Badanie, zlecone przez Canon Europe i przeprowadzone przez zespół absolwentów Wydziału Poligrafii z Rochester Institute of Technology w Stanach Zjednoczonych pod kierunkiem emerytowanego profesora Franka Romano, stanowi wgląd w bieżącą kondycję branży druku. Wyniki poprzednich sondaży „Insight”, dotyczących przyszłości druku cyfrowego oraz centralnych działów reprograficznych (CRD), zostały opublikowane odpowiednio w maju 2008 r. i maju 2009 r.
Podczas trzeciego badania zespół profesora Romano przeprowadził wywiady z największym dotychczas gronem respondentów, łącznie z 840 drukarzami, spośród których 65,5 proc. działa w Europie Zachodniej. Próbka objęła 383 spośród 464 drukarzy, którzy wzięli udział w badaniach z 2008 roku; pozostałych 81 albo połączyło się z innymi firmami, albo zakończyło działalność.
Obecnie trwa końcowa analiza uzyskanych wyników – pełen raport z badania zostanie opublikowany w maju 2010 r. Zebrane dane pokazują, jak ważne było wdrożenie cyfrowego druku dla przetrwania profesjonalnych drukarzy. Dowodzą, że ci, którzy wychodzą z recesji, są lepiej przygotowani do wykorzystania przyszłych okazji oraz przezwyciężenia przyszłych problemów:
„Podobnie jak w przypadku poprzednich sondaży, udział firmy Canon w najnowszych badaniach odzwierciedla nacisk, jaki kładziemy na pielęgnowanie długoterminowych relacji z klientami oraz pomaganie im w podejmowaniu racjonalnych decyzji dotyczących przyszłości biznesowej” – powiedziuał Mark Lawn, europejski dyrektor ds. marketingu w firmie Canon.
„Zważywszy na problemy, z jakimi borykała się branża druku w minionym roku, bardzo cieszy fakt, że drukarze patrzą z optymizmem na 2010 rok. Badania jasno pokazują, że firmy, które wdrożyły druk cyfrowy w celu świadczenia usług o wartości dodanej, są teraz lepiej przygotowane do ekspansji na ewoluującym rynku. Druk cyfrowy stał się kluczowym elementem każdego środowiska produkcyjnego, a przy wysokim tempie zmian, jakie zachodzą w krajobrazie biznesowym, stosowanie druku cyfrowego przestaje być opcjonalne” – powiedział Lawn.
Canon poinformuje dziś o ogólnoeuropejskim konkursie „Business Leap” (więcej informacji na ten temat można znaleźć w drugiej informacji prasowej z 9 lutego 2009 r.). Konkurs, w ramach którego uczestnicy mają przedłożyć formalny biznesplan przedsięwzięcia związanego z drukiem cyfrowym, zilustruje znaczenie, jakie ma kompleksowy projekt biznesowy z przekonującym uzasadnieniem dla inwestorów – nieodzowny dla każdego drukarza, który szuka źródeł finansowania. Zwycięzca otrzyma w pełni skonfigurowany system Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, dzięki któremu będzie mógł urzeczywistnić swój biznesplan.