23.10.2015, Polska Poligrafia
Prof. nzw. dr hab. inż. Stefan Jakucewicz oraz dr. inż. Svitlana Khadzhynova (PŁ) opracowali ciekawą pozycję naukową pt . Sposoby zabezpieczania dokumentów. W książce przedstawiono całą gamę technik zabezpieczania druków: w papierze, w farbie, rysunkowe, optyczne, biometryczne, w procesie drukowania itp. Opisano także procedury sprawdzania autentyczności dokumentów. Tekst ilustrują liczne fotografie makro- i mikroskopowe. Monografię można nabyć przez Wydawnictwa Politechniki [...] [
więcej]
24.09.2015, Polska Poligrafia
Sztuka barwy to najważniejszy podręcznik na temat teorii barwy XX wieku. Johannes Itten to legendarny mistrz szkoły Bauhausu, wielki indywidualista, artysta, mistyk barwy, nauczyciel i teoretyk sztuki. Fascynował się kultem ognia, praktykował medytację i był wegetarianinem. Budził rozbawienie otoczenia swym ekscentrycznym ubiorem i wyznawaniem kultu Mazdaznana. Światową sławę przyniósł mu autorski program nauczania (tzw. kurs wprowadzający) opracowany i wdrożony w Bauhasie w latach 1919-1923 [...] [
więcej]
26.07.2015, Polska Poligrafia
W związku z trwającym sezonem wakacyjnym, Canon Europe publikuje wyniki badania dotyczącego drukowania dokumentów przez osoby wyjeżdżające na urlop. Badanie pokazuje, że mimo tego, iż większość rzeczy załatwianych jest online - 92% klientów poszukuje ofert wyjazdowych w sieci, 82% z nich rezerwuje nocleg przez Internet, a 77% zamawia wycieczkę online - znakomita większość Europejczyków, bo aż 93% nadal decyduje się na podróżowanie z dokumentami i biletami w wersji drukowanej. [...] [
więcej]
14.07.2015, Polska Poligrafia
Marketing jest dziedziną, która bardzo dynamiczne się zmienia, szybko reaguje na trendy, wprowadzając usprawnienia i nowości. Wobec narastającego chaosu informacyjnego coraz trudniejsze staje się pozyskanie uwagi odbiorcy – nawet mimo faktu coraz większej liczby możliwości technologicznych. Dotyczy to również branży marketingowej. Narzędzia, które są dziś dobrze znane i używane, w przyszłości mogą stać się niewystarczające. Czego zatem powinniśmy oczekiwać? W artykule [...] [
więcej]
28.05.2015, Polska Poligrafia
Dlaczego pierwszą na świecie czcionkę cyrylicką odlali Niemcy w Krakowie? Czy litery mogą być narodowe, a może powinny być uniwersalne? Co robi solidaryca na sztandarach na Węgrzech? I dlaczego niektórzy kochają krzywe napisy na budkach z piwem, a inni ich nienawidzą? Historyczka dizajnu Agata Szydłowska oraz projektant i typograf Marian Misiak udowadniają, że za pozornie neutralnymi literami kryją się pasjonujące historie, wielkie debaty i zajadłe konflikty. Jednocześnie pokazują, jak litery [...] [
więcej]
26.05.2015, Polska Poligrafia
Według szacunków KPMG w 2014 r. wartość produkcji sprzedanej sektora poligraficznego w Polsce wzrosła o 6,5% i wyniosła 13,2 mld zł. Eksport osiągnął rekordowy poziom prawie 6 mld zł. O rozwoju branży świadczą także pozytywne nastroje wśród przedstawicieli firm drukarskich. W tym roku po raz pierwszy od kilku lat większość przedsiębiorstw ocenia sytuację na polskim rynku dobrze lub nawet bardzo dobrze. Lepsze nastroje wśród polskich firm poligraficznych Spośród 300 [...] [
więcej]
30.03.2015, Polska Poligrafia
Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z eksportu. Plakaty Świerzego, klocki Lego, deska kreślarska ojca i rubryka „Wybraliśmy dla Ciebie” w piśmie „Ty i Ja” to pilnie strzeżone przyczółki w wojnie z peerelowską brzydotą. Potem syn architekta zostaje projektantem. [...] [
więcej]
9.03.2015, Polska Poligrafia
Polska Izba Opakowań zamierza wydać z okazji międzynarodowych targów przemysłu spożywczego POLAGRA FOOD i POLAGRA GASTRO oraz targów opakowań dla przemysłu spożywczego PAKFOOD, organizowanych we wrześniu w Poznaniu, katalog reklamowy OPAKOWANIA ŻYWNOŚCI, zawierający oferty producentów opakowań przeznaczonych do pakowania żywności. Publikacja ta, w nakładzie 2,5 tys. egz. i objętości ok 50 stron, zawierać będzie aktualne oferty krajowych firm opakowaniowych dla producentów [...] [
więcej]
17.02.2015, Polska Poligrafia
Przedstawiamy zasady projektu Partnerstwo dla Promocji Polskiego Przemysłu Poligraficznego i Opakowaniowego Poland Prints for Europa Na projekt składają się następujące elementy:wydanie publikacji z raportem "Rynek Poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce" - edycja piąta 2015 przygotowanego przez firmę KPMG, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, przy współpracy wszystkich organizacji samorządu gospodarczego branży. Dwie wersje językowe - polska i angielska. Nakład [...] [
więcej]
16.02.2015, Polska Poligrafia
Firma Sun Chemical opublikowała swój kolejny raport korporacyjny nt. realizowanej przez firmę polityki zrównoważonego rozwoju. Znajdują się w nim m.in. informacje na temat wdrożonego przez nią systemu zbierania danych, pozwalającego na sprawne raportowanie, oraz przykłady proekologicznych produktów i usług, jakie znajdują się w jej ofercie. Najnowszy „proekologiczny” raport Sun Chemical szczegółowo prezentuje podejmowane przez firmę działania na rzecz zrównoważonego [...] [
więcej]
26.01.2015, Polska Poligrafia
Ricoh przedstawił pierwszą część raportu „Praca w przyszłości” opracowanego na podstawie badań zrealizowanych przez Economist Inteligence Unit. W ramach tego projektu światowi eksperci w takich dziedzinach, jak nowe technologie czy ergonomia, przedstawili swoją wizję przemian, które nastąpią w środowisku pracy w ciągu kolejnych 10-15 lat. Jednym z rozmówców był Alan Hedge, Dyrektor Human Factor and Ergonomics Laboratory w Cornell University. Według niego decydujące [...] [
więcej]
14.01.2015, Polska Poligrafia
Hubergroup obchodzi w tym roku 250-lecie swojego istnienia. Historia firmy to również część historii całej branży drukarskiej. Co roku hubergroup drukuje kalendarze, które oczekiwane są z niecierpliwością i zaciekawieniem nie tylko przez ludzi związanych z branżą poligraficzną. Przez lata kalendarz prezentowany był obok kalendarza firmy Pirelli na konkursie kalendarzy Vidical i określany mianem kultowego. Zawsze zaskakiwał artystyczną wizją, mistrzostwem wykonania i paletą barw. [...] [
więcej]
22.12.2014, PAI PrintinPoland.com
Z myślą o swoich klientach i partnerach biznesowych firma Agfa Graphics już po raz trzeci przygotowała ekskluzywny kalendarz VIP. Podobnie jak w poprzednich latach, łączy on w sobie unikalne fotografie, kreatywny projekt, najwyższą jakość druku i wysublimowane rodzaje uszlachetnień. Przy produkcji kalendarza tradycyjnie już znalazły zastosowanie zaawansowane rozwiązania z portfolio Agfa Graphics.Podobnie jak w latach poprzednich, firma przygotowała dla swoich klientów i partnerów [...] [
więcej]
19.12.2014, Polska Poligrafia
Mówi się o niej „królowa architektury”, choć ona sama stwierdza skromnie, że nie ma czasu tak o sobie myśleć. Wymaga dużo, także od siebie, co widać w dopracowanych w każdym detalu projektach. Zah Hadid - pierwsza w historii kobieta wyróżniona Nagrodą Pritzkera mówi w wywiadzie szczerze o tym, co zmieniłaby w wyglądzie miast, jak ewoluujące potrzeby człowieka wpływają na projektowane przez nią budynki i czy kobiecie łatwo funkcjonować w zdominowanym przez [...] [
więcej]
16.12.2014, Polska Poligrafia
Wystarczy wejść do pierwszego lepszego supermarketu, aby przekonać się jak trudno dziś przyciągnąć uwagę klienta za pomocą opakowania. W natłoku najróżniejszych kształtów i barw rozstrzygający głos w zdobyciu zaufania klienta ma dziś funkcjonalność i jakość. Nie tylko produktu, lecz także opakowania. Bo przecież to właśnie ono reprezentuje zarówno produkt, jak i samego producenta. W artykule podpowiemy, co powinno się uwzględnić przy projektowaniu efektownych opakowań. Należy [...] [
więcej]