Gdzie czarno-białe nie może, tam...Poprzedni artykuł 

Liczne badania dowodzą, że wykorzystanie koloru w firmowych dokumentach i drukowanych materiałach biznesowych skutecznie wpływa na osiąganie korzyści przez przedsiębiorstwa. Co dokładnie można zyskać, dzięki wzbogaceniu firmowej floty drukującej o urządzenia drukujące w kolorze? Jakie nieskomplikowane czynności mogą ułatwić prowadzenie działalności biznesowej i zwiększyć efektywność?

Nie od dzisiaj wiadomo, że kolorowe dokumenty i przedmioty przyciągają uwagę i są przez ludzi bardziej lubiane. Tę prawidłowość można łatwo wykorzystać w codziennej komunikacji z klientami firmy. Dostarczając im kolorową korespondencję oraz barwne materiały promocyjne i informacyjne zwiększa się prawdopodobieństwo, że list zostanie otwarty, a ulotka przeczytana. W natłoku standardowych czarno-białych arkuszy piętrzących się na firmowych biurkach, kolorowe „papiery” mają zdecydowaną przewagę! Stanowią bowiem element odcinający się od tła, a tym samym wzbudzają zainteresowanie, które nadaje im status „priorytetu”.

Oczywiście bardziej obszerne materiały, takie jak wielostronicowe broszury informacyjne, hand-outy dla nowych pracowników czy instrukcje urządzeń dla użytkowników, nie mogą być w całości kolorowe. Wiadomo jednak, że monotonne, czarno-białe materiały są nieczytelne, chaotyczne, a czytelnik szybko „gubi się” w ich treści. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem jest wybiórcze zaznaczanie kolorem najważniejszych fragmentów – wykresów, podsumowań, haseł kluczowych czy infografik. Wyróżnienie kolorem wpływa bowiem na lepsze zapamiętywanie treści, przyspiesza proces uczenia się i zmniejsza ryzyko popełniania błędów. Warto więc część stron wydrukować w kolorze lub do większej czarno-białej broszury dołączyć „wkładkę” w postaci kolorowego insertu np. z ilustracjami czy podsumowaniem. Jak może się to przełożyć na funkcjonowanie firmy? Kwestionariusze z kolorowym objaśnieniem częściej są poprawnie wypełniane przez respondentów już za pierwszym razem, co znacznie przyspiesza proces gromadzenia danych, a kolorowe instrukcje powodują, że użytkownicy rzadziej dzwonią do serwisu z problemami dotyczącymi np. instalacji nowego sprzętu.

Warto pamiętać również, że kolory ułatwiają rozpoznanie i przyspieszają proces kojarzenia elementów. Jest to ważne z punktu widzenia wyróżnienia się na tle konkurencji. Konsekwentne używanie barwy korporacyjnej buduje silny związek między nią a marką. Dzięki temu w umysłach klientów tworzy się skojarzenie, które sprawia, że widząc dokument wykorzystujący dany kolor, odbiorca automatycznie „włącza się” na odbiór danej marki. Umieszczając firmową barwę we wszystkich dokumentach drukowanych – w listach, na wizytówkach, ulotkach czy w broszurach – firma zwiększa świadomość marki u swoich klientów.

Drukowanie w kolorze zaczyna być coraz bardziej popularne w przedsiębiorstwach, którym zależy na wysokiej wydajności i jak najlepszej obsłudze klientów. Wiedzą o tym dostawcy sprzętu drukującego, którzy obecnie oferują różnorodne urządzenia zarówno dla środowisk biurowych o niskim lub średnim natężeniu drukowania, jak i systemy produkcyjne mogące pracować z dużą intensywnością. Każdy może więc dobrać taki sprzęt, który najlepiej spełni jego oczekiwania.

- Dla wielu firm rozsądnym rozwiązaniem może okazać się założenie centralnego działu druku. Można wtedy uniezależnić się od podmiotów zewnętrznych, ich terminów realizacji oraz specyficznych wymagań i we własnym zakresie drukować w kolorze faktury, korespondencję seryjną, wizytówki czy katalogi. Urządzeniem, które z łatwością wykona takie zadania jest np. bizhub PRO C754 Konica Minolta, cechujący się szerokim pakietem rozwiązań i funkcjonalności. Dzięki temu może sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów – mówi Adam Bieniewski, Production Printing&Solutions Product Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności