Se­mi­na­rium „Dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa. Naj­now­sze ten­den­cje i tech­no­lo­gie”Poprzedni artykuł 

Seminarium "Drukarnia wielkoformatowa. Najnowsze tendencje i technologie"
Se­mi­na­rium „Dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa. Naj­now­sze ten­den­cje i tech­no­lo­gie”
Seminarium "Drukarnia wielkoformatowa. Najnowsze tendencje i technologie"
Se­mi­na­rium „Dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa. Naj­now­sze ten­den­cje i tech­no­lo­gie”
Seminarium "Drukarnia wielkoformatowa. Najnowsze tendencje i technologie"
Se­mi­na­rium „Dru­kar­nia wiel­ko­for­ma­to­wa. Naj­now­sze ten­den­cje i tech­no­lo­gie”
U podnóża No­sa­la w Za­ko­pa­nem od­by­ło się je­sien­ne se­mi­na­rium wiel­ko­for­ma­to­we or­ga­ni­zo­wa­ne przez fir­mę Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we. Na dwu­dnio­we spo­tka­nie przy­by­ło 150 uczest­ni­ków z ca­łej Pol­ski.

W dniach od 7 do 8 pa­ździer­ni­ka 2010 r, w ho­te­lu Grand No­sa­lo­wy Dwór mia­ło miej­sce spo­tka­nie, które­go te­ma­tem prze­wod­nim by­ły naj­now­sze ten­den­cje w za­kre­sie sze­ro­ko po­jęte­go wiel­kie­go for­ma­tu pod kątem tech­no­lo­gii i pro­duk­cji na apli­ka­cji i sprze­da­ży sko­ńczyw­szy.

Kom­plet­ne se­mi­na­rium

Go­ści przy­wi­ta­li pre­zes Atrium – Ma­ciej Juch­kie­wicz oraz Dy­rek­tor – Ka­ta­rzy­na Jędro­cha. Zo­sta­ła przed­sta­wio­na hi­sto­ria fir­my, jej dzi­siej­sze mo­żli­wo­ści i pla­ny na przy­szło­ść. War­to za­zna­czyć, że fir­ma roz­wi­ja mo­ce pro­duk­cyj­ne ma­te­ria­łów do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, a co za tym idzie mo­żli­wo­ści lo­gi­stycz­ne na te­re­nie ca­łe­go kra­ju po­przez zwi­ęk­sza­nie po­wierzch­ni ma­ga­zy­no­wych. W 2010 ro­ku fir­ma otwo­rzy­ła no­we biu­ra i ma­ga­zy­ny w Po­zna­niu i Kra­ko­wie. W 2011 ro­ku zo­sta­nie od­da­ny do użyt­ku dru­gi ma­ga­zyn wy­so­kie­go skła­do­wa­nia w sie­dzi­bie głów­nej w Opo­lu.

Dru­gą pre­lek­cję po­pro­wa­dził Vol­ker Lie­nig z fir­my Mu­toh. Te­ma­tem je­go wy­stąpie­nia by­ły no­wo­ści fir­my Mu­toh ja­ko od­po­wie­dź na pro­eko­lo­gicz­ne tren­dy ryn­ku dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Pan Lie­nig sku­pił się na „zie­lo­ny­m” aspek­cie dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Udo­wod­nił, że wie­le „e­ko­lo­gicz­ny­ch” roz­wi­ązań jest „e­ko” tyl­ko z kil­ku pro­cen­tach. Naj­wa­żniej­sze pro­ble­my ta­kie jak od­pa­dy, nie­eko­lo­gicz­ne me­dia, zu­ży­cie prądu na­dal po­zo­sta­ły. Wy­ja­śnił w ja­ki spo­sób Mu­toh roz­wi­ja tech­no­lo­gie omi­ja­jąc te czyn­ni­ki. Są to no­we ty­py atra­men­tów na ba­zie skład­ni­ków po­cho­dze­nia ro­ślin­ne­go współpra­cu­jące z przy­szło­ścio­wy­mi podło­ża­mi. Za­zna­czył, że kon­struk­cje plo­te­rów Mu­toh ce­chu­ją się po­bo­rem prądu wie­lo­krot­nie ni­ższym od in­nych „re­wo­lu­cyj­ny­ch” roz­wi­ązań.

W dal­szej części Dirk Mo­ebes z Di­gi­tal De­si­gn­wa­re za­pre­zen­to­wał opro­gra­mo­wa­nie do pro­jek­to­wa­nia gra­fi­ki sa­mo­cho­do­wej Car’n Trucks oraz mo­żli­wo­ści ja­kie ono da­je w zdo­by­wa­niu klien­tów. Opro­gra­mo­wa­nie to po­sia­da­jące po­nad 60-ty­si­ącz­ną ba­zę mo­de­li po­jaz­dów po­zwa­la w ła­twy spo­sób two­rzyć mo­de­le 2D i 3D. Jed­nym klik­ni­ęciem pro­jek­tant mo­że two­rzyć fo­to­re­ali­stycz­ne ren­de­rin­gi okle­jo­nych po­jaz­dów a ta­kże ani­ma­cje vi­deo.

Ko­lej­nym pre­le­gen­tem był Paul Koch z Roy­al So­ve­re­ign. Fir­ma ta jest pro­du­cen­tem eko­no­micz­nych a za­ra­zem pro­fe­sjo­nal­nych la­mi­na­to­rów, które już zdo­by­ły uzna­nie pol­skie­go ryn­ku. Omówio­ny zo­stał do­bór la­mi­na­to­ra w za­le­żno­ści od wy­ma­gań i za­sto­so­wań i aspek­ty z tym zwi­ąza­ne. Przed­sta­wio­no ta­kże w ja­ki spo­sób prze­pro­wa­dzić la­mi­na­cję i jak roz­wi­ązy­wać pod­sta­wo­we pro­ble­my.

Ja­kub So­luch i Ma­rek Mróz z fir­my Atrium przed­sta­wi­li no­we ma­te­ria­ły w dru­ku wiel­ko­for­ma­to­wym oraz kom­pa­ty­bil­ny ze­staw plo­te­r-me­diu­m-a­tra­ment. Uw­zględ­nio­no tren­dy w za­kre­sie me­di­ów do dru­ku oraz spo­sób w ja­ki do­bie­ra­my urządze­nia do dru­ku.

O je­dy­nej w Pol­sce li­nii pro­duk­cyj­nej ma­te­ria­ły do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go opo­wie­dział To­masz Juch­kie­wicz z fir­my Iko­nos. Za­pre­zen­to­wał on eta­py wdra­ża­nia li­nii w Opo­lu. Oraz za­pre­zen­to­wał pro­ce­sy pro­duk­cji ma­te­ria­łów po­wle­ka­nych oraz sa­mo­przy­lep­nych. Zw­róco­no uwa­gę ta­kże na aspek­ty ja­kie to­wa­rzy­szą w do­bo­rze kom­po­nen­tów oraz nie­zbęd­nych dzia­ła­niach które wy­stępu­ją przy wpro­wa­dza­niu no­we­go pro­duk­tu na ry­nek. Na ko­niec za­bra­no uczest­ni­ków na wir­tu­al­ną wy­ciecz­kę po li­nii pro­duk­cyj­nej.

Kom­plek­so­wy pro­ces za­rządza­nia dru­kar­nią wiel­ko­for­ma­to­wą prze­pro­wa­dzi­ła fir­ma Sim­pli­Ci­ty z Po­zna­nia. Sim­pli­Ci­ty to dom pro­duk­cyj­ny, który ma za so­bą po­nad 1000 pro­jek­tów. Do ich re­ali­za­cji wy­ma­ga­ny jest od­po­wied­ni park ma­szy­no­wy, spe­cja­li­ści z wie­lu dzie­dzin oraz od­po­wied­nie pro­cesy za­cho­dzące w fir­mie. War­to wspo­mnieć, że po­zna­ńska dru­kar­nia po­sia­da ja­ko je­dy­na w Pol­sce 3 plo­te­ry UV fir­my Durst: flat­be­do­we­go Rho 600 Pic­tor, dru­ku­jące­go z 3-me­tro­wej ro­li Rho 320R oraz dru­gi plo­ter sto­ło­wy o wy­so­kiej wy­daj­no­ści Durst Rho 750.

O ko­rzy­ściach fi­nan­so­we i bi­zne­so­wych, które są efek­tem naj­now­szych pro­duk­cyj­nych roz­wi­ązań w dru­ku UV opo­wie­dział Ger­hard Gam­per z fir­my Durst. Przed­sta­wił on prze­kro­jo­wo port­fo­lio plo­te­rów dru­kujących w tech­no­lo­gii UV jak i no­we ryn­ki w które wcho­dzi fir­ma ta­kie jak tek­sty­lia, druk zna­ków dro­go­wych czy druk na ce­ra­mi­ce i szkle. Przed­sta­wił on set­ki re­ali­za­cji z ca­łe­go świa­ta wy­ko­na­nych za po­mo­cą plo­te­rów mar­ki Durst będących do­wo­dem naj­wy­ższej ja­ko­ści urządzeń.

Pierw­szy dzień spo­tka­nia za­ko­ńczy­ła wi­zy­ta uczest­ni­ków se­mi­na­rium w za­ko­pia­ńskim Te­atrze Wit­ka­ce­go oraz uro­czy­sta ko­la­cja. Przy dźwi­ękach góral­skiej ka­pe­li dys­ku­to­wa­no do późnych go­dzin noc­nych.

Dru­gi dzień po­świ­ęco­ny zo­stał apli­ka­cjom sa­mo­cho­do­wym. Tech­ni­ki apli­ka­cji za­pre­zen­to­wa­ła fir­ma Op­ti­ma ze Sz­cze­ci­na. O no­wych ma­te­ria­łach do apli­ka­cji opo­wie­dział Ma­riusz Fro­nia z fir­my Atrium, a Ja­kub So­luch opo­wie­dział o pro­ce­sie okle­ja­nia w ujęciu teo­re­tycz­nym. Do ko­ńca se­mi­na­rium uczest­ni­cy mie­li mo­żli­wo­ść za­po­znać się z plo­te­ra­mi eko i mil­d-sol­wen­to­wy­mi fir­my Mu­toh, plo­te­ra­mi tnący­mi po obry­sie oraz la­mi­na­to­ra­mi. In­dy­wi­du­al­ne roz­mo­wy prze­ci­ągnęły się do późnych go­dzin po­po­łu­dnio­wych.

„Du­że za­in­te­re­so­wa­nie i kom­plek­so­we po­de­jście do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go by­ło do­wo­dem na suk­ces te­go ty­pu spo­tka­ń” – pod­su­mo­wu­je Pa­weł Sta­nia z dzia­łu mar­ke­tin­gu fir­my Atrium. Opol­ski dys­try­bu­tor ko­lej­ny raz udo­wod­nił, że po­sia­da wszel­kie mo­żli­wo­ści aby słu­żyć po­mo­cą tech­nicz­ną i me­ry­to­rycz­ną w roz­wo­ju i dzia­łal­no­ści agen­cji re­kla­mo­wych oraz dru­kar­ni wiel­ko­for­ma­to­wych.

www.atrium.com.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści