Art Workshop – Przewodnik Munkena po papierze niepowlekanym
6.06.2012, Polska Poligrafia
Czym jest jakość w kontekście druku? Jak zdefiniować coś, co w gruncie rzeczy jest kwestią gustu? Zdaniem Arctic Paper, z prawdziwą jakością mamy do czynienia, gdy rezultat druku spełnia określone wstępnie oczekiwania. Jest to w dużej mierze kwestia właściwej komunikacji. Miejsce akcji – drukarnia gdzieś w Europie. Drukarz i zamawiający spotykają się, aby dokonać wyboru papieru i ustalić, jaki wynik końcowy należy uzyskać. Nowy produkt nabiera właściwego kształtu podczas spotkania między [...] [więcej]
Komiks "Biegun" z Europapier-Impap
14.05.2012, Polska Poligrafia
Europapier-Impap ma przyjemność przedstawić komiks „Biegun” Tomasza Piątkowskiego i Jarosława Gacha wydany przez Instytut Marka Kamińskiego. Komiks wydrukowany został na papierze G-Print dystrybuowanym przez Europapier-Impap. „Biegun” to historia trójki przyjaciół – Tomasza, Jana i Mateusza, których drogi rozeszły się wraz z wkroczeniem w dorosłość. Kiedy wiele lat później Mateusz ulegnie wypadkowi w górach Jan postanowi ściągnąć Tomasza do rodzinnego miasteczka. [...] [więcej]
Wpływ technologii na biznes - raport Ricoh i The Economist Intelligence Unit
20.03.2012, Polska Poligrafia
Ricoh i The Economist Intelligence Unit (EIU) prezentują szczegółowy raport dotyczący wpływu technologii na organizacje od dziś aż do roku 2020. Raport EIU, sponsorowany przez Ricoh, pokazuje, że rozwój istniejących technologii wciąż będzie miał istotny wpływ na modele biznesowe i stosowane przez firmy praktyki. Firmy nie będą w stanie uciec przed skutkami zmian technologicznych. Organizacje dysponujące elastycznymi procesami, strukturami i odpowiednimi narzędziami będą w stanie szybko się dostosować [...] [więcej]
Dyrektorzy marketingu powinni współpracować z dyrektorami ds. IT, aby umożliwić klientom tworzenie innowacji
26.01.2012, Polska Poligrafia
Carsten Bruhn, wiceprezes w Commercial, Ricoh Europe Metody pozyskiwania wiedzy o klientach, wnoszącej wkład w badania i rozwój wciąż ewoluują. Do tej pory opinie klientów były pozyskiwane tradycyjnymi metodami poprzez ankiety, wywiady telefoniczne czy grupy fokusowe i zawsze było to postrzegane jako zadanie departamentów marketingu. Dzisiaj, pomysły na przyszłe produkty i usługi mogą być kreowane w ogromnej mierze poprzez społeczności internetowe, programy lojalnościowe i marketing spersonalizowany. [...] [więcej]
Inwestycje MSP w IT w 2012 roku
23.01.2012, Polska Poligrafia
Kryzys to czas podwójnej ostrożności inwestycyjnej. Niechęć do podejmowania ryzyka w dobie niestabilnego rynku, dotyczy zwłaszcza mniejszych przedsiębiorstw, dla których każdy nieprawidłowy ruch biznesowy, może okazać się decydujący. Jak zatem przetrwać kryzys bezpiecznie, ale nie pozostając w tyle za konkurencją? Z pewnością warto szukać rozwiązań, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem zwrotu z inwestycji (ROI). Drugi przewidywany przez Epicor kierunek popytu to narzędzia IT, analizujące [...] [więcej]
Tektura falista - zagadnienia ogólne i rekomendowane standardy
15.12.2011, Polska Poligrafia
Pod auspicjami Stowarzyszenia Papierników Polskich opracowano materiał "Zagadnienia ogólne oraz rekomendowane standardy dotyczące tektury falistej i opakowań z tektury falistej", zawierający opis standardów obowiązujących w branży tektury falistej i opakowań z niej produkowanych. W tym celu został powołany zespół redakcyjny, złożony z ekspertów i producentów opakowań z tektury falistej. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie oraz najlepsze praktyki kooperencji, przedstawiono najistotniejsze [...] [więcej]
Szkolenie dla pracowników: sprawny przepływ dokumentów
30.11.2011, Polska Poligrafia
Według badań prowadzonych przez specjalistyczne pracownie, ginie aż jeden firmowy dokument na dwadzieścia. Nie zawsze winni są temu pracownicy. W wielu przedsiębiorstwach podstawowym wyposażeniem wciąż są drukarki biurkowe, które nie pozwalają na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań usprawniających obieg dokumentów w firmie. Kiedy zatrudniany jest nowy pracownik, często otrzymuje komputer i własną drukarkę. Nikt nie zastanawia się, czy naprawdę jest mu ona potrzebna. Specjaliści radzą, aby zamiast [...] [więcej]
Explore the moments. Kalendarz Arctic Paper 2012
26.11.2011, Polska Poligrafia
Dzień jest jak niezapisana kartka papieru. Tabula rasa. Można ją pokryć tysiącem znaków, układających się w słowa, zdania, historie. Papier pokryty literami, cyframi i grafiką wchłania znaczenia i symbole. Pozwala uchwycić moment w sposób dosłowny, pozostawiając jednak miejsce na niedomówienia. Fotografia daje możliwość zapisania jednego, wyjątkowego fragmentu dnia. Ten dzień należy do niej – niezwykłej, trochę ekscentrycznej dziewczyny. Historia jest prosta. Zaczyna się o brzasku na [...] [więcej]
Słownik Papierniczy Angielsko-Polski (książka+CD)
20.10.2011, Polska Poligrafia
Właśnie ukazała się druga edycja słownika papierniczego angielsko-polskiego wydanego w 1991 r. pod redakcją J. Robowskiego. Najnowsze wydanie zostało uzupełnione o około 6000 haseł i zawiera 27320 terminów z takich dziedzin papiernictwa, jak surowce włókniste, środki pomocnicze, rodzaje wytworów papierniczych, przetwórstwo, maszyny i urządzenia, energia, ochrona środowiska, gospodarka wodna i ściekowa, odpady z przemysłu celulozowo-papierniczego. W słowniku znajdą się również terminy z dziedzin [...] [więcej]
Menadżer a obieg informacji w firmie
11.10.2011, Polska Poligrafia
Niesprawny i nieszczelny system obiegu informacji w przedsiębiorstwie może spowodować duże straty. Kadra menadżerska coraz częściej zdaje sobie sprawę z tych zagrożeń i decyduje się na wdrożenie kompleksowych rozwiązań, które poprawiają bezpieczeństwo i znacznie obniżają koszty druku. W każdej firmie dochodzi czasem do sytuacji, że dokumenty z informacjami poufnymi trafiają w ręce osób niepowołanych. Zdarza się to nie tylko z powodu niefrasobliwości pracowników, ale także ze złego zarządzania [...] [więcej]
W kolorze czy czerni – co opłaca się małym firmom, a co dużym?
29.09.2011, Polska Poligrafia
Przed podjęciem decyzji o zakupie nowej drukarki zawsze warto zastanowić się, do czego ma nam służyć. W małych firmach wydawanie pieniędzy na wyrafinowane urządzenia nie ma sensu. W dużych przedsiębiorstwach lepiej od razu kupić sprzęt lepszy i droższy, dzięki któremu możemy łatwo zoptymalizować druk i koszty w firmie. Małe firmy kupują głównie małe drukarki monochromatyczne o niewielkich możliwościach technicznych. Wiąże się to przede wszystkim z ich niską ceną oraz małą ilością drukowanych [...] [więcej]
Ile kosztuje kampania wyborcza
27.09.2011, atramenty przez internet - sklep internetowy
Decyzją Trybunału Konstytucyjnego kampania wyborcza trafiła z powrotem na nasze ulice. Pierwszym sprawdzianem gospodarności partii politycznych może być sposób inwestowania pieniędzy z funduszu wyborczego na materiały reklamowe. Różnice w wydatkach każdego komitetu w jednym mieście mogą sięgać nawet setek tysięcy złotych. Decyzja Trybunału Konstytucyjnego od 1 sierpnia wznowiła kampanię wyborczą w znanej dotychczas formie. Teraz, zamiast tzw. materiałów „informacyjnych”, miasta ubarwią [...] [więcej]
Jak zaprojektować idealną flotę drukującą?
3.09.2011, Polska Poligrafia
Wydatki na druk stanowią nawet kilkanaście procent kosztów funkcjonowania każdej firmy. Dzięki odpowiedniemu doborowi floty drukującej oraz usprawnieniu przepływu informacji w firmie można je łatwo zmniejszyć. Z kolei zakup nieodpowiedniego sprzętu, może doprowadzić do niepotrzebnych wydatków. Zaprojektowanie firmowej floty urządzeń drukujących wbrew pozorom nie jest łatwe. Wszystko zależy od naszych potrzeb i priorytetów. Dla jednych ważna jest szybkość, dla innych jakość, a dla jeszcze innych [...] [więcej]
Raport Ricoh Europe: Przedsiębiorstwa europejskie mogą potencjalnie tracić 46 miliardów EUR
11.08.2011, Polska Poligrafia
Badanie opublikowane przez Ricoh Europe ujawnia, że przedsiębiorstwa europejskie mogą potencjalnie tracić 46 mld euro z powodu nieskutecznych, w znacznym stopniu ręcznych metod, stosowanych obecnie do przetwarzania informacji. Indeks efektywności procesów Ricoh pokazuje, że pracownicy, którzy zarządzają przetwarzaniem kluczowych dla firmy dokumentów poświęcają na to ok. 362 miliony godzin rocznie, co przekłada się na koszt rzędu 147 mld EUR. Indeks bada w jaki sposób organizacje z Europy zarządzają [...] [więcej]
Poligrafia broni się przed skutkami cyfryzacji
29.07.2011, Caffeprint.eu
Wiele firm w różnych gałęziach gospodarki zmuszone jest do wprowadzania koniecznych zmian, aby utrzymać się na rynku w dobie postępującej cyfryzacji. Pozornie skazane na porażkę tradycyjne drukarnie offsetowe wciąż generują aż 39% przychodów sektora i coraz częściej wchodzą z usługami do sieci. W jaki sposób prowadzić biznes, wykorzystując niesprzyjające warunki na swoją korzyść? Galopujący postęp technologiczny sprawia, że wiele gałęzi gospodarki staje przed wyzwaniem dopasowania się do nowej [...] [więcej]