Sukces firm X-Rite i Pantone na targach drupa 2012: nowe i udoskonalone rozwiązania w zakresie kontroli kolorystycznejPoprzedni artykuł 

Małgorzata Lososová Ungrádová, dyrektor ds. sprzedaży X-Rite na obszarze Polski, Litwy, Łotwy i Estonii, na stoisku firmowym podczas targów drupa 2012
Małgorzata Lososová Ungrádová, dyrektor ds. sprzedaży X-Rite na obszarze Polski, Litwy, Łotwy i Estonii, na stoisku firmowym podczas targów drupa 2012
FirmaX-Rite Inc. i należąca do niej spółka Pantone LLC poinformowały, że ich udział w targach drupa 2012 zakończył się dużym sukcesem. Pomimo spadku całkowitej liczby odwiedzających targi (w porównaniu z poprzednią edycją tej wystawy odbywającą się przed czterema laty), firma X-Rite odnotowała wzrost nawiązanych kontaktów i rozpoczętych projektów wdrożeniowych, a jej nowe rozwiązania i usługi w zakresie kontroli kolorystycznej spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem gości odwiedzających jej stoisko.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tegorocznych targach drupa – mówi Vic Stalam, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu X-Rite. – Poza wieloma rozpoczętymi projektami, przez całe targi na naszym stoisku gościliśmy wielu klientów; także przychody ze sprzedaży wygenerowanej podczas tej dwutygodniowej wystawy w pełni nas satysfakcjonują. Co więcej, drupa to znakomite miejsce by porozmawiać i wymienić uwagi z klientami z całego świata oraz poznać ich oczekiwania. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z poziomu zainteresowania, jaki nasi goście wykazywali jeśli chodzi o technologię pomiarów barwy X-Rite eXact”.

Barwa: dobrze za pierwszym razem, dobrze za każdym razem
Podczas targów drupa firma X-Rite wprowadziła do swojej oferty całe spektrum nowych rozwiązań, które mają być wsparciem dla właścicieli marek, drukarń, firm zajmujących się dalszą obróbką oraz dostawców farb. Wszystko dzięki prostszym niż dotychczas procesom zarządzania barwą w całej sieci podmiotów nią operujących. Zaprojektowane z myślą o dokładnym określaniu i zarządzaniu barwą od początku do końca procesu produkcyjnego, niezależnie od rodzaju zastosowanego podłoża, nowej generacji rozwiązania w zakresie color management obejmują:
- PantoneLIVE – oparty na „chmurze” ekosystem, dostępny dla wszystkich uprawnionych uczestników globalnego łańcucha dostaw. Eksperci firmy Pantone, we współpracy z właścicielami marek i ich partnerami w łańcuchu dostaw, pracują nad stworzeniem i wdrożeniem precyzyjnych definicji widma dla każdej firmowej barwy; a wszystko w oparciu o specyficzne podłoża drukowe, techniki drukowania, stosowane farby i aplikacje.
- Pantone CAP SURE – kompaktowe, lekkie urządzenie do pomiaru i dopasowywania barw. Pozwala dopasować barwę stworzoną przez projektanta do ponad 10 tys. kolorów z biblioteki Pantone. Umożliwia pomiar większej ilości barw ze wzorcowych powierzchni.
- 336 nowych barw PANTONE PLUS, które weszły w skład biblioteki PANTONE PLUS SERIES. Dzięki temu całkowita liczba kolorów stałych wynosi dziś 1677.
- Pantone Lighting Indicator Stickers – specjalne naklejki pozwalające określić czy barwa jest widzialna we właściwych warunkach oświetlenia i czy w związku z tym możliwa jest dokładna jej ocena, specyfikacja i dopasowanie.
- X-Rite iPro 2 – nowej generacji spektrofotometr zapewniający większą dokładność pomiarów. Oferuje udoskonaloną ergonomię, jest dostępny w czterech różnych wersjach dedykowanych dla rynków foto, prepressu, druku cyfrowego i wydawniczego.
- iQC Print – kompletne, łatwe w konfiguracji rozwiązanie w zakresie kontroli jakości barwy, które dostosowuje się do indywidualnych systemów workflow, eliminując pojawiające się wątpliwości przy ocenie i zatwierdzaniu barw.
- IntelliTrax/EasyTrax – najwyższej klasy rozwiązania automatyzujące pracę operatorów maszyn drukujących. Ich udoskonalona wersja ma zapewnić najwyższy poziom stabilności barwy, zwłaszcza przy drogich produkcjach wysokonakładowych.
- X-Rite eXact – prezentowane na targach drupa jako technologia przyszłości, ręczne urządzenie do zarządzania barwą. Ma ono przełożyć na prosty i przejrzysty język kompleksowe standardy rynkowe, dostarczając menedżerom produkcji możliwie najlepszych informacji, a jednocześnie oszczędzając ich czas i pieniądze. Nowa technologia ekranu dotykowego umożliwia dokładny pomiar i komunikację kolorystyczną za pomocą jednego dotknięcia.
- Color Services – pakiet profesjonalnych usług, bazujących na wieloletnich doświadczeniach firm X-Rite i Pantone w zakresie definiowania, specyfikacji, pomiarów, komunikacji i zarządzania barwą. Usługi są indywidualnie dopasowywane do potrzeb klienta, a ich celem jest zapewnienie komunikacji o barwie, która w możliwie najbardziej efektywny sposób zostanie wdrożona w całym łańcuchu dostaw.

Podnosząc poprzeczkę w dziedzinie pomiarów barwy i komunikacji
„Targi drupa były kolejnym krokiem milowym w historii firm X-Rite i Pantone – kontynuuje Vic Stalam. – Pokazaliśmy na nich nowe, jak również udoskonalone produkty z naszego całego portfolio. Bazując na wspólnych doświadczeniach obu firm, wskazaliśmy tym samym nowe kierunki w zakresie pomiarów i komunikacji kolorystycznej. Goście odwiedzający nasze stoisko byli bardzo usatysfakcjonowani nowościami, które mieliśmy im do zaoferowania. Wielu z nich było zainteresowanych niemal natychmiastowym ich wdrożeniem w swoich firmach, reprezentujących głównie segment akcydensowy i opakowaniowy, by zapewnić wyższą dokładność koloru w całym procesie produkcyjnym. Z pewnością tegoroczna drupa była ekscytującym i zakończonym sukcesem wydarzeniem dla firm X-Rite i Pantone”.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności