Kalendarz hubergroup na 2015 rokPoprzedni artykuł 

Hubergroup obchodzi w tym roku 250-lecie swojego istnienia. Historia firmy to również część historii całej branży drukarskiej.

Co roku hubergroup drukuje kalendarze, które oczekiwane są z niecierpliwością i zaciekawieniem nie tylko przez ludzi związanych z branżą poligraficzną.

Przez lata kalendarz prezentowany był obok kalendarza firmy Pirelli na konkursie kalendarzy Vidical i określany mianem kultowego. Zawsze zaskakiwał artystyczną wizją, mistrzostwem wykonania i paletą barw.

Jubileuszowy kalendarz hubergroup w roku 2015 zajął się bardzo popularnymi ale też jednymi z najtrudniejszych graficznie środkami przekazu – plakatami.

Sukces plakatów jako nośnika informacji i narzędzia powszechnej komunikacji ze społeczeństwem, bierze swoje początki w osiemnastym wieku. Rozwój litografii zapoczątkowany przez Aloisa Senefeldera umożliwił prosty sposób reprodukcji barwnych motywów. Z czasem z brzydkich i tanich ogłoszeń powstawać zaczęły plakaty na coraz wyższym poziomie artystycznym. Wraz ze wzrostem znaczenia reklamy i jej skutecznego oddziaływania na masowego odbiorcę w XX wieku plakaty zaczęły zyskiwać na znaczeniu a ich grafika stała się swoistą sztuką.

W kalendarzu hubergroup znalazło się dwanaście różnorodnych plakatów z trzech wieków. Ukazują one historyczne przemiany, jakie dokonały się w zakresie reklamy i jej graficznego wyrazu. Plakaty nawiązują również do 250-letniej historii hubergroup. Kalendarz rozpoczyna motyw barwnego miedziorytu pochodzącego z roku 1750 a kończy współczesny plakat amerykańskiego festiwalu kultury.

Na podstawie informacji firmy hubergroup

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności