Pre­pres­so­we no­wo­ści Ag­fa Gra­phics na tar­gach dru­pa 2012Poprzedni artykuł 

Przy nowej naświetlarce :Advantage N PL HS stoi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny w Agfa Graphics za segment gazetowy
Przy no­wej na­świe­tlar­ce :Advan­ta­ge N PL HS stoi Ste­fan Pio­trow­ski, od­po­wie­dzial­ny w Ag­fa Gra­phics za seg­ment ga­ze­to­wy
Pod­czas tar­gów dru­pa 2012 Ag­fa Gra­phics za­pre­zen­to­wa­łaza­rów­no no­we jak i spraw­dzo­ne już roz­wi­ąza­nia, skie­ro­wa­ne na dwa stra­te­gicz­ne dla fir­my ryn­ki: cy­fro­we­go pre­pres­sudruku in­kje­to­we­go. Z my­ślą o pierw­szym z nich bel­gij­ski producent przy­go­to­wał kil­ka pre­mier: naj­now­szą wer­sję pa­kie­tu :Apo­gee Su­ite 8.0, z dzia­ła­jącą„w chmu­rze” usłu­gą :Apo­gee Sto­re­Front, opro­gra­mo­wa­nie :Ar­ki­tex Ever­si­fy - po­zwa­la­jące na two­rze­nie do­pa­so­wanychmul­ti­me­dial­nych pu­bli­ka­cji, dwie na­świe­tlar­ki ga­ze­to­we z se­rii :Advan­ta­ge N HS oraz urządze­nie czysz­cząco­-gu­mu­jące :Azu­ra CX125 COU do­sto­so­wa­ne do wy­so­ko­na­kła­do­wej pro­duk­cjiz wy­ko­rzystaniem płyt :Azu­ra TS.

Sto­isko Ag­fa Gra­phics zo­sta­ło po­dzie­lo­ne na czte­ry stre­fy te­ma­tycz­ne, de­dy­ko­wa­ne seg­men­tom ryn­ko­wym, na których fir­ma jest obec­na: pro­duk­cji ak­cy­den­sów i opa­ko­wań, pro­duk­cji ga­ze­to­wej, prze­my­sło­we­go dru­ku in­kje­to­we­go, a ta­kże pro­duk­cji ozna­czeń i po­ste­rów. Pierw­sze dwie stre­fy zo­sta­ły zdo­mi­no­wa­ne przez roz­wi­ąza­nia Pre­press; so­ftwa­re, sprzęt i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne.
Naj­bar­dziej ocze­ki­wa­ną no­wo­ścią w za­kre­sie opro­gra­mo­wa­nia by­ła ko­lej­na wer­sja pa­kie­tu :Apo­gee Su­ite 8.0, wzbo­ga­co­na m.in. o mo­duł elek­tro­nicz­ne­go mon­ta­żu (:Apo­gee Im­po­se) za­pro­jek­to­wa­ny spe­cjal­nie do dru­ku wstęgo­we­go, wstęp­nej we­ry­fi­ka­cji pli­ków (:Apo­gee Pre­fli­ght) z mo­żli­wo­ścią sa­mo­dziel­ne­go de­fi­nio­wa­nia kry­te­ri­ów we­ry­fi­ka­cji. W tym miej­scu war­to nadmie­nić, że sto­wa­rzy­sze­nie CIP4 przy­zna­ło wcze­śniej­szej wer­sji sys­te­mu work­flow :Apo­gee Pre­press 7.1 cer­ty­fi­kat zgod­no­ści z for­ma­tem JDF i kom­pa­ty­bil­no­ści z sys­te­ma­mi MIS, zaś pa­kie­to­wi :Apo­gee Su­ite 8.0 – kom­pa­ty­bil­no­ści w za­kre­sie dru­ku cy­fro­we­go.
Na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­je :Apo­gee Sto­re­Front – dzia­ła­jąca „w chmu­rze”, no­wa­tor­ska usłu­ga w ofer­cie Ag­fa Gra­phics. Jest to roz­wi­ąza­nie ty­pu Sa­aS (So­ftwa­re as a Se­rvi­ce) ba­zu­jące na tech­no­lo­gii we­b-to­-print, umo­żli­wia­jące pro­ste i szyb­kie uru­cha­mia­nie skle­pów in­ter­ne­to­wych z my­ślą o sprze­da­ży za­rów­no dru­ko­wa­nych jak i po­zo­sta­łych pro­duk­tów. Choć je­go pre­mie­ra mia­ła miej­sce na dru­pie, war­to do­dać, że jest ono już do­stęp­ne ta­kże w pol­skiej wer­sji języ­ko­wej. Dzi­ęki swo­jej uni­kal­no­ści, mo­duł ten spo­tkał się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem za­rów­no przed­sta­wi­cie­li dzia­łów pre­press i na­świe­tlarnCtP jak też firm zaj­mu­jących się dru­kiem in­kje­to­wym – mówi Krzysz­tof Sa­dzi­ński, Pre­sa­les Ma­na­ger w fir­mie Ag­fa Gra­phics, który pod­czas tar­gów pro­wa­dził pre­zen­ta­cje sys­te­mu :Apo­gee dla klien­tów z ca­łe­go świa­ta. – Wy­da­je się na­wet, że mo­że on cie­szyć się wi­ęk­szą po­pular­no­ścią wśród tych ostat­nich, głów­nie ze względu na dwie uni­kal­ne ce­chy. Po pierw­sze, jest do­stęp­ny ja­ko usłu­ga in­ter­ne­to­wa, wi­ęc nie wy­ma­ga wła­snych in­we­sty­cji w sprzęt lub wy­daj­ne łącze. Po dru­gie, za­sto­so­wa­ny tu in­te­rak­tyw­ny, in­tu­icyj­ny in­ter­fejs gra­ficzny po­zwa­lana­wetniezna­jącym się na DTP klien­tom, na per­so­na­li­zo­wa­nie za­ma­wia­nych dru­ków (wi­zy­tów­ki, ulot­ki, ka­len­da­rze). Spe­cja­li­ści z seg­men­tu pre­press by­li najbar­dziej za­in­te­re­so­wa­ni no­wo­ścia­mi i uspraw­nie­nia­mi w sa­mym sys­te­mie pro­duk­cyj­nym :Apo­gee orazmo­żli­wo­ścią je­go in­te­gra­cjize skle­pem Sto­re­Front.
Na sto­isku Ag­fa Gra­phics nie za­bra­kło też jej sztan­da­ro­wych pro­duk­tów dla cy­fro­we­go pre­pres­su, tj. sys­te­mów i płyt CtP. Z bo­ga­te­go port­fo­lio na­świe­tla­rek fir­ma po­ka­za­ła w Düs­sel­dor­fie dwa roz­wi­ąza­nia. Pierw­sze to pe­łno­for­ma­to­wy :Ava­lon N8–80 pra­cu­jący w try­bie in­-li­ne z no­wym urządze­niem czysz­cząco­-gu­mu­jącym :Azu­ra CX125 COU, pro­du­ku­jącym bez­che­micz­ne pły­ty :Azu­ra TS. Ro­zwi­ąza­nie to, po­zwa­la­jące na re­duk­cję zu­ży­cia roz­two­ru gu­mu­jące­go na­wet o 60% w po­rów­na­niu z pierw­szy­mi sys­te­ma­mi :Azu­ra,za­pro­jek­to­wa­no z my­ślą o dru­kar­niach zu­ży­wa­jących rocz­nie do 40 tys. m2 płyt. Dru­gim sys­te­mem był wiel­ko­for­ma­to­wy :Ava­lon N16, po­łączo­ny in­-li­ne z wy­wo­ły­war­ką :Elan­trix i na­świe­tla­jący kon­wen­cjo­nal­ne pły­ty ter­mo­czu­łe :Ener­gy Eli­te.

Z my­ślą o dru­kar­niach ga­ze­to­wych Ag­fa Gra­phics przy­go­to­wa­ła no­wą wer­sję na­świe­tlar­ki :Advan­ta­ge N HS prze­zna­czo­nej do pro­duk­cji wy­so­ko­na­kła­do­wej. Mo­del :Advan­ta­ge N PL HS, po­zwa­la­jący na ła­do­wa­nie płyt z pa­let, ofe­ru­jący pręd­ko­ść do 350 pły­t/h (tj. o 50 płyt wi­ęcej niż wcze­śniej­sza wer­sja tej na­świe­tlar­ki), był pre­zen­to­wa­ny pod­czas tar­go­wych po­ka­zów na ży­wo. Po­za nim ofer­ta Ag­fa Gra­phics zo­sta­ła roz­bu­do­wa­na o wer­sję :Advan­ta­ge N TR HS, gdzie ła­do­wa­nie płyt na­stępu­je bez­po­śred­nio z ka­se­ty znaj­du­jącej się na wóz­ku. Po­ka­zy­wa­ny na sto­isku sys­tem, w wer­sji au­to­ma­tycz­nej mo­gący przy­jąć na­wet 6 tys. płyt z dwóch pa­let po 3 tys. płyt ka­żdy, to ofer­ta dla dru­ka­rń ba­zu­jących na wy­sokich na­kła­dach ga­zet i ak­cy­den­sów, przy wy­twa­rza­niu których znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie ty­po­we pa­pie­ry ga­ze­to­we – mówi Ste­fan Pio­trow­ski, od­po­wie­dzial­ny w Ag­fa Gra­phics za seg­ment pra­so­wy. – Za­sto­so­wa­no w nim kil­ka in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, m.in. no­wy de­sign oraz uni­kal­ny i opa­ten­to­wa­ny pro­ces wstęp­ne­go od­dzie­la­nia płyt i prze­kła­dek ochron­nych przed za­ła­do­wa­niem pły­ty do urządze­nia.
Z my­ślą o dru­kar­niach i wy­daw­nic­twach ga­ze­to­wych Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dzi­ła sze­reg udo­sko­na­leń i no­wych funk­cji w sys­te­mie pro­duk­cyj­nym :Ar­ki­tex. Tu na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­je anon­so­wa­ny już na ubie­gło­rocz­nych tar­gach IFRA Expo mo­duł :Ever­si­fy – kon­ty­nu­uje Ste­fan Pio­trow­ski. – Po­zwa­la on na kon­wer­sję za­war­to­ści tra­dy­cyj­nej ga­ze­ty dru­ko­wa­nej lub wer­sji in­ter­ne­to­wej na urządze­nia prze­no­śne ta­kie jak tablet czy smart­fon. Jest on też naszą od­po­wie­dzią na po­ja­wia­jące się z ryn­ku py­ta­nia o do­sto­so­wa­nie firm ta­kich jak Ag­fa Gra­phics do ocze­ki­wań i wy­ma­gań zmie­nia­jące­go się ryn­ku me­dial­ne­go. Za­in­te­re­so­wa­nie tym roz­wi­ąza­niem ze stro­ny od­wie­dza­jących tar­gi wy­daw­ców pra­so­wych, ta­kże z Pol­ski, po­ka­zu­je, że jest to wła­ści­we uzu­pe­łnie­nie na­szej do­tych­cza­so­wej ofer­ty.

War­to pod­kre­ślić, że Ag­fa Gra­phics – ja­ko je­den z nie­wie­lu czo­ło­wych gra­czy na ryn­ku pre­press – zde­cy­do­wa­ła się tak sze­ro­ko pro­mo­wać kompleks­o­wą ofer­tę swo­ich roz­wi­ązań z za­kre­su opro­gra­mo­wa­nia, sys­te­mów CtP i ma­te­ria­łów eksploata­cyj­nych – mówi Mi­chał Śliz, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny Ag­fa Gra­phics Sp. z o.o. – Te­go­rocz­ne tar­gi po­ka­za­ły, że druk cy­fro­wy jest już nie­zwy­kle doj­rza­łą tech­no­lo­gią, co mo­żna by­ło do­strzec ta­kże na na­szym sto­isku, gdzie pre­zen­to­wa­ne by­ły ma­szy­ny :M-Press, :Je­ti i :Ana­pur­na, jed­nak nie za­po­mi­naj­my, że gros pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej na ca­łym świe­cie wci­ąż ba­zu­je na of­fse­cie. Dla­te­go ma­jąc na uwa­dze od­wie­dza­jących nas klien­tów z te­go sek­to­ra, rów­nież z Pol­ski, zde­cy­do­wa­li­śmy się po­ka­zać w ak­cji no­we ak­cy­den­so­we i ga­ze­to­we sys­te­my CtP, ba­zu­jące na pro­eko­lo­gicz­nych pły­tach bez­od­czyn­ni­ko­wych, za­rów­no ter­mo­czu­łych jak i fo­to­po­li­me­ro­wych. Ta­kże w za­kre­sie so­ftwa­re­’u po­ja­wi­ło się w na­szej ofer­cie wie­le nowości. Ze szcze­gółamiko­lej­nej wer­sji pa­kie­tu :Apo­gee Su­ite 8.0 będzie mo­żna za­po­znać się już nie­dłu­go, pod­czas je­sien­nej Ogól­no­pol­skiej Kon­fe­ren­cji Użyt­kow­ni­ków Sy­ste­mu :Apo­gee, na którą już dziś ser­decz­nie za­pra­sza­my.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści