Nowe wizje, zaskakujące kreacje, konstrukcje i formy – Euro-Reklama 2011 już za namiPoprzedni artykuł 

Ponad 12 tysięcy profesjonalistów odwiedziło w ciągu czterech dni ekspozycję blisko 400 wystawców dwudziestej edycji targów EURO-REKLAMA i odbywających się równolegle targów Poligrafia. Przestrzenie pawilonów 3, 3A i 5 przez te kilka dni zamieniły się w centrum najnowocześniejszych rozwiązań reklamowych oraz poligraficznych.

Trwające od 12 do 15 kwietnia br. targi EURO-REKLAMA to od 20 latgwarancja zaprezentowania swojej oferty szerokiej grupie profesjonalnych zwiedzających. To wyjątkowe miejsce integracji całego środowiska działającego na rynku reklamy oraz kreowania biznesu. To wreszcie najważniejsze spotkanie sektora out-of-home media w Polsce, na którym zaprezentowane zostały rozwiązania o wszechstronnej tematyce, dotyczące m.in. komunikacji wizualnej (outdoor / indoor), usług reklamowych, wystawienniczych, ambientu, materiałów i urządzeń do produkcji reklamy oraz sektora POS. Swoje stoiska wystawiły również organizacje branżowe, wydawnictwa specjalistyczne i portale branżowe.

Podczas EURO-REKLAMY przestrzenie Międzynarodowych Targów Poznańskich zamieniają się w wyjątkowe miejsce spotkań z klientami i partnerami handlowymi, a także stają się idealną przestrzenią do pozyskania nowych, bardzo wartościowych kontaktów biznesowych. Nie inaczej było w tym roku. Wsłuchując się w opinie naszych wystawców tegoroczne targi można uznać za niezwykle udane i spełniające pokładane w nich oczekiwania. EURO-REKLAMA po raz kolejny pokazała, że targi to z jednej strony umacnianie wizerunku firm, informowanie o nowych ofertach, a z drugiej strony biznes face to face - zakończony uściskiem dłoni. Tego nie zastąpi internet, ani najdłuższe rozmowy przez telefon. Tegoroczna liczba 12 tysięcy profesjonalistów z pewnością przełoży się na ilość podpisywanych wkrótce kontraktów. Niezmiernie cieszy nas, że pawilony tętniły od rozmów biznesowych.

Trofea MTP wręczone

Złoty Medal MTP od blisko 30 lat jest trofeum, które pomaga w rynkowej rywalizacji,
a także jest symbolem walorów produktu, jego nowoczesności i innowacyjności. Firmy, które zdobyły prawo umieszczania tego znaku na swoich produktach, potwierdzają jego marketingową rangę. To olbrzymia szansa zaistnienia i doskonała promocja najbardziej interesujących urządzeń. Prestiżowym Złotym Medalem MTP uhonorowane zostały w tym roku firmy: MUTOH BELGIUM n.v, za Ploter MUTOH VALUEJET HYBRID, INFOTEC GROUP Sp. z o.o., za Ploter frezujący INFOTEC 3020 PRO orazUNIVERSAL Laser Systems, USA za Laser hybrydowy PLS 6MW.

Podczas targów przyznano także nagrody Acanthus Aureus za najlepsze odzwierciedlenie strategii marketingowej firmy w ekspozycji targowej – nagrodę otrzymało European Media Group za spektakularne, ponad 500 metrowe stoisko.

Targi nowości

Podczas tegorocznej edycji dopisały nowości branży reklamowej. Wśród zgłoszonych produktów znalazły się m.in. ściana LED montowana bezpośrednio na szklanych elementach i pozwalająca dostosować się praktycznie do każdej szklanej powierzchni, namiot reklamowy wyposażony w nadruki reklamowe wykonywane sitodrukiem, plotery stołowe, maszyny do sublimacji w trójwymiarze, zintegrowany system sublimacyjny do wykonywania metalowych tabliczek dla branży funeralnej czy drukarki umożliwiające druk tonerami ceramicznymi i zgrzewarki samojezdne na gorące powietrze. Zaprezentowane zostały także zawiasy akrylowe, stojaki na ulotki, listwy zatrzaskowe do plakatów, różne rodzaje przyssawek, kieszenie naklejane z foli antyrefleksyjnej, ozdobne pen driver’y, folie do druku cyfrowego, folie samoprzylepne, automatyczne zakuwarki dla oczek metalowych lub plastikowych, zgrzewarki impulsowe do tekstyliów technicznych oraz drukarki do gadżetów.

Euro-Reklama – konkursy, konferencje, konkurencje

Ogromne emocje zarówno zawodników, organizatorów, widzów i mediów wzbudziły Mistrzostwa w Aplikacjach Samochodowych – 2nd Car Wrap Championship organizowane przez European Media Group i Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Konkurs ten to połaczenie w jedynym tego rodzaju projekcie w Polsce funkcji pokazowych, promocyjnych i edukacyjnych. Zawody rozegrywały się według sprawdzonej już formuły w trzech kategoriach: klejenie materiałami własnymi, freestyle oraz klejenie materiałami dostarczonymi. Na ponad pięciuset metrach kwadratowych pokazano zostały najnowocześniejsze trendy i rozwiązania, a także potencjał reklamy tranzytowej jako ważnego kanału komunikacji wizualnej. W trakcie konkursu rozegrane zostały trzy tury konkursowe. Najwięcej punktów zdobyła firma Artgraf
z Komornik (aplikatorzy – Michał Słaboszewski i Maciej Czajka). Zwycięzca, oprócz tytułu Mistrza 2nd Polish Car Wrap Championship, otrzymał nagrodę ufundowaną przez firmę Epson - ploter Epson Stylus Pro 7700. I. Vice Mistrzem została firma Grafin w składzie: Grzegorz Basiński i Bartosz Wawrzyniak, a II. Vice Mistrzem firma ArtGraph - czyli Krzysztof Kowina i Krzysztof Ruciński.

Podczas targów rozstrzygnięty został także konkurs dla branży POS (points of sales) SuperStar POLAND 2011. Ten międzynarodowy konkurs, organizowany przez magazyn Display oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie, cieszy się co roku ogromnym zainteresowaniem całej branży POS. Ekspozycja konkursowa dostępna była dla zwiedzających przez cały czas trwania targów, na specjalnie wyznaczonej przestrzeni w pawilonie 3. Na stoisku organizatora Display Magazine wręczone zostały nagrody za najciekawsze rozwiązania wystawiennicze.

W kategorii dla długoterminowych konstrukcji reklamowych zwyciężyły firmy Willson & Brown dla Pierre Fabre Derms, ATS Display dla ATS Display, Willson & Brown dla Pierre Fabre Derms. W kategorii dla konstrukcji krótkoterminowych zwyciężyła firma Willson & Brown dla Cosnova GmbH. W kategorii międzynarodowych konstrukcji reklamowych zwyciężyła ATS Display dla Nestlé Hellas SA oraz Willson & Brown dla Sigg Switzerland AG. Firma ATS Display konstrukcją dla ATS Display zwyciężyła w kategorii na najciekawszy design. W kategorii za najlepszą realizację techniczną zwycięska okazała się firma Dekor konstrukcją dla Philip Morris. W ostatniej kategorii - innowacje – wygrała firma Willson & Brown dla Sigg Switzerland AG.

W czwartek 14 kwietnia od 11:00 do 16:00 w Holu Wschodnim w Sali Niebieskiej odbyła się konferencja Euro-Reklama SPORT II. Spotkanie zainaugurowała Ewa Bąk – Dyrektor Wydziału Kultury Fizycznej Urzędu Miasta - Honorowy Patron konferencji. Tematykę sportów niszowych na przykładzie rugby poruszył Stanisław Pogorzelski, o umacnianiu marki klubu opowiedzieli Piotr Kamiński, dyrektor targów Euro-Reklama oraz Jerzy Staruchowicz, niezależny doradca marketingu sportowego. Prelegenci wprowadzili także zainteresowanych w tajniki budowania relacji klubów z kibicami oraz zdradzili kilka pomysłów kreacji skutecznego gadżetu sportowego. Podczas konferencji Sala Niebieska przeżyła prawdziwe oblężenie zaciekawionych i głodnych informacji słuchaczy. Swoim patronatem wydarzenie objęła telewizja SportKlub.

Konferencji towarzyszyła wystawa gadżetów sportowych.

Z lekką nutka PRLu

Przez cały czas trwania targów można było zobaczyć wystawę z okazji jubileuszu 85-lecia Polskiego Radia zlokalizowaną w Holu Wschodnim na piętrze. Ekspozycja przybliżyła 85-letnią działalność programową Polskiego Radia, historię Teatru Polskiego Radia, dzieje radiowych zespołów muzycznych, Rozgłośni Regionalnych. Wystawa przypomniała również radiowe osobowości – spikerów i twórców popularnych audycji, których dokonania składają się na bogaty dorobek publicznej radiofonii.

W pawilonie 3A wszyscy miłośnicy filmów Stanisława Barei mogli zobaczyć: głowę misia (z filmu MIŚ), milicyjny samochód Fiat 125p z filmu, budkę telefoniczną, rząd krzeseł z kina oraz inne nostalgiczne przedmioty.

Następna edycja Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych EURO-REKLAMA już w marcu 2012 na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

Serdecznie zapraszamy!

Na podstawie informacji MTP

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności