Na rynku zamówień wydruku przez Internet pojawiła się zupełnie nowa opcja - rozbudowany ekran podglądu zamówienia w technologii Flash. Po raz pierwszy użytkownicy mają możliwość pełnej kontroli nad drukowanymi plikami już na stronie printshopu 24/7. Czas to pieniądz, o czym wiedzą zarówno klienci, jak i właściciele drukarni. Jednak chęć szybkiej realizacji projektu sprawia, że zleceniodawcy wprowadzają często zmiany na ostatnią chwilę, z niecierpliwością wyczekując akceptacji grafika. Pośpiech nie jest dobrym doradcą w takich sprawach. Zdarza się, że wstępne wersje plików ulegają dekompozycji m.in. z powodu złej struktury bądź wadliwego wygenerowania z aplikacji, w jakiej zostały zaprojektowane. I znowu rozpoczyna się walka z czasem, a klienci zrażają się do usługodawcy.
Liczy się wtedy możliwość szybkiej reakcji i wprowadzenia odpowiedniej korekty. Większość drukarni załatwia to poprzez wysyłanie podglądu mailem lub udostępnianie pliku na FTP. Serwis
Caffeprint.eu jako pierwszy w Polsce wprowadził rozbudowany ekran podglądu plików, który daje możliwość natychmiastowego podejrzenia projektu z wielu perspektyw już na stronie internetowej - przez cały rok, 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Zastosowanie w nowej funkcjonalności technologii Flash pozwala na precyzyjne określenie prawidłowości projektu przetworzonego do wydruku. Podgląd jest renderowany, co umożliwia płynny obrót produktu o 360 stopni, w celu sprawdzenia poprawności przygotowania produktu dwustronnego. Kolejna innowacja to opcja prezentacji bezpośrednio na produkcie linii technologicznych, takich jak: spady, bezpieczny margines dla tekstu, linia cięcia (z możliwością włączania/wyłączania dowolnej linii). Skalowanie powiększenia i przesuwanie powiększonego podglądu we Flashu wymaga jedynie kliknięcia myszką.
Rozbudowany ekran podglądu
Caffeprint.eu umożliwia także
kontrolę wykrojnika dla produktów sztancowanych. Można dzięki temu zobaczyć projekt, np. zamawianej teczki, z nałożonym wykrojnikiem czy liniami bigowania, co pozwala na precyzyjne sprawdzenie poprawności pliku. Klient serwisu ma także do dyspozycji
miarkiułatwiające ocenę odległości poszczególnych elementów projektu. W innych drukarniach, w przypadku produktów sztancowanych, jest to wykonywane ręcznie i wysyłane do akceptacji, co znacznie wydłuża cały proces.
Innowacyjny ekran podglądu usprawnia współpracę zleceniodawców i drukarni oraz diametralnie skraca proces realizacji zamówienia. Akceptacja projektów przetworzonych do druku nie musi się już wiązać z niepewnością i ryzykiem reklamacji. Dzięki pełnej kontroli nad przesłanymi plikami, klient już za pierwszym razem otrzymuje produkt zgodny z jego wizją.
Kinga Syrek