Black Point podsumowuje 2011 rokPoprzedni artykuł 

Polski producent materiałów do druku – firma Black Point – bliski realizacji prognoz na 2011 rok. Grupa uzyskała przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto w wysokości blisko 5,2 mln zł.W 2011 roku spółka Black Point odnotowała znaczny wzrost sprzedaży eksportowej, a dynamika sprzedaży Eco Service Sp. z o.o. wyniosła ponad 26% w porównaniu z 2010 rokiem.



W 2011 roku Grupa Black Point osiągnęła przychody na poziomie 71 mln zł i zysk brutto na poziomie niespełna 5,2 mln zł. Tym samym zrealizowała prognozę obrotową niemal w 100%, a prognozę wynikową w 98%. - Biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową, w tym osłabienie koniunktury w branży materiałów eksploatacyjnych, silną presję cenową oraz agresywne działania konkurencji – z jednej strony producentów urządzeń drukujących, z drugiej - dostawców produktów alternatywnych, głównie dystrybutorówwyniki Grupy Black Pointuznajemy za sukces – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.



W omawianym okresie polski producent materiałów do druku odnotował spore wzrosty sprzedaży eksportowej – w ujęciu wartościowym o 56% i o 74% w ujęciu ilościowym względem 2010 roku. To skutek ekspansji na rynkach zagranicznych, głównie w Czechach i na Węgrzech, gdzie Black Point podpisał w minionym roku istotne umowy o dystrybucji (m.in. z CHS Hungary i Tredl Borgy Cz. A.S.).



W odpowiedzi na trudną sytuację rynkową, a także zmiany technologiczne wprowadzane przez producentów drukarek, Black Point stworzył unikatową technologię wytwarzania swoich produktów. - Opracowaliśmy nową technologię do produkcji kartridży atramentowych, a następnierozpoczęliśmy prace nad wdrażaniem nowoczesnej, innowacyjnej na skalę światową linii do produkcji atramentów, którą planujemy uruchomić w II połowie 2012 roku.– mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA. - Miniony rok był dla Spółki Black Point bardzo bogaty winnowacyjne działania i projekty czego skutkiem było wprowadzenie na rynek wielu unikatowych produktów. Poszerzyliśmy m.in. grupę atramentów o tzw. Multipacki, rozbudowaliśmy o nowe produkty nasze linie wydajnych atramentów XL i tonerów Super Plus. Zdywersyfikowaliśmy też ofertę tonerów, wprowadzając nowe modele tonerów monochromatycznych i kartridże kolorowe- dodaje.



Te działania poskutkowały w 2011 roku znacznymi wzrostami sprzedaży w kluczowych – bo najbardziej zyskownych - grupach produktowych. Wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych wyniósł niemal 10% więcej niż w roku 2010. Linia Super Plus zanotowała 15% wzrost sprzedaży ilościowej, a o 30% wzrosły obroty ilościowe w grupie tonerów kolorowych. W I połowie 2011 roku udało się producentowi skutecznie zahamować spadki sprzedaży w grupie kartridży atramentowych, co pozwoliło zamknąć rok z wynikiem porównywalnym do 2010 roku.



Znaczny wpływ na realizację prognozy finansowej miały wyniki należącej do Grupy spółki Eco Service, która działa w Europie, Azji i obu Amerykach. Jeden z liderów europejskiego rynku handlu pustymi kartridżami w porównaniu do 2010 roku odnotował wzrost sprzedaży o ponad 26%. – Przewidujemy, że dynamika wzrostu spółki Eco Service i wykorzystanie potencjału rynków światowych mogą w 2012 roku stanowić przynajmniej częściową rekompensatę ewentualnego negatywnego wpływu sytuacji rynkowej na wyniki sprzedaży spółki Black Point – mówi Kamila Yamasaki.

Zarząd zamierza w 2012 roku kontynuować podstawowe kierunki strategii, wykorzystując potencjał, jaki stwarza własna produkcja oraz posiadanie w Grupie spółki Eco Service, jako dostawcy kluczowego surowca produkcyjnego.


Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności