Studio Format to rodzinne, kilkuosobowe przedsiębiorstwo, należące do małżeństwa – Edyty i Andrzeja Augustyniaków. Firma rozpoczęła działalność w 2003 roku od inwestycji w małoformatową cyfrową maszynę drukującą. Technologia druku cyfrowego do dziś stanowi podstawę jej działalności, a park maszynowy w tym zakresie składa się z kilku produkcyjnych urządzeń do druku kolorowego i czarno-białego. Jej oferta w tym zakresie obejmuje najprzeróżniejsze prace o charakterze akcydensowym. Głównymi jej odbiorcami są zarówno klienci biznesowi jak i indywidualni. Wraz z rozwojem działalności i wzrostem zapotrzebowania wśród klientów na druk wielkoformatowy została podjęta decyzja o zakupie własnego urządzenia. O ploterze wielkoformatowym myśleliśmy już od dawna, jednak inwestycja ta była odkładana w czasie – mówi Edyta Augustyniak. – Decyzja o zakupie tego typu urządzenia ostatecznie została podjęta podczas tegorocznych targów Euro-Reklama w Poznaniu.
Właściciele Studia Format od początku zakładali inwestycję w system pracujący w technologii inkjetowej UV i skrupulatnie analizowali dostępne na rynku oferty. Braliśmy pod uwagę przede wszystkim dotychczasowe doświadczenia użytkowników tego rodzaju ploterów dostępnych na polskim rynku – kontynuuje Edyta Augustyniak. – Mam tu na myśli pojawiające się publikacje prasowe czy też opinie samych drukarzy dostępne na różnych forach i portalach internetowych. Oczywiście koniec końców istotne były też warunki zaproponowane przez dostawcę, jego renoma i gwarancje związane z serwisowaniem urządzenia oraz dostępnością materiałów eksploatacyjnych, przede wszystkim dedykowanych atramentów UV. Po szczegółowej analizie i obejrzeniu urządzenia podczas pracy zdecydowaliśmy się na model :Anapurna M4f firmy Agfa Graphics.
Dostarczone na przełomie lipca i sierpnia do Studia Format rozwiązanie to pracujący w trybie CMYK i wyposażony w 14-pikolitrowe głowice ploter wielkoformatowy, pozwalający na zadrukowywanie mediów o maksymalnej szerokości 1580 mm z prędkością 14 m2/h i rozdzielczością 720x1440 dpi. System oferuje dwa tryby pracy: płaski – umożliwiający zadrukowywanie sztywnych podłoży (m.in. tektury falistej, plastiku, pleksi czy paneli wystawienniczych) oraz „z roli na rolę” – dedykowany dla materiałów giętkich (takich jak folie winylowe czy banerowe, płótna oraz papier).
Ploter :Anapurna M4f posiada unikalny próżniowy system, pozwalający na płynny i bezproblemowy transport podłoży nawet przy wysokiej prędkości drukowania. Specjalne czujniki bezpieczeństwa chronią głowice drukujące, a układ automatycznego pasowania i korekty stanowi duże ułatwienie przy ładowaniu mediów. Za optymalne rozmieszczenie kropel atramentu i najwyższą jakość drukowania dodatkowo odpowiada pas jonizujący, który eliminuje ryzyko gromadzenia się ładunków elektrostatycznych na podłożu.
Po kilkutygodniowych doświadczeniach z ploterem właściciele Studia Format są bardzo zadowoleni z dokonanego wyboru. Mówi Edyta Augustyniak: Urządzenie sprawuje się bez zarzutu, a jego wysoką jakość docenili już zarówno nasi dotychczasowi klienci, jak też nowi zleceniodawcy, pozyskani dzięki nowej inwestycji. Jego możliwości stanowią nie lada zaskoczenie dla wielu z nich – mam tu na myśli przede wszystkim opcję drukowania na różnorodnych mediach sztywnych. Obecnie prace realizowane w trybie płaskim i „z roli na rolę” rozkładają się mniej więcej po równo. Dla nas istotne jest, że ploter pracuje niemal non stop, co oznacza, że inwestycja w tego rodzaju rozwiązanie była strzałem w dziesiątkę.
Mimo, że przygoda Edyty i Andrzeja Augustyniaków z drukiem wielkoformatowym dopiero się rozpoczęła, właściciele Studia Format już myślą o kolejnych inwestycjach w tym zakresie. Zapotrzebowanie na tego rodzaju wydruki stale rośnie i wszystko wskazuje na to, że trend ten utrzyma się także w następnych latach – mówi Edyta Augustyniak. – Dlatego już dziś, po kilku tygodniach pracy z ploterem UV, myślimy o następnej maszynie, tym razem dostosowanej do produkcji na materiałach elastycznych z roli. Na razie jednak chcemy w pełni wykorzystać możliwości jakie oferuje system :Anapurna M4f, a są one przeogromne.
Bardzo się cieszymy z pierwszej w Warszawie i okolicach inwestycji w urządzenie z rodziny :Anapurna M – dodaje Artur Cajler, zajmujący się w firmie Agfa Graphics systemami druku wielkoformatowego :Anapurna i :Jeti. – Inkjet UV to przyszłość poligrafii, dlatego na zakup ploterów pracujących w tej technologii decydują się zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i niewielkie, kilkuosobowe firmy, takie jak Studio Format. Mamy nadzieję, że przyczyni się on do dalszego jej rozwoju i będzie bezawaryjnie służyć przez wiele lat, ku zadowoleniu właścicieli drukarni, jak też jej klientów.