardziej liczących się drukarń fleksograficznych zarówno w naszym kraju, jak i coraz poważniejszy gracz na międzynarodowym rynku zleceń. Specjalizuje się w produkcji wieczek aluminiowych dla przemysłu spożywczego oraz saszetek kosmetycznych z wykorzystaniem technologii UV. Intensywny jej rozwój w ostatnich latach sprawił, że potrzebowała nowoczesnego systemu do zarządzania. Takim okazał się system PrintManager.JDF. Pozwala on nie tylko na kontrolę nad całym procesem produkcyjnym, ale również na przeprowadzanie konkretnych analiz, które zwiększają wydajność firmy. Rzetelna informacja zarządcza, jaka możliwa jest przy wykorzystaniu tego rozwiązania, pozwala również lepiej planować, by w końcowym efekcie jeszcze bardziej zaspakajać potrzeby klientów drukarni, zmniejszać czas realizacji zleceń i oferować im jak najwyższą jakość usług.
Firma Infosystems SA mogła się w tym bloku tematycznym podzielić swoim bogatym, ponad 10-letnim doświadczeniem we fleksografii, odnotowując tu od lat znaczące sukcesy (około 40% wdrożeń miało miejsce właśnie w tym sektorze).
W drugim dniu Meet Kodak Polska swoje wystąpienie miał Mariusz Sosnowski, prezes firmy Infosystems SA, który szerzej zaprezentował system pozwalający na pełen kontroling procesów i kosztów w drukarni, jakim jest Printmanager.JDF. To czołowy produkt tej firmy, wspomagający procesu zarządzania drukarnią lub innym przedsiębiorstwem poligraficznym od momentu nawiązania kontaktu z klientem, poprzez proces realizacji zamówienia, aż po magazynowanie i logistykę. O bezpośrednich korzyściach wynikających z jego wdrożenia opowiadał Piotr Dębicki – dyrektor drukarni Formika, skupiając się tym razem w swoim wystąpieniu na rachunkowości zarządczej i kontrolingu produkcji.