Czwarta edycja spotkania Meet Kodak Polska była z pewnością najbardziej udaną z dotychczas zorganizowanych pod tą nazwą spotkań. Po sukcesach trzech pierwszych imprez firma Kodak Polska zdecydowała się jeszcze bardziej poszerzyć swoją propozycję i zaproponowała uczestnikom konferencji nie tylko ogromną dawkę wiedzy, oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii, ale również czas na dyskusję, warsztaty oraz dobrą zabawę. Wśród szeregu wykładów znalazło się wiele takich, podczas których aktualni użytkownicy rozwiązań Kodaka dzielili się swoimi doświadczeniami ze zgromadzonym audytorium. Szeroki zakres tematyczny materiału skłonił firmę Kodak, po pozytywnych doświadczeniach z poprzedniej edycji spotkania, do przygotowania dla swoich gości wystąpień prelegentów, które zostały podzielone na cztery bloki tematyczne dedykowane dla przedstawicieli przedsiębiorstw zajmujących się drukiem dziełowym, komercyjnym a także drukarń gazetowych i opakowaniowych.
Dyskusja panelowa jakiej jeszcze nie było
Z pewnością ciekawą propozycją spotkania, której towarzyszyło największe zainteresowanie uczestników Meet Kodak Polska 2010, była rozpoczynająca je - po powitaniu wszystkich gości przez Swapana Chaudhuri, dyrektora zarządzającego Kodak Polska Sp. z o.o. i przedstawieniu innowacyjnych rozwiązań, jakie swoim klientom proponuje firma Kodak - dyskusja panelowa poświęcona obecnym trendom rynkowym w poligrafii.
Jej moderatorem był Swapan Chaudhuri – dyrektor zarządzający Kodak Polska, a do rozmowy zaproszono gości reprezentujących kadrę zarządzającą firm poligraficznych z różnych segmentów poligrafii. W gronie tym znalazł się również Andrzej Sadowski - przedstawiciel Centrum im. Adama Smitha. Dyskusja panelowa stała się kluczowym elementem pierwszego dnia konferencji. Jej uczestnikami byli: Marek Nowosielski (Agora SA), Bartłomiej Gosk (Polskapresse Sp. z o.o.), Michał Sądowicz (Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.), Dariusz Tomczak (QuadWinkowski Sp. z o.o.) oraz Bartosz Mateja (Prografix). Głównym celem dyskusji była wymiana poglądów na temat obecnych trendów zarówno w gospodarce jak i w branży poligraficznej, wyrażanych przez pryzmat prowadzonych przez uczestników dyskusji biznesów.
Andrzej Sadowski podzielił się ze słuchaczami prognozami, opartymi na badaniach, dotyczącymi kondycji gospodarki, a pozostali uczestnicy dyskusji dzielili się swoimi doświadczeniami z kilku ostatnich miesięcy recesji. Przekonywali również uczestników Meet Kodak Polska, że czas nieco trudniejszej koniunktury może stać się szansą do rozwijania biznesu, wspierając się przykładami z własnej działalności.
Dyskusja panelowa okazała się być dobrym wstępem do kolejnych części konferencji, jakie odbywały się w osobnych salach konferencyjnych, a które skupiały się na różnych sektorach produkcji poligraficznej. Po raz kolejny taka formuła dała okazję zainteresowanym konkretnymi rozwiązaniami do uzyskania sporej dawki informacji z dziedziny, która ich najbardziej interesuje.
Po panelu dyskusyjnym miała miejsce prezentacja Mariusza Sosnowskiego – prezesa firmy Infosystems SA, która jest partnerem strategicznym Kodak Polska. W swojej prezentacji przedstawił on zoptymalizowany sposób zarządzania procesami i kontroli kosztów w drukarni opierając się na flagowym produkcie firmy Infosystems SA – systemie do zarządzania przedsiębiorstwem Printmanager.JDF. Następnie Swapan Chaudhuri odebrał z rąk Krzysztofa Januszewskiego, dyrektora biura Zrzeszenia Polskich Fleksografów, dyplom potwierdzający przystąpienie firmy Kodak Polska do tej organizacji. Po tym uroczystym momencie rozpoczęły się wystąpienia zaproszonych przez Kodak Polska prelegentów w poszczególnych blokach tematycznych.
Druk dziełowy, komercyjny oraz rozwiązania dla przedsiębiorstw gazetowych i opakowaniowych w czterech salach konferencyjnych Mazurkas Conference Centre
Pierwszy z bloków tematycznych dotyczył druku dziełowego. W jego ramach organizatorzy przygotowali wystąpienia obejmujące nowe możliwości w druku dziełowym („Czy można oszczędzić czas?”, Tomasz Wojnarowski, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska), nowych wyzwań w poligrafii a także rozwiązaniom: Kodak Prosper Press (Jolanta Michalczyk, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska) oraz Kodak InSite Prepress Portal dla drukarni dziełowej (Łukasz Pudełko, specjalista działu prepress Olsztyńskich Zakładów Graficznych OZGraf SA).
Drugi z bloków tematycznych poświęcony był rozwiązaniom dla druku komercyjnego –reklamy, marketingu bezpośredniego, transpromo oraz druku transakcyjnego. W tej części spotkania Agnieszka Poczekaj, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska zaprezentowała rozwiązania Kodaka umożliwiające nowe spojrzenie na sektor drukowania komercyjnego. Bartosz Mateja, prezes zarządu firmy Prografix przedstawił natomiast uczestnikom spotkania ważny w obecnych czasach aspekt indywidualizacji komunikacji, opierając się na bogatych doświadczeniach w tym zakresie i realizowanych przez jego firmę projektach. Następnie możliwości druku cyfrowego zaprezentował Sławomir Iwanowski, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska. Spotkania w tym bloku tematycznym zakończył Piotr Krzych, właściciel drukarni COMgraph, który opowiedział o efektywnej komunikacji z klientem.
Trzeci blok tematyczny poświęcony był rozwiązaniom dla drukowania czasopism i magazynów oraz drukowi zwojowemu. W tej części spotkania sytuację na rynku druku rolowego na świecie przedstawił Ryszard Barański, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska. O tym czego klienci wymagają od wydawcy opowiedział kolejny prelegent – Michał Sądowicz, dyrektor biura reklamy Wolters Kluwer Polska. Swapan Chaudhuri z kolei w tej części spotkania zaprezentował jak ważna jest indywidualna komunikacja marketingowa z klientem. Kończąc tę cześć Meet Kodak Polska Andrzej Goliński, dyrektor drukarni w Pile firmy Agora SA, zaprezentował perspektywy rozwoju druku gazetowego.
Kolejny blok tematyczny koncentrował się na rozwiązaniach przeznaczonych dla produkcji opakowań. Mariusz Geras, regionalny menedżer sprzedaży Kodak Polska, zaprezentował nowe trendy i szanse rozwoju w sektorze opakowań oraz przedstawił przegląd rozwiązań, jakie Kodak posiada dla tego sektora. Swoje doświadczenia z użytkowania technologii Kodak Flexcel NX przedstawił Roman Ostrzycki, dyrektor ds. produkcji firmy Reproserwis Usługi Graficzne. Rolę form drukowych Kodak Elektra XD w druku opakowań wysokoprzetworzonych zaprezentował z kolei Paweł Palmowski z BSC Drukarni Opakowań SA. Jacek Galiński z firmy Netflex SJ kończąc ten blok tematyczny przedstawił natomiast fleksograficzny system CtP Kodak Flexcel NX.
Drugi dzień konferencji poświęcony był rozwiązaniom Kodak Unified Workflow, które zaprezentowali przedstawiciele firmy Kodak (Peter Hulsmans, Tomasz Gogacz oraz Robert Smorąg). Drugą cześć konferencji w tym dniu wypełniły warsztaty poświęcone rozwiązaniom Kodak Workflow (Kodak Prinergy Evo, Kodak Prinergy Connect, Kodak Prinergy PowerPack, Kodak Insite Prepress Portal, Kodak Preps oraz Kodak Pandora) oraz systemowi PrintManager.JDF (który prezentowali Marcin Schubert i Rafał Stroński z działu konsultingu Infosystems SA).
Oprócz wiedzy, dobra zabawa
Oprócz bogatej części merytorycznej spotkania firma Kodak Polska przygotowała dla swoich klientów również szereg dodatkowych atrakcji: losowanie nagród, kolację i przyjęcie wieczorne, podczas którego wystąpił aktor Emilian Kamiński, a także specjalnie zorganizowane w hotelu Mazurkas profesjonalne kasyno.
Tegoroczna edycja Meet Kodak Polska pokazała jak duże jest zainteresowanie rozwiązaniami, jakie posiada w swojej ofercie Kodak. Rekordowa frekwencja oraz pozytywne opinie naszych gości o tym spotkaniu niezmiernie nas ucieszyły– podsumowuje Swapan Chaudhuri. – Mamy nadzieję, że wielu z nich przekonaliśmy do rozwiązań Kodaka i że zechcą podjąć z nami dialog, dotyczący korzystnych dla nich inwestycji. Mamy nadzieję, że między innymi – dzięki takim spotkaniom – jesteśmy w stanie przekonać przedsiębiorców z branży poligraficznej, że warto inwestować widząc w kryzysie dużą szansę na rozwój swojego biznesu.