Szacunki Black Point po pierwszym kwartale 2012 rokuPoprzedni artykuł 

Zgodnie z szacunkami Grupa Black Point osiągnęła w pierwszym kwartale 2012 roku 17,2mln zł skonsolidowanego obrotu i 9,5mln zł obrotu jednostkowego. Przewidywane wyniki wskazują na dynamiczny rozwój, należącej do Grupy, spółki Eco Service. Mimo spowolnienia branży, odnotowała ona ok. 60% wzrost sprzedaży ilościowej pustych kartridży.

Według danych szacunkowych skonsolidowany obrót Grupy Black Point w pierwszym kwartale 2012 roku wyniósł 17,2mln zł, a jednostkowy - 9,5mln zł. Mimo że spółka Black Point odnotowała ok. 12% spadek sprzedaży ilościowej, obrót wartościowy całej Grupy uplasował się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Na szacunkowe wyniki Grupy ogromny wpływ miała ok. 60% dynamika rozwoju sprzedaży ilościowej odnotowana przez Eco Service. Należąca do Grupy Black Point spółka zajmuje się handlem pustymi kartridżami w Europie, Azji i obu Amerykach. Dostarcza tego surowca do największych producentów materiałów barwiących na świecie, w tym na wyłączność do Black Pointa. Udział spółki w wynikach Grupy stale rośnie.



- W rozwoju spółki Eco Service widzimy szansę na rekompensatę obserwowanych spadków sprzedaży w spółce Black Point. Firma już dziś jest jednym z najbardziej liczących się w Europie brokerów pustych kartridży, a w kolejnych miesiącach zamierza w dużo większym stopniu wykorzystać potencjał dalekowschodniego rynku - mówi Marcin Adamski, prezes Eco Service. Tamtejsze przedstawicielstwo Eco Service - Eco Service China z siedzibą w Hong Kongu - rozpoczęło 2012 rok z bardzo dobrym wynikiem. Obrót spółki w pierwszym kwartale stanowił ok. 80% obrotu za rok 2011.



Na szacunki należy spojrzeć przez pryzmat osłabienia koniunktury na światowym rynku produkcji alternatywnych materiałów do druku. - Tendencje, jakie kształtują aktualny obraz branży to silniejsza, niż przed rokiem, pozycja rynkowa producentów sprzętu. Obecnie ich udział ilościowy wynosi ok. 54%, a wartościowy - nawet 75% - wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Jednocześnie obserwujemy zaostrzenie konkurencji w grupie producentów i dystrybutorów alternatywnych materiałów do druku - dodaje.



W odpowiedzi na aktualną sytuację rynkową Black Point zamierza konsekwentnie realizować założoną przez Zarząd strategię jakościową, w której źródłem przewag rynkowych marki jest unikatowa oferta produktowa, wykorzystująca możliwości własnej produkcji. - Własne linie technologiczne, dostęp do jakościowych surowców oraz wiedza i doświadczenie naszych ekspertów pozwala nam efektywnie konkurować z ofertą producentów sprzętu oraz dystrybutorów rozwiązań alternatywnych - wyjaśnia Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA. - W praktyce oznacza to szerokie portfolio produktów, w tym poszukiwanych na rynku nowości, które są przy tym unikatowe, bezpieczne patentowo i mają czytelne przewagi jakościowe - dodaje.



Jednym z kluczowych kierunków w rozwoju spółki Black Point pozostaje w związku z tym rozwój własnej produkcji, a co za tym idzie - oferty produktowej. Grupa zamierza rozwijać dystrybucję, zwłaszcza w kontekście obecności na rynkach eksportowych (Czechy, Węgry, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia) oraz poszerzać rozwój światowego handlu pustymi kartridżami za pośrednictwem spółki Eco Service.



Raport z wyników finansowych osiągniętych w pierwszym kwartale 2012 roku zostanie opublikowany 10 maja 2012 roku.



Od 1 stycznia 2012 roku firmy należące do Grupy zmieniły formę prezentacji wyników ujętych w rachunku zysku i strat z wariantu porównawczego na wariant kalkulacyjny. Zmiana ta ma na celu zwiększenie przejrzystości danych.



Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności