Ka­len­darz hu­ber­gro­up na 2015 rokPoprzedni artykuł 

Hu­ber­gro­up ob­cho­dzi w tym ro­ku 250-le­cie swo­je­go ist­nie­nia. Hi­sto­ria fir­my to rów­nież część hi­sto­rii ca­łej bra­nży dru­kar­skiej.

Co ro­ku hu­ber­gro­up dru­ku­je ka­len­da­rze, które ocze­ki­wa­ne są z nie­cier­pli­wo­ścią i za­cie­ka­wie­niem nie tyl­ko przez lu­dzi zwi­ąza­nych z bra­nżą po­li­gra­ficz­ną.

Przez la­ta ka­len­darz pre­zen­to­wa­ny był obok ka­len­darza fir­my Pi­rel­li na kon­kur­sie ka­len­darzy Vi­di­cal i okre­śla­ny mia­nem kul­to­we­go. Zaw­sze za­ska­ki­wał ar­ty­stycz­ną wi­zją, mi­strzo­stwem wy­ko­na­nia i pa­le­tą barw.

Ju­bi­le­uszo­wy ka­len­darz hu­ber­gro­up w ro­ku 2015 za­jął się bar­dzo po­pu­lar­ny­mi ale też jed­ny­mi z naj­trud­niej­szych gra­ficz­nie środ­ka­mi prze­ka­zu – pla­ka­ta­mi.

Suk­ces pla­ka­tów ja­ko no­śni­ka in­for­ma­cji i na­rzędzia po­wszech­nej ko­mu­ni­ka­cji ze spo­łe­cze­ństwem, bie­rze swo­je po­cząt­ki w osiem­na­stym wie­ku. Ro­zwój li­to­gra­fii za­po­cząt­ko­wa­ny przez Alo­isa Se­ne­fel­de­ra umo­żli­wił pro­sty spo­sób re­pro­duk­cji barw­nych mo­ty­wów. Z cza­sem z brzyd­kich i ta­nich ogło­szeń po­wsta­wać za­częły pla­ka­ty na co­raz wy­ższym po­zio­mie ar­ty­stycz­nym. Wraz ze wzro­stem zna­cze­nia re­kla­my i jej sku­tecz­ne­go od­dzia­ły­wa­nia na ma­so­we­go od­bior­cę w XX wie­ku pla­ka­ty za­częły zy­ski­wać na zna­cze­niu a ich gra­fi­ka sta­ła się swo­istą sztu­ką.

W ka­len­da­rzu hu­ber­gro­up zna­la­zło się dwa­na­ście różno­rod­nych pla­ka­tów z trzech wie­ków. Uka­zu­ją one hi­sto­rycz­ne prze­mia­ny, ja­kie do­ko­na­ły się w za­kre­sie re­kla­my i jej gra­ficz­ne­go wy­ra­zu. Pla­ka­ty na­wi­ązu­ją rów­nież do 250-let­niej hi­sto­rii hu­ber­gro­up. Ka­len­darz roz­po­czy­na mo­tyw barw­ne­go mie­dzio­ry­tu po­cho­dzące­go z ro­ku 1750 a ko­ńczy współcze­sny pla­kat ame­ry­ka­ńskie­go fe­sti­wa­lu kul­tu­ry.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my hu­ber­gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści