Organizatorzy konferencji adresowali spotkanie przede wszystkim do właścicieli i menadżerów firm poligraficznych i opakowaniowych, zainteresowanych rozwojem i udoskonalaniem swoich przedsiębiorstw w oparciu o innowacyjne rozwiązania, a także przy pomocy programów unijnych, oferujących bezzwrotne dofinansowania sięgające nawet 85% kosztów inwestycji . I taki też był przekrój przybyłych na konferencję gości, której – oprócz merytorycznych informacji – towarzyszyły liczne rozmowy indywidualne ze specjalistami Departamentu Funduszy Europejskich oraz przedstawicielami firm Infosystems SA i Kodak Polska.
Zainteresowanie konferencjami organizowanymi w ramach „Klubu Innowacji” jest bardzo duże, ponieważ ich uczestnicy otrzymują od nas pakiet skondensowanej i praktycznej wiedzy. Program konferencji jest mocno zindywidualizowany, zwłaszcza pod kątem poszczególnych województw, w których je organizujemy i w których ogłaszane są nabory na regionalne konkursy w ramach projektów unijnych. Gwarantuje to uczestnikom, że zawsze omawiamy z nimi możliwości pozyskania konkretnego dofinansowania i na miejscu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na skierowane do nas pytania. Po zakończonej powodzeniem konferencji w Olsztynie w zeszłym miesiącu, również ta w Warszawie wyraźnie pokazuje, jak wielu właścicieli drukarń szuka w zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań najkrótszej i najpewniejszej drogi do odniesienia sukcesu w biznesie. W większości przypadków jednak dopiero uzyskanie bezzwrotnej dotacji czyni ten cel możliwym do osiągnięcia – mówi Krzysztof Łukaszewicz, dyrektor handlowy w firmie Infosystems SA. – Nasza firma – poprzez działalność doradczą w ramach Departamentu Funduszy Europejskich, jaki funkcjonuje w naszych strukturach – aktywnie pomaga i doradza przedsiębiorstwom poligraficznym w pozyskiwaniu środków na realizację nawet najbardziej ambitnych i innowacyjnych projektów. Dodatkowo szeroka oferta innowacyjnych rozwiązań, jaką proponujemy przedsiębiorstwom poligraficznym i nasze bogate doświadczenie w ich wdrażaniu, pozwala każdemu wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie .
Uczestnikom warszawskiej konferencji „Klub Innowacji” została przedstawiona informacja na temat praktycznych możliwości uzyskania dotacji w ramach ogólnopolskiego działania PO IG 8.2 - „Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B” oraz technologii, która pozwala efektywniej nawiązywać i poprawiać istniejące już relacje z klientem. Zaprezentowano także możliwości skorzystania z pomocy w ramach działania RPO WP 1.4 - „Wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw”. Prelegenci podzielili się z uczestnikami swoją fachową wiedzą i przedstawili najbardziej optymalne sposoby łączenia odpowiedniego wykorzystania funduszy unijnych i najlepszych technologii, które przyczyniają się do optymalizacji procesów biznesowych i produkcyjnych oraz wzrostu konkurencyjności, wydajności i produktywności na wymagającym rynku zleceń.
Pierwszy z prelegentów – Jerzy Kosiec z firmy Infosystems SA – przedstawił dotacje unijne w 2011 roku na projekty inwestycyjne oraz w przystępny sposób (ilustrowany konkretnymi przykładami z bogatej praktyki) zaprezentował, jak skutecznie pozyskać pieniądze na inwestycje w poligrafii, unikając najczęstszych błędów i pułapek czyhających na ubiegające się o dotacje firmy.
Swapan Chaudhuri, Sławomir Iwanowski oraz Tomasz Gogacz z firmy Kodak Polska przedstawili natomiast innowacyjne rozwiązania Kodaka, które oferują nowe możliwości przedsiębiorstwom poligraficznym. Portalowe rozwiązania z rodziny Kodak Insite ułatwiają przedsiębiorstwom poligraficznym efektywniejszą komunikację z ich klientami oraz przyczyniają się do obniżenia kosztów powstających najczęściej podczas procesu przesyłania i akceptacji prac. Dzięki rozwiązaniom Kodak przedsiębiorstwa poligraficzne są w stanie oferować usługi swoim klientom w systemie 24/7.
Kończący konferencję – Mariusz Sosnowski z Infosystems SA zaprezentował jej rozwiązania przeznaczone dla firm poligraficznych i opakowaniowych - innowacyjny system informatyczny PrintManager.JDF, usprawniający i optymalizujący zarządzanie przedsiębiorstwem poligraficznym. Prezes Sosnowski nawiązał przy tym do zdobywającego coraz większe uznanie podejścia do zarządzania, opierającego się na elementach rachunkowości zarządczej oraz controllingu, które w czasach gwałtownych przemian gospodarczych stanowią podstawę do podejmowania słusznych i trafnych decyzji.