Po­li­gra­fia bro­ni się przed skut­ka­mi cy­fry­za­cjiPoprzedni artykuł 

Wie­le firm w różnych ga­łęziach go­spo­dar­ki zmu­szo­ne jest do wpro­wa­dza­nia ko­niecz­nych zmian, aby utrzy­mać się na ryn­ku w do­bie po­stępu­jącej cy­fry­za­cji. Po­zor­nie ska­za­ne na po­ra­żkę tra­dy­cyj­ne dru­kar­nie of­f­se­to­we wci­ąż ge­ne­ru­ją aż 39% przy­cho­dów sek­to­ra i co­raz częściej wcho­dzą z usłu­ga­mi do sie­ci. W ja­ki spo­sób pro­wa­dzić bi­znes, wy­ko­rzy­stu­jąc nie­sprzy­ja­jące wa­run­ki na swo­ją ko­rzy­ść?

Ga­lo­pu­jący po­stęp tech­no­lo­gicz­ny spra­wia, że wie­le ga­łęzi go­spo­dar­ki sta­je przed wy­zwa­niem do­pa­so­wa­nia się do no­wej, cy­fro­wej rze­czy­wi­sto­ści. Bra­nża po­li­gra­ficz­na na­le­ży do sek­to­ra, który mu­si zmie­rzyć się ze wzra­sta­jącą ro­lą elek­tro­nicz­nych no­śni­ków in­for­ma­cji. Pod względem wy­po­sa­że­nia i mo­żli­wo­ści tech­nicz­nych pol­ski ry­nek na­le­ży do eu­ro­pej­skiej czo­łów­ki, nie ustępu­jąc ja­ko­ścią ofe­ro­wa­nych usług.

Wła­ści­cie­le pol­skich dru­kar­ni wy­ko­rzy­stu­ją po­zor­nie ne­ga­tyw­ne dla po­li­gra­fii zmia­ny zwi­ąza­ne z cy­fry­za­cją me­di­ów, ofe­ru­jąc swo­im klien­tom no­wo­cze­sne uspraw­nie­nia. Re­ak­cją na te prze­mia­ny jest wpro­wa­dze­nie in­ter­ne­to­wych plat­form za­ma­wia­nia dru­ku we­b2print, które uła­twia­ją i przy­spie­sza­ją pro­ces re­ali­za­cji zle­ceń na nie­zna­nym do­tąd po­zio­mie. Spe­cja­li­ści pro­gno­zu­ją dal­szy roz­wój bra­nży w kie­run­ku elek­tro­nicz­nych sys­te­mów skła­da­nia za­mówień on-li­ne i po­sze­rze­nia dzia­łal­no­ści o ryn­ki za­gra­nicz­ne.

- W naj­bli­ższym cza­sie po­ja­wić się po­win­na no­wa spe­cja­li­za­cja w bra­nży, którą mo­żna na­zwać „in­te­gra­cją pro­ce­sów pro­duk­cji po­li­gra­ficz­ne­j”. Wy­dat­nie wzro­sną: ro­la in­ter­ne­to­wych plat­form zle­ceń oraz obec­no­ść pol­skich firm na ryn­kach za­gra­nicz­nych – prze­wi­du­je Ja­cek Ku­śmier­czyk, kanc­lerz Pol­skie­go Brac­twa Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga, zrze­sza­jące­go przed­si­ębior­ców bra­nży po­li­gra­ficz­nej i wy­daw­ni­czej.

Jak wy­ni­ka z ra­por­tu „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny w Pol­sce”, przy­go­to­wa­ne­go przez mi­ędzy­na­ro­do­wą fir­mę au­dy­tor­sko­-do­rad­czą KPMG, już po­ło­wa pol­skich za­kła­dów czer­pie ko­rzy­ści z eks­por­tu swo­ich usług i pro­duk­tów. Pew­ne przed­si­ębior­stwa po­szły jed­nak o krok da­lej, otwie­ra­jąc swo­je spółki za gra­ni­cą.

Bra­nża, w której dzia­ła­my, nie­ustan­nie się roz­wi­ja, a wdro­że­nie no­wo­cze­snych roz­wi­ązań po­zwa­la na znacz­ną re­duk­cję kosz­tów i uspraw­nie­nie pro­ce­su re­ali­za­cji za­mówień przez In­ter­net. Pro­sto­ta i do­stęp­no­ść te­go roz­wi­ąza­nia za­chęci­ła nas do otwo­rze­nia ser­wi­su Caf­fe­print.de, dzia­ła­jące­go ja­ko spółka w nie­miec­kim sys­te­mie praw­nym. Je­ste­śmy go­to­wi udo­wod­nić, że pol­ska dru­kar­nia mo­że z po­wo­dze­niem ry­wa­li­zo­wać z przed­si­ębior­stwa­mi z Eu­ro­py Za­chod­niej – mówi Da­niel No­wa­czyk, wła­ści­ciel mar­ki Caf­fe­print.eu, in­ter­ne­to­we­go od­dzia­łu dru­kar­ni Po­li­gra­fia D&N, dzia­ła­jącej w Pol­sce od 1993 ro­ku.

Uświa­do­mie­nie mo­żli­wo­ści pły­nących z wy­ko­rzy­sta­nia no­wych me­di­ów spra­wia, że wio­dące przed­si­ębior­stwa bra­nży dru­kar­skiej nie po­strze­ga­ją już In­ter­ne­tu ja­ko za­gro­że­nia. Wy­ko­rzy­sta­nie te­go ka­na­łu nie­po­mier­nie zwi­ęk­sza do­stęp­no­ść usług i skra­ca pro­ces re­ali­za­cji za­mówień, co prze­kła­da się na wy­mier­ne zy­ski. Sil­na po­zy­cja pol­skich usług na ryn­kach za­gra­nicz­nych świad­czy o wy­so­kim po­zio­mie ro­dzi­mych dru­kar­ni. Nie na­le­ży się ta­kże oba­wiać, że pli­ki elek­tro­nicz­ne zu­pe­łnie wy­prą tra­dy­cyj­ny tekst dru­ko­wa­ny. Ksi­ążki i do­ku­men­ty w for­mie pa­pie­ro­wej wci­ąż uzna­wa­ne są za wy­god­niej­sze, pew­niej­sze i bar­dziej war­to­ścio­we od tek­stów w wer­sji cy­fro­wej.

Kin­ga Sy­rek

Caf­fe­print.eu to in­ter­ne­to­wy od­dział dru­kar­ni Po­li­gra­fia D&N, dzia­ła­jącej w Pol­sce od 1993 ro­ku. Wy­różni­kiem fir­my jest ofer­ta re­ali­za­cji po­nad 300 ro­dza­jów pro­duk­tów w tech­ni­ce of­f­se­to­wej przy za­cho­wa­niu jed­nych z naj­ni­ższych cen na ryn­ku.Caf­fe­print.eu to je­den z nie­licz­nych ser­wi­sów re­ali­zu­jących druk, ofe­ru­jący bez­płat­ne spraw­dza­nie otrzy­ma­nych pli­ków i ewen­tu­al­ną ko­rek­cjęstruk­tu­ry prze­sła­ne­go pli­ku zgod­nie z nor­mą GWG.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści