Wartościowa monografia o papierach wartościowych
23.10.2015, Polska Poligrafia
Prof. nzw. dr hab. inż. Stefan Jakucewicz oraz dr. inż. Svitlana Khadzhynova (PŁ) opracowali ciekawą pozycję naukową pt . Sposoby zabezpieczania dokumentów. W książce przedstawiono całą gamę technik zabezpieczania druków: w papierze, w farbie, rysunkowe, optyczne, biometryczne, w procesie drukowania itp. Opisano także procedury sprawdzania autentyczności dokumentów. Tekst ilustrują liczne fotografie makro- i mikroskopowe. Monografię można nabyć przez Wydawnictwa Politechniki [...] [więcej]
Johannes Itten: Sztuka barwy
24.09.2015, Polska Poligrafia
Sztuka barwy to najważniejszy podręcznik na temat teorii barwy XX wieku. Johannes Itten to legendarny mistrz szkoły Bauhausu, wielki indywidualista, artysta, mistyk barwy, nauczyciel i teoretyk sztuki. Fascynował się kultem ognia, praktykował medytację i był wegetarianinem. Budził rozbawienie otoczenia swym ekscentrycznym ubiorem i wyznawaniem kultu Mazdaznana. Światową sławę przyniósł mu autorski program nauczania (tzw. kurs wprowadzający) opracowany i wdrożony w Bauhasie w latach 1919-1923 [...] [więcej]
Europejscy turyści nadal drukują dokumenty związane z podróżowaniem i biletami
26.07.2015, Polska Poligrafia
W związku z trwającym sezonem wakacyjnym, Canon Europe publikuje wyniki badania dotyczącego drukowania dokumentów przez osoby wyjeżdżające na urlop. Badanie pokazuje, że mimo tego, iż większość rzeczy załatwianych jest online - 92% klientów poszukuje ofert wyjazdowych w sieci, 82% z nich rezerwuje nocleg przez Internet, a 77% zamawia wycieczkę online - znakomita większość Europejczyków, bo aż 93% nadal decyduje się na podróżowanie z dokumentami i biletami w wersji drukowanej. [...] [więcej]
Wsparcie marketingu przyszłości
14.07.2015, Polska Poligrafia
Marketing jest dziedziną, która bardzo dynamiczne się zmienia, szybko reaguje na trendy, wprowadzając usprawnienia i nowości. Wobec narastającego chaosu informacyjnego coraz trudniejsze staje się pozyskanie uwagi odbiorcy – nawet mimo faktu coraz większej liczby możliwości technologicznych. Dotyczy to również branży marketingowej. Narzędzia, które są dziś dobrze znane i używane, w przyszłości mogą stać się niewystarczające. Czego zatem powinniśmy oczekiwać? W artykule [...] [więcej]
Paneuropa, Kometa, Hel. Szkice z historii projektowania liter w Polsce
28.05.2015, Polska Poligrafia
Dlaczego pierwszą na świecie czcionkę cyrylicką odlali Niemcy w Krakowie? Czy litery mogą być narodowe, a może powinny być uniwersalne? Co robi solidaryca na sztandarach na Węgrzech? I dlaczego niektórzy kochają krzywe napisy na budkach z piwem, a inni ich nienawidzą? Historyczka dizajnu Agata Szydłowska oraz projektant i typograf Marian Misiak udowadniają, że za pozornie neutralnymi literami kryją się pasjonujące historie, wielkie debaty i zajadłe konflikty. Jednocześnie pokazują, jak litery [...] [więcej]
Raport KPMG i Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga pt. „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”
26.05.2015, Polska Poligrafia
Według szacunków KPMG w 2014 r. wartość produkcji sprzedanej sektora poligraficznego w Polsce wzrosła o 6,5% i wyniosła 13,2 mld zł. Eksport osiągnął rekordowy poziom prawie 6 mld zł. O rozwoju branży świadczą także pozytywne nastroje wśród przedstawicieli firm drukarskich. W tym roku po raz pierwszy od kilku lat większość przedsiębiorstw ocenia sytuację na polskim rynku dobrze lub nawet bardzo dobrze. Lepsze nastroje wśród polskich firm poligraficznych Spośród 300 [...] [więcej]
Marcin Wicha: "Jak przestałem kochać design"
30.03.2015, Polska Poligrafia
Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z eksportu. Plakaty Świerzego, klocki Lego, deska kreślarska ojca i rubryka „Wybraliśmy dla Ciebie” w piśmie „Ty i Ja” to pilnie strzeżone przyczółki w wojnie z peerelowską brzydotą. Potem syn architekta zostaje projektantem. [...] [więcej]
Katalog reklamowy - Opakowania dla przemysłu spożywczego
9.03.2015, Polska Poligrafia
Polska Izba Opakowań zamierza wydać z okazji międzynarodowych targów przemysłu spożywczego POLAGRA FOOD i POLAGRA GASTRO oraz targów opakowań dla przemysłu spożywczego PAKFOOD, organizowanych we wrześniu w Poznaniu, katalog reklamowy OPAKOWANIA ŻYWNOŚCI, zawierający oferty producentów opakowań przeznaczonych do pakowania żywności. Publikacja ta, w nakładzie 2,5 tys. egz. i objętości ok 50 stron, zawierać będzie aktualne oferty krajowych firm opakowaniowych dla producentów [...] [więcej]
Raport edycja 2015 - Partnerstwo dla Promocji Polskiego Przemysłu Poligraficznego i Opakowaniowego Poland Prints for Europa
17.02.2015, Polska Poligrafia
Przedstawiamy zasady projektu Partnerstwo dla Promocji Polskiego Przemysłu Poligraficznego i Opakowaniowego Poland Prints for Europa Na projekt składają się następujące elementy:wydanie publikacji z raportem "Rynek Poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce" - edycja piąta 2015 przygotowanego przez firmę KPMG, Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, przy współpracy wszystkich organizacji samorządu gospodarczego branży. Dwie wersje językowe - polska i angielska. Nakład [...] [więcej]
Raport firmy Sun Chemical nt. korporacyjnej polityki zrównoważonego rozwoju za rok 2014
16.02.2015, Polska Poligrafia
Firma Sun Chemical opublikowała swój kolejny raport korporacyjny nt. realizowanej przez firmę polityki zrównoważonego rozwoju. Znajdują się w nim m.in. informacje na temat wdrożonego przez nią systemu zbierania danych, pozwalającego na sprawne raportowanie, oraz przykłady proekologicznych produktów i usług, jakie znajdują się w jej ofercie. Najnowszy „proekologiczny” raport Sun Chemical szczegółowo prezentuje podejmowane przez firmę działania na rzecz zrównoważonego [...] [więcej]
Praca w przyszłości – nowe technologie i ergonomia
26.01.2015, Polska Poligrafia
Ricoh przedstawił pierwszą część raportu „Praca w przyszłości” opracowanego na podstawie badań zrealizowanych przez Economist Inteligence Unit. W ramach tego projektu światowi eksperci w takich dziedzinach, jak nowe technologie czy ergonomia, przedstawili swoją wizję przemian, które nastąpią w środowisku pracy w ciągu kolejnych 10-15 lat. Jednym z rozmówców był Alan Hedge, Dyrektor Human Factor and Ergonomics Laboratory w Cornell University. Według niego decydujące [...] [więcej]
Kalendarz hubergroup na 2015 rok
14.01.2015, Polska Poligrafia
Hubergroup obchodzi w tym roku 250-lecie swojego istnienia. Historia firmy to również część historii całej branży drukarskiej. Co roku hubergroup drukuje kalendarze, które oczekiwane są z niecierpliwością i zaciekawieniem nie tylko przez ludzi związanych z branżą poligraficzną. Przez lata kalendarz prezentowany był obok kalendarza firmy Pirelli na konkursie kalendarzy Vidical i określany mianem kultowego. Zawsze zaskakiwał artystyczną wizją, mistrzostwem wykonania i paletą barw. [...] [więcej]
Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa Graphics na rok 2015
22.12.2014, PAI PrintinPoland.com
Z myślą o swoich klientach i partnerach biznesowych firma Agfa Graphics już po raz trzeci przygotowała ekskluzywny kalendarz VIP. Podobnie jak w poprzednich latach, łączy on w sobie unikalne fotografie, kreatywny projekt, najwyższą jakość druku i wysublimowane rodzaje uszlachetnień. Przy produkcji kalendarza tradycyjnie już znalazły zastosowanie zaawansowane rozwiązania z portfolio Agfa Graphics.Podobnie jak w latach poprzednich, firma przygotowała dla swoich klientów i partnerów [...] [więcej]
Nowy Label Magazine #12
19.12.2014, Polska Poligrafia
Mówi się o niej „królowa architektury”, choć ona sama stwierdza skromnie, że nie ma czasu tak o sobie myśleć. Wymaga dużo, także od siebie, co widać w dopracowanych w każdym detalu projektach. Zah Hadid - pierwsza w historii kobieta wyróżniona Nagrodą Pritzkera mówi w wywiadzie szczerze o tym, co zmieniłaby w wyglądzie miast, jak ewoluujące potrzeby człowieka wpływają na projektowane przez nią budynki i czy kobiecie łatwo funkcjonować w zdominowanym przez [...] [więcej]
Trendy w opakowaniach – estetycznie i premium
16.12.2014, Polska Poligrafia
Wystarczy wejść do pierwszego lepszego supermarketu, aby przekonać się jak trudno dziś przyciągnąć uwagę klienta za pomocą opakowania. W natłoku najróżniejszych kształtów i barw rozstrzygający głos w zdobyciu zaufania klienta ma dziś funkcjonalność i jakość. Nie tylko produktu, lecz także opakowania. Bo przecież to właśnie ono reprezentuje zarówno produkt, jak i samego producenta. W artykule podpowiemy, co powinno się uwzględnić przy projektowaniu efektownych opakowań. Należy [...] [więcej]