Zgodnie z szacunkami grupa Black Point osiągnęła w czwartym kwartale 2011 roku ponad 19 mln zł skonsolidowanego obrotu i 70,5 mln zł obrotu w ujęciu narastającym brutto. Przewidywane wyniki wskazują na ok. 2% wzrost obrotów wartościowych w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Szacunki Grupy Black Point po czwartym kwartale 2011 roku wskazują na 70,5 mln zł skonsolidowanego obrotu brutto w ujęciu narastającym i 19,3 mln zł za ostatni kwartał minionego roku. Jednocześnie spółka Black Point przewiduje 12,4 mln zł obrotu jednostkowego za ten okres i 44,9 mln zł w ujęciu narastającym od października do grudnia 2011r.
Zgodnie z szacunkami, w czwartym kwartale spółka Black Point osiągnęła ok. 3,7% wzrost sprzedaży wartościowej, a należąca do grupy spółka Eco Service aż 27% wzrost. Producent markowych materiałów eksploatacyjnych do druku może mówić o sporej dynamice sprzedaży ilościowej w kluczowych grupach produktowych. Black Point SA osiągnął w omawianym okresie prawie 8% wzrost w grupie kartridży do drukarek atramentowych oraz 6% w grupie tonerów laserowych. Jednocześnie niemal o 80% zwiększyła się w tym czasie sprzedaż ilościowa spółki Eco Service. W sumie w grupie odnotowano aż 14% wzrost sprzedaży ilościowej, co przekracza założenia przyjęte przez Zarząd w prognozie na 2011 rok.
–
Dzięki przemyślanej strategii producenckiej Black Pointowi udaje się konsekwentnie zwiększać sprzedaż nawet w okresie spowolnienia rynku eksploatacji w Europie środkowo-wschodniej. Nieustannie podnosimy konkurencyjność naszej oferty, dostarczamy autorskich rozwiązań dopasowanych do potrzeb rynku, wprowadzamy poszukiwane nowości – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.
Black Point pozycję jednego z czołowych producentów materiałów alternatywnych w Europie środkowo-wschodniej opiera na walorach oferty produktowej i szerokiej sieci dystrybucji. Firma w ostatnim kwartale wprowadziła do oferty nowości, m.in. kartridże do drukarek atramentowych Brothera i Epsona. Tusze i tonery wrocławskiego producenta sprzedawane są w Polsce za pośrednictwem wielu partnerów, m.in. ABC Daty, elektormarketów Media Mark i Saturn czy sklepu Merlin.pl. Spółka przedłużyła niedawno kontrakt z siecią Vobis. Black Point konsekwentnie rozwija też eksport. Jest obecny w Czechach, na Węgrzech, Słowacji, Ukrainie i Litwie. W czwartym kwartale polski producent rozpoczął współpracę z Tredl Borgy, co gwarantuje mu obecność w kanale IT w Czechach.
Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.