Ca­non: suk­ce­sy w sprze­da­ży pro­fe­sjo­nal­nych cy­fro­wych roz­wi­ązań dru­kar­skich w Eu­ro­piePoprzedni artykuł 

Fir­ma Ca­non po­in­for­mo­wa­ła o suk­ce­sach w za­kre­sie sprze­da­ży ma­szyn z se­rii ima­ge­PRESS na te­re­nie Eu­ro­py. W skład ro­dzi­ny roz­wi­ązań Ca­non ima­ge­PRESS, która swo­ją pre­mie­rę mia­ła na tar­gach Ipex 2006, wcho­dzą mo­de­le prze­zna­czo­ne do cy­fro­we­go dru­ku pro­duk­cyj­ne­go.

W 2009 ro­ku licz­ba in­sta­la­cji ko­lo­ro­wych ma­szyn dru­kar­skich Ca­non ima­ge­PRESS prze­kro­czy­ła 1000 sztuk. Przy­czy­ni­ło się te­go wpro­wa­dze­nie mo­de­li 6000 i 6000VP w 2008 ro­ku. W ca­łej Eu­ro­pie Ca­non do­tych­czas sprze­dał 1100 ko­lo­ro­wych ma­szyn dru­kar­skich Ca­non ima­ge­PRESS dru­kar­niom ko­mer­cyj­nym, cen­tral­nym dzia­łom re­pro­gra­ficz­nym (CRD) i fir­mom Prin­t-fo­r-Pay. Od mo­men­tu pre­mie­ry se­rii ima­ge­PRESS eu­ro­pej­scy klien­ci fir­my Ca­non wy­dru­ko­wa­li po­nad 1,9 mld ko­lo­ro­wych stron za po­mo­cą tych urządzeń.

Sprze­daż mo­de­lu ima­ge­PRESS C1+, wpro­wa­dzo­ne­go na ry­nek pod ko­niec 2008 ro­ku, prze­kro­czy­ła w 2009 ro­ku licz­bę 1000 sztuk. Klien­ci chęt­nie sko­rzy­sta­li z ofe­ro­wa­nych przez urządze­nie mo­żli­wo­ści two­rze­nia spe­cjal­nych efek­tów dru­kar­skich z wy­ko­rzy­sta­niem prze­zro­czy­ste­go to­ne­ra.

Wpro­wa­dze­nie trzech no­wych ma­szyn mo­no­ch­ro­ma­tycz­nych — mo­de­li ima­ge­PRESS 1135, 1125 i 1110 — wio­sną 2009 ro­ku po­zwo­li­ło użyt­kow­ni­kom wy­ko­rzy­stać wy­so­ką ja­ko­ść i pro­duk­tyw­no­ść ima­ge­PRESS rów­nież w dru­ku mo­no­ch­ro­ma­tycz­nym. Do ko­ńca ro­ku w Eu­ro­pie za­in­sta­lo­wa­no po­nad 200 sztuk tych urządzeń. Mo­de­le te od­nio­sły szcze­gól­ny suk­ces na te­re­nie Włoch, po części ze względu na dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jący się lo­kal­ny ry­nek pro­duk­cji czar­no­-bia­łej, ta­kiej jak podręcz­ni­ki tech­nicz­ne i in­struk­cje ob­słu­gi.

Za­pre­zen­to­wa­ne je­sie­nią 2009 ro­ku mo­de­le ima­ge­RUNNER ADVANCE C9060 i C9070 PRO umo­żli­wi­ły klien­tom osi­ąga­nie do­sko­na­łych wy­ni­ków w za­kre­sie ela­stycz­no­ści, wy­daj­no­ści i ja­ko­ści w dru­ku ni­sko­na­kła­do­wym. Urządze­nia spo­tka­ły się z przy­chyl­nym przy­jęciem ze stro­ny klien­tów z sek­to­ra CRD i Prin­t-fo­r-Pay, a ta­kże ko­mer­cyj­nych do­staw­ców usług dru­ku, którzy szu­ka­li eko­no­micz­ne­go spo­so­bu na roz­po­częcie pro­duk­cji cy­fro­wej lub za­pew­nie­nie do­dat­ko­wej mo­cy pro­duk­cyj­nej. W ci­ągu pierw­szych sze­ściu ty­go­dni po pre­mie­rze za­in­sta­lo­wa­no 250 sztuk mo­de­li C9060 i C9070 PRO, które cie­szą się nie­słab­nącym po­py­tem za­rów­no wśród klien­tów bez­po­śred­nich, jak i dys­try­bu­to­rów.

Klien­ci chęt­nie ko­rzy­sta­li rów­nież z usług kon­sul­tin­go­wych fir­my Ca­non. Za­in­te­re­so­wa­nie au­tor­skim pro­gra­mem Ca­non Es­sen­tial Bu­si­ness Bu­il­der wzro­sło rap­tow­nie w mi­nio­nym ro­ku. Przez ostat­nie dwa la­ta Ca­non zor­ga­ni­zo­wał po­nad 100 warsz­ta­tów Es­sen­tial Bu­si­ness Bu­il­der, z których sko­rzy­sta­ło nie­mal 1000 przed­sta­wi­cie­li klien­tów.

Wpro­wa­dza­jąc na ry­nek sze­ro­kie port­fo­lio ma­szyn cy­fro­wych do­pa­so­wa­nych do rze­czy­wi­stych po­trzeb na­szych klien­tów do­wie­dli­śmy na­sze­go za­an­ga­żo­wa­nia na rzecz spo­łecz­no­ści pro­fe­sjo­nal­ne­go dru­ku” – po­wie­dział Da­vid Pre­skett, dy­rek­tor ds. dru­ku pro­fe­sjo­nal­ne­go w Ca­non Eu­ro­pe. – „W la­tach 2008 i 2009 wie­lu do­staw­ców usług dru­ku zma­ga­ło się z pro­ble­ma­mi bi­zne­so­wy­mi, ale na­si klien­ci do­sko­na­le ro­zu­mie­li, że sta­nie w miej­scu nie wcho­dzi w grę. W trud­nej sy­tu­acji eko­no­micz­nej zwróci­li się do nas nie tyl­ko po roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne, ale rów­nież po po­ra­dę, aby z na­szą po­mo­cą roz­wi­nąć dzia­łal­no­ść w no­wych kie­run­kach. W 2010 ro­ku za­mie­rza­my kon­ty­nu­ować po­li­ty­kę part­ner­skie­go po­de­jścia do na­szych klien­tów”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Eu­ro­pa

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści