Drukarnia Classic działa na polskim rynku usług poligraficznych od 1997, a w obecnym kształcie – od 2002 roku. Od początku swojego istnienia firma bazowała na trzech technikach drukowania: offsetowej, sitodrukowej i tampondrukowej. W 2009 roku dołączyła do nich technologia cyfrowa, w kolejnych miesiącach w drukarni pojawiły się także następne urządzenia introligatorskie i wykończeniowe, znacznie wzbogacając jej możliwości i portfolio oferowanych wyrobów. Początek 2010 roku oznaczał dla firmy Classic kolejną ważną inwestycję: zakup półformatowej, 5-kolorowej maszyny arkuszowej KBA Rapida 75-5, która pozwoli jeszcze sprawniej obsłużyć jej licznych klientów, w tym agencje reklamowe, firmy produkcyjne, farmaceutyczne, spożywcze, finansowe, gastronomiczne, sportowe oraz urzędy.
Jak skrupulatnie wyliczono, egzemplarz zainstalowany w firmie Classic jest 100. maszyną wyprodukowaną przez zakłady w Dobrušce, jaka została dostarczona na rynek Polski po strategicznych zmianach w zakresie dystrybucji wprowadzonych w 2005 roku. Wówczas sprzedaż maszyn KBA-Grafitec została przejęta bezpośrednio przez fabrykę; wcześniej były one dostarczane za pośrednictwem dystrybutora. Jednocześnie czwarty (z pięciu) zespół drukujący maszyny zainstalowanej w firmie Classic okazał się być 100. agregatem modelu KBA Rapida 75 dostarczonym na rynek polski od chwili wprowadzenia tych maszyn do sprzedaży w maju 2008 roku, podczas targów drupa.
Ten swoisty, podwójny „jubileusz” stał się okazją do zorganizowania 19 lutego – we współpracy z drukarnią Classic – Dni Otwartych KBA, podczas których goście mieli możliwość obejrzeć nową maszynę przy pracy, a także zwiedzić ten niezwykle prężnie rozwijający się poznański zakład poligraficzny. Wśród uczestników spotkania znaleźli się licznie przybyli przedstawiciele dostawcy maszyny: Oliver Becker – prezes KBA-Polska, Jens Junker – prezes KBA-Grafitec i wiceprezes KBA-Polska, Jan Korenc – wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i serwisu KBA-Grafitec, Ludek Buchta – menedżer ds. marketingu KBA-Grafitec, a także Mirosława Becker, Sylwester Piec, Grzegorz Szymczykowski i Adam Ślażyński – regionalni szefowie sprzedaży KBA-Polska. Nie zabrakło klientów i partnerów handlowych drukarni Classic (m.in. firm Avargraf i IKB Leasing), przedstawicieli prasy branżowej, a także pracowników drukarni. Właśnie ich wiedzę, doświadczenie i zaangażowanie szczególnie podkreślał Sławomir Adamek, właściciel firmy, podczas powitania gości. W krótkim wystąpieniu, które poprzedzone zostało poświęceniem maszyny przez ks. Mariana Cisielskiego, szef drukarni podziękował dostawcom sprzętu, dzięki którym firma dysponuje dziś bardzo nowoczesnym parkiem maszynowym: firmie KBA jako dostawcy maszyny offsetowej i Avargraf, która zainstalowała tu liczne urządzenia introligatorskie. Kilka ciepłych słów Sławomir Adamek skierował do przedstawicieli firm współpracujących z drukarnią Classic na poznańskim rynku, m.in. kierownictwa drukarni Paw-Druk, z którą wcześniej był związany jako pracownik. Podziękował także swojej żonie Małgorzacie, wspierającej go w codziennej działalności.
Następnie głos zabrał Jens Junker, który – przy wsparciu asystującego mu Jana Korenca – podziękował właścicielom firmy Classic za zaufanie, wybór maszyny KBA oraz dotrzymanie słowa danego już podczas ubiegłorocznych targów Poligrafia w Poznaniu. Wówczas to Pan Adamek obiecał nam, że już wkrótce zamówi nową maszynę KBA Rapida 75, pieczętując swoją zapowiedź uściskiem dłoni – mówił Jens Junker. – Bardzo się cieszę, że dziś możemy świętować jej uruchomienie i że słowa w ustach polskich drukarzy znaczą tyle samo, co kontrakt podpisany na papierze.
Jens Junker nawiązał także do obchodzonego przez firmę KBA „jubileuszu” związanego z dostarczoną do drukarni Classic maszyną: Dowodzi to niezbicie, że polski rynek jest dla firmy KBA, jak też dla jej czeskiej spółki córki KBA-Grafitec, rynkiem strategicznym. W ostatnich kilkunastu miesiącach Polska jawiła się na tle innych europejskich krajów jako rynek wyjątkowy. Zrealizowaliśmy tu wiele istotnych kontraktów, zarówno w dużych jak i mniejszych klasach formatowych. I m.in. dzięki zaangażowaniu i odwadze inwestowania w tych niełatwych czasach przez takie firmy jak Classic możemy dziś świętować dostawę do Polski 100. od 2005 roku maszyny wyprodukowanej w Dobrušce i 100. zespołu drukującego KBA Rapida 75.
Po części oficjalnej goście mogli wziąć udział w prezentacji maszyny, prowadzonej przez Sylwestra Pieca, podczas której drukowane na niej były różnego rodzaju prace. KBA Rapida 75 zadebiutowała na targach drupa 2008, zastępując w ofercie KBA znane i bardzo popularne także w Polsce modele KBA Rapida 74 i KBA Performa 74. Pracuje z maksymalną prędkością 15 tys. ark./h zadrukowując podłoża o formacie do 53 x 75 cm i grubości do 0,6 mm. Egzemplarz dostarczony do drukarni Classic wyposażono w wiele elementów dodatkowych, mających bezpośredni wpływ na jakość druku i kontrolę całego procesu, m.in.: system termostatowania zespołów farbowych, system DensiTronic do densytometrycznego pomiaru paska kontrolnego oraz oscylujące wałki nadające farbę, które – jak zapewniał podczas prezentacji Sylwester Piec – praktycznie do zera eliminują problem „szablonowania”.
Poza próbkami druków wykonanych na maszynie KBA Rapida 75-5 goście otrzymali też przygotowaną specjalnie z okazji Dni Otwartych broszurę, wykonaną w dwóch technologiach: cyfrowej i offsetowej. Znalazł się w niej m.in. fotoreportaż z kończącej się właśnie uroczystości, ze zdjęciami ją ilustrującymi wykonanymi przez współpracującego z drukarnią Grzegorza Dudka. Mam nadzieję, że to mini wydawnictwo będzie dla wszystkich uczestników dzisiejszego spotkania miłą pamiątką, a jednocześnie próbką możliwości, jakie daje dziś połączenie najnowszych technologii poligraficznych i potwierdzeniem hasła przyświecającego naszej działalności: „Drukujemy wszystko... i na wszystkim...” – powiedział na zakończenie Dni Otwartych Sławomir Adamek.