Szanowni Państwo,
Po dwudziestu latach działalności nadszedł czas na zmiany. Tak, tak, to już za chwilę minie dwadzieścia lat, od kiedy nasza firma Michael Huber Polska jest obecna na polskim rynku poligraficznym. Naszą wielką siłą jest bliski kontakt z naszymi partnerami. I to bez względu na ich wielkość oraz odległość do nich. Rozbudowana sieć lokalnych dystrybutorów, którzy lojalnie współpracują z nami od wielu lat, jak i nasze oddziały w dużych aglomeracjach pozwalają na bieżące utrzymywanie codziennych kontaktów oraz na szybkie reagowanie w każdej potrzebie.
Ostatnie lata to okres wielu dynamicznych zmian na rynku poligraficznym oraz w sposobach komunikowania się. I nasza branża w coraz większym stopniu informatyzuje się.
Dwa lata temu wprowadziliśmy także i my cyfrową platformę służącą do komunikacji z naszymi partnerami. Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK) dostępny dla wszystkich z naszej witryny internetowej www.mhp.com.pl spowodował prawdziwą rewolucję w tym zakresie. Jest on nie tylko zwykłym sklepem internetowym, ale przede wszystkim zindywidualizowanym bankiem wszystkich informacji niezbędnych przy współpracy. Dzisiaj ponad 80 procent wolumenu naszej sprzedaży dostarczamy do naszych klientów w ramach ESOK.
Obserwując rozwój tej informatycznej przemiany doszliśmy do wniosku, że od 1 stycznia 2012 roku musimy zmienić strategię działania w Polsce.
Polepszenie się infrastruktury drogowej, współpraca z wiodącymi firmami logistycznymi i transportowymi skłoniły nas do podjęcia decyzji o zmianie sposobu funkcjonowania Michael Huber Polska. W Gdańsku, w Poznaniu i w Szczecinie nasze oddziały zastąpione zostaną licencjonowanymi firmami dystrybucyjnymi. Będą one, tak jak pozostali dealerzy w całej Polsce, wyposażone w mieszalnie farb offsetowych, interwencyjne laboratoria i środki transportu, dzięki czemu nasz kontakt z lokalnymi drukarniami pozostanie równie dobry. Mało tego, zatrudnienie w nowopowstałych spółkach znajdą w większości obecni pracownicy naszych oddziałów w tych miastach. Bez zmian pozostaną numery telefonów i adresy. Klienci strategiczni, którzy wymagają specjalnego serwisu, zarówno jeśli chodzi o produkt, jak i doradztwo techniczne, obsługiwani będą bezpośrednio z centrali we Wrocławiu lub z naszego nowego centrum dystrybucji w Warszawie. W Krakowie bez zmian funkcjonował będzie nasz oddział.
O wszystkich szczegółach naszej reorganizacji rozmawiać będą z klientami i partnerami nasi pracownicy, dyrektorzy oddziałów oraz dedykowani doradcy techniczni. Do końca roku 2011 organizacyjnie wszystkie nasze oddziały funkcjonować będą jak obecnie.
Jestem absolutnie przekonany, że zmiana której dokonujemy wpłynie korzystnie na jakość naszej współpracy i unowocześni (a może tylko dostosuje do dzisiejszych realiów...) metody komunikowania się między nami, poprawi się logistyka, a w konsekwencji Państwa zadowolenie z jakości naszej pracy.
Pozostaję z poważaniem
Janusz Cymanek
Prezes Zarządu
Na podstawie informacji firmy Michael Huber Polska Sp. z o.o.