Canon Europe ujawnia wstępne wyniki badań nad wpływem kryzysu gospodarczego na branżę drukuPoprzedni artykuł 

Firma Canon Europe ujawniła dziś pierwsze wyniki nowego sondażu przeprowadzonego wśród dostawców usług druku oraz komentatorów branżowych i dotyczącego wpływu recesji na branżę druku.

Badanie, zlecone przez Canon Europe i przeprowadzone przez zespół absolwentów Wydziału Poligrafii z Rochester Institute of Technology w Stanach Zjednoczonych pod kierunkiem emerytowanego profesora Franka Romano, stanowi wgląd w bieżącą kondycję branży druku. Wyniki poprzednich sondaży „Insight”, dotyczących przyszłości druku cyfrowego oraz centralnych działów reprograficznych (CRD), zostały opublikowane odpowiednio w maju 2008 r. i maju 2009 r.

Podczas trzeciego badania zespół profesora Romano przeprowadził wywiady z największym dotychczas gronem respondentów, łącznie z 840 drukarzami, spośród których 65,5 proc. działa w Europie Zachodniej. Próbka objęła 383 spośród 464 drukarzy, którzy wzięli udział w badaniach z 2008 roku; pozostałych 81 albo połączyło się z innymi firmami, albo zakończyło działalność.

Obecnie trwa końcowa analiza uzyskanych wyników – pełen raport z badania zostanie opublikowany w maju 2010 r. Zebrane dane pokazują, jak ważne było wdrożenie cyfrowego druku dla przetrwania profesjonalnych drukarzy. Dowodzą, że ci, którzy wychodzą z recesji, są lepiej przygotowani do wykorzystania przyszłych okazji oraz przezwyciężenia przyszłych problemów:

  • W ostatnim kwartale 2008 roku, kiedy specjaliści od marketingu ograniczali wydatki na druk, drukarze musieli przemyśleć każdy aspekt swojej działalności i wdrożyć ulepszone metody produkcji po to, by usprawnić pracę i ograniczyć koszty. Ci, którzy wdrożyli cyfrowy druk byli lepiej przygotowani na malejące nakłady. Drukarze, którzy mieli tylko maszyny offsetowe, zwłaszcza starszej generacji, nie nadążali za zmianami i nie potrafili odpowiadać na zmieniające się wymagania rynku. W miarę, jak drukarze zaczęli adaptować się do sytuacji, w 2009 roku maszyny cyfrowe sprzedawały się lepiej od innych urządzeń. Sondaż pokazuje na przykład, że w Europie Zachodniej w 2009 r. przychody z offsetowego druku litograficznego spadły o 18,1 proc. (w porównaniu z rokiem 2008), a przychody z druku cyfrowego (laserowego i atramentowego) łącznie zwiększyły się o 27,2 proc.
  • W sondażu termin „druk cyfrowy” dotyczył nie tylko drukarek dokumentów, ale również szerokoformatowych drukarek atramentowych, i wydaje się, że sektor druku szerokoformatowego radził sobie szczególnie dobrze w okresie recesji. W rzeczywistości 86 proc. respondentów stwierdziło, że druk materiałów wystawowych pomógł im przetrwać kryzys. Drukarze komercyjni, którzy poprzednio unikali druku szerokoformatowego jako zbyt niszowego, teraz odkryli rosnący rynek oznakowania i innych materiałów wystawowych, a także nowe przemysłowe segmenty druku na tkaninach, płótnach i innych materiałach.
  • Jednym z kluczowych warunków przetrwania recesji było dobre zarządzanie. Firmy, które jako pierwsze zaczęły wychodzić z recesji, pokazały, że skupienie się na kilku kluczowych rynkach (na których mogły świadczyć usługi o wartości dodanej) oraz świadczenie usług multimedialnych (w celu odróżnienia się od konkurentów) jest gwarancją długofalowego sukcesu.
  • Pomimo panujących złych nastrojów, pod koniec 2009 roku dostawcy usług druku zaczęli patrzeć z umiarkowanym optymizmem na rok 2010 i dalszą przyszłość. Nastrój ten ten może wynikać z faktu, że ponad połowa firm dysponujących możliwością druku cyfrowego uzyskała większe przychody i zyski w 2009 r. niż w 2008 r.
  • Podobnie jak w przypadku poprzednich sondaży, udział firmy Canon w najnowszych badaniach odzwierciedla nacisk, jaki kładziemy na pielęgnowanie długoterminowych relacji z klientami oraz pomaganie im w podejmowaniu racjonalnych decyzji dotyczących przyszłości biznesowej” – powiedziuał Mark Lawn, europejski dyrektor ds. marketingu w firmie Canon.

    Zważywszy na problemy, z jakimi borykała się branża druku w minionym roku, bardzo cieszy fakt, że drukarze patrzą z optymizmem na 2010 rok. Badania jasno pokazują, że firmy, które wdrożyły druk cyfrowy w celu świadczenia usług o wartości dodanej, są teraz lepiej przygotowane do ekspansji na ewoluującym rynku. Druk cyfrowy stał się kluczowym elementem każdego środowiska produkcyjnego, a przy wysokim tempie zmian, jakie zachodzą w krajobrazie biznesowym, stosowanie druku cyfrowego przestaje być opcjonalne” – powiedział Lawn.

    Canon poinformuje dziś o ogólnoeuropejskim konkursie „Business Leap” (więcej informacji na ten temat można znaleźć w drugiej informacji prasowej z 9 lutego 2009 r.). Konkurs, w ramach którego uczestnicy mają przedłożyć formalny biznesplan przedsięwzięcia związanego z drukiem cyfrowym, zilustruje znaczenie, jakie ma kompleksowy projekt biznesowy z przekonującym uzasadnieniem dla inwestorów – nieodzowny dla każdego drukarza, który szuka źródeł finansowania. Zwycięzca otrzyma w pełni skonfigurowany system Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, dzięki któremu będzie mógł urzeczywistnić swój biznesplan.

    Na podstawie informacji firmy Canon Europa

     Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności