Firma przedstawiła również swoje plany odnośnie rozwoju usług, prezentując nową firmę doradczą, która będzie działać na rynku zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie oraz zarządzania mediami.
Innowacje w dziedzinie obrazowania
Na Canon EXPO 2010 firma przedstawiła najważniejsze produkty i technologie w zakresie obrazowania:
• W strefie Nowa Perspektywa Obrazowania, technologie obrazowania Canon umożliwiły gościom doświadczenie potęgi obrazu pozwalając im spojrzeć na obraz w zupełnie nowy sposób i sprawiając, że to, co niewidzialne, stanie się widzialne.
• Wielofunkcyjna, kompaktowa kamera obsługująca zarówno rejestrację obrazu statycznego, jak i obrazu wideo w bardzo wysokiej rozdzielczości 4K. Urządzenie to, służące zarówno do zastosowań roboczych, jak i profesjonalnych, jest wyposażone w nowy czujnik CMOS, który umożliwia nagrywanie wideo z prędkością ponad 60 klatek na sekundę.
• Interaktywna rzeczywistość mieszana – łączy rzeczywistość ze światem wirtualnym w czasie rzeczywistym, oferując wizualne doświadczenie, dzięki któremu użytkownik może nie tylko „widzieć” obrazy w przestrzeni wizualnej, ale również tworzyć je i kontrolować. System Mixed Reality firmy Canon korzysta z montowanego na głowie wyświetlacza z wbudowanymi kamerami oraz komputerem, który przetwarza obraz wideo łącząc rzeczywistość ze światem wirtualnym.
• Rozwiązania medyczne – nowe produkty do obrazowania, poczynając od pierwszego w pełni zintegrowanego systemu radiografii cyfrowej o niskiej dawce promieniowania, aż po technologie obrazowania okulistycznego, umożliwiające lekarzom wizualizację siatkówki w 3D, w celu szybszego i dokładniejszego diagnozowania pacjentów.
„Canon EXPO 2010 to prezentacja wizji firmy Canon związanej z tym, jak ludzie wykorzystują technologie obrazowania w życiu codziennym i w pracy. Innowacje tkwią u podstaw strategii biznesowej firmy Canon. Dziś prezentujemy połączenie teraźniejszej i przyszłej wizji branży według Canon, ukazując potęgę obrazu” – powiedział Ryoichi Bamba, Prezes i Dyrektor Generalny Canon Europe, Middle East and Africa.
Strategia biznesowa Canon - nowości
W przemówieniu wygłoszonym na targach EXPO 2010 w Paryżu, Fujio Mitarai, prezes i dyrektor generalny Canon Inc., podał kilka informacji dotyczących strategii biznesowej firmy na następne pięć lat. Strategia ta ma na celu wspieranie dwóch tradycyjnych, kluczowych strategii firmy Canon – globalizacji i dywersyfikacji.
Canon i Océ
W marcu 2010 firma Canon stała się głównym udziałowcem Océ, jednego z wiodących dostawców produktów z zakresu zarządzania dokumentami, druku oraz usług skierowanych do profesjonalistów. Na targach EXPO firmy Canon i Océ po raz pierwszy pokazały wspólnie swoje produkty i rozwiązania, prezentując najszerszą gamę systemów drukowania produkcyjnego i wielkoformatowego dostępnych na rynku. Firmy planują głębszą integrację – w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki podjęto już pierwsze kroki zmierzające do połączenia ofert produktowych. Szereg produktów firmy Canon dostępnych jest już w sieci sprzedaży Océ, a Canon rozpocznie sprzedaż pierwszych produktów Océ pod koniec tego roku.
Usługi doradcze
Jako dowód zaangażowania w poszerzenie oferty usługowej, firma Canon Europe zaprezentowała w Paryżu nową firmę doradczą. We współpracy z Accenture Canon wejdzie na rozwijający się europejski rynek zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie oraz zarządzania mediami, którego wartość ma wynosić 9,6 mld dolarów rocznie.
Nowo powstała firma będzie korzystać z doświadczeń Canon w zakresie informacji i obrazowania oraz wiodących usług doradczych w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem oferowanych przez Accenture. Docelowi klienci firmy to duże przedsiębiorstwa z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Finlandii i Austrii. W roku 2011 do grupy tej dołączy sześć kolejnych państw.
Informacje o Canon EXPO 2010
Canon EXPO 2010 Paryż to międzynarodowe targi odbywające się co 5 lat w centrum wystawienniczym Grande Halle de la Villette w Paryżu. Na niemal 8 tysiącach metrów kwadratowych prezentowane są nowe produkty do użytku domowego i biurowego. Wystawa pokazuje, jaki wpływ mają innowacje na powstawanie nowych obszarów biznesowych w dziedzinie konsumenckich produktów do obrazowania, sprzętu biurowego, druku, przesyłania danych i komunikacji, systemów medycznych i rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa.