Fotoksiążki – nowa szansa dla drukarniPoprzedni artykuł 

Druk fotoksiążek to usługa coraz bardziej poszukiwana na rynku. W Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi w fotografii, a liczba sprzedawanych fotoksiążek liczona jest tam w setkach milionów. Tendencja ta wyraźnie widoczna jest również w Polsce, nic więc dziwnego, że wiele drukarni korzysta z szansy na zdobycie nowych źródeł dochodów.

Przechowywanie zdjęć w komputerze to dla wielu osób za mało. Chcą je mieć pod ręką, aby się nimi pochwalić znajomym i przywołać wspomnienia siedząc wygodnie na kanapie u boku ukochanej osoby. Dlatego decydują się na druk fotoksiążek, w których umieszczają zdjęcia z najpiękniejszych dni swojego życia - ślubu, chrzcin dziecka, wakacji lub innych ważnych uroczystości.

- Dzięki odpowiednim aplikacjom każdy może zamówić w drukarni wykonanie nawet jednego egzemplarza takiej książki, a jej cena będzie niższa niż kupno tradycyjnego albumu oraz wykonanie kilkudziesięciu wysokiej jakości odbitek w dużym formacie – mówi Adam Bieniewski, Production Printing & Solutions Product Manager Konica Minolta. – To wszystko zasługa technologii cyfrowej, która pozwala na drukowanie z zyskiem książek w niewielkiej ilości egzemplarzy.

Konica Minolta oferuje drukarniom cyfrowym platformę, która umożliwia druk fotoksiążek oraz spersonalizowanych kalendarzy ze zdjęciami, plakatów, koszulek, pocztówek itp. Aplikacja przeznaczona jest dla przedsiębiorstw, które chcą poszerzyć swoją ofertę i zdobyć dodatkowe zamówienia. Jest bardzo atrakcyjna dla drukarni, gdyż gwarantuje im duże marże, a użytkownikom pozwala na tworzenie niepowtarzalnych albumów ze zdjęciami i własnymi komentarzami.      

Projektowanie i zamawianie fotoksiążek za pomocą rozwiązania umożliwia bezpłatny moduł dla klientów. Program można zamieścić w Internecie, rozdać na krążkach CD/DVD lub pamięciach USB, a następnie zainstalować w komputerze, na którym będzie tworzony projekt. Dzięki gotowym szablonom pozwala on na szybkie i łatwe zaprojektowanie własnego albumu. Może to zrobić każdy, nawet osoba bardzo słabo znająca się na obsłudze komputera. Interfejs oparty na ikonach graficznych prowadzi użytkownika przez cały proces projektowania i zamawiania książki oraz pozwala na dokonanie płatności. Sprawdza też poprawność plików i informuje o tym, gdy zdjęcia mają np. zbyt małą rozdzielczość.    

R E K L A M A
Cena wykonania usługi może być stosunkowo niska, gdyż projektowaniem, czyli najbardziej czasochłonną częścią zlecenia zajmuje się osoba, która zamawia książkę. Samodzielne projektowanie albumu sprawia niesamowitą frajdę każdemu, kto tego spróbował i zdecydowanie obniża koszty. Druk albumu rozpoczyna się po przesłaniu przez Internet projektu do drukarni i dokonaniu płatności. 

Aplikacja pozwala drukarniom na zarządzanie i zorganizowanie całego procesu produkcji od momentu otrzymania pliku od klienta z potwierdzeniem płatności aż po wydruk fotoksiążki. Co ważne, zawartość pliku chroniona jest specjalnym kodem, dzięki czemu żadna inna drukarnia nie jest w stanie wydrukować u siebie fotoksiążki z tego samego materiału. Drukowanie fotoksiażek jest niezwykle zyskowne, a rozwiązanie oferowane przez Konica Minolta gwarantuje duże marze. Dotyczy to zwłaszcza zakładów poligraficznych, które są już wyposażone w odpowiednie urządzenia i nie muszą zatrudniać dodatkowych pracowników.

Konica Minolta oferuje rozwiązanie do druku fotoksiążek dwóch wersjach – prostszej, opartej na modelu hostowanym (KM Photobook) oraz w bardziej zaawansowanym wariancie w oparciu o licencję (Taopix).

Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności