Sza­cun­ki Black Po­int po czwar­tym kwar­ta­le 2011Poprzedni artykuł 

Zgod­nie z sza­cun­ka­mi gru­pa Black Po­int osi­ągnęła w czwar­tym kwar­ta­le 2011 ro­ku po­nad 19 mln zł skon­so­li­do­wa­ne­go obro­tu i 70,5 mln zł obro­tu w ujęciu na­ra­sta­jącym brut­to. Prze­wi­dy­wa­ne wy­ni­ki wska­zu­ją na ok. 2% wzrost obro­tów war­to­ścio­wych w po­rów­na­niu do ana­lo­gicz­ne­go okre­su 2010 ro­ku.

Sza­cun­ki Gru­py Black Po­int po czwar­tym kwar­ta­le 2011 ro­ku wska­zu­ją na 70,5 mln zł skon­so­li­do­wa­ne­go obro­tu brut­to w ujęciu na­ra­sta­jącym i 19,3 mln zł za ostat­ni kwar­tał mi­nio­ne­go ro­ku. Jed­no­cze­śnie spółka Black Po­int prze­wi­du­je 12,4 mln zł obro­tu jed­nost­ko­we­go za ten okres i 44,9 mln zł w ujęciu na­ra­sta­jącym od pa­ździer­ni­ka do grud­nia 2011r.

Zgod­nie z sza­cun­ka­mi, w czwar­tym kwar­ta­le spółka Black Po­int osi­ągnęła ok. 3,7% wzrost sprze­da­ży war­to­ścio­wej, a na­le­żąca do gru­py spółka Eco Se­rvi­ce aż 27% wzrost. Pro­du­cent mar­ko­wych ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych do dru­ku mo­że mówić o spo­rej dy­na­mi­ce sprze­da­ży ilo­ścio­wej w klu­czo­wych gru­pach pro­duk­to­wych. Black Po­int SA osi­ągnął w oma­wia­nym okre­sie pra­wie 8% wzrost w gru­pie kar­tri­dży do dru­ka­rek atra­men­to­wych oraz 6% w gru­pie to­ne­rów la­se­ro­wych. Jed­no­cze­śnie nie­mal o 80% zwi­ęk­szy­ła się w tym cza­sie sprze­daż ilo­ścio­wa spółki Eco Se­rvi­ce. W su­mie w gru­pie od­no­to­wa­no aż 14% wzrost sprze­da­ży ilo­ścio­wej, co prze­kra­cza za­ło­że­nia przy­jęte przez Za­rząd w pro­gno­zie na 2011 rok.

Dzi­ęki prze­my­śla­nej stra­te­gii pro­du­cenc­kiej Black Po­in­to­wi uda­je się kon­se­kwent­nie zwi­ęk­szać sprze­daż na­wet w okre­sie spo­wol­nie­nia ryn­ku eks­plo­ata­cji w Eu­ro­pie środ­ko­wo­-w­schod­niej. Nieu­stan­nie podno­si­my kon­ku­ren­cyj­no­ść na­szej ofer­ty, do­star­cza­my au­tor­skich roz­wi­ązań do­pa­so­wa­nych do po­trzeb ryn­ku, wpro­wa­dza­my po­szu­ki­wa­ne no­wo­ści – mówi Ka­mi­la Ya­ma­sa­ki, pre­zes Black Po­int SA.

Black Po­int po­zy­cję jed­ne­go z czo­ło­wych pro­du­cen­tów ma­te­ria­łów al­ter­na­tyw­nych w Eu­ro­pie środ­ko­wo­-w­schod­niej opie­ra na wa­lo­rach ofer­ty pro­duk­to­wej i sze­ro­kiej sie­ci dys­try­bu­cji. Fir­ma w ostat­nim kwar­ta­le wpro­wa­dzi­ła do ofer­ty no­wo­ści, m.in. kar­tri­dże do dru­ka­rek atra­men­to­wych Bro­the­ra i Ep­so­na. Tu­sze i to­ne­ry wro­cław­skie­go pro­du­cen­ta sprze­da­wa­ne są w Pol­sce za po­śred­nic­twem wie­lu part­ne­rów, m.in. ABC Da­ty, elek­tor­mar­ke­tów Me­dia Mark i Sa­turn czy skle­pu Mer­lin.pl. Spółka przedłu­ży­ła nie­daw­no kon­trakt z sie­cią Vo­bis. Black Po­int kon­se­kwent­nie roz­wi­ja też eks­port. Jest obec­ny w Cze­chach, na Węgrzech, Sło­wa­cji, Ukra­inie i Li­twie. W czwar­tym kwar­ta­le pol­ski pro­du­cent roz­po­czął współpra­cę z Tredl Bor­gy, co gwa­ran­tu­je mu obec­no­ść w ka­na­le IT w Cze­chach.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Black Po­int S.A.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści