David Mills, COO w Ricoh Europe mówi: „Liderzy zdają sobie sprawę, że możliwości jakie daje „big data”, wykraczają poza dokumenty cyfrowe i muszą dotyczyć także dokumentów papierowych, które również zawierają kluczowe dla biznesu informacje. Liderzy są pod presją podejmowania właściwych decyzji, aby wyprowadzić swoje firmy z kryzysu, dlatego też zgadzają się, że cyfryzacja i uwolnienie danych z dokumentów papierowych usprawnią podejmowanie decyzji biznesowych. Liderzy przewidują, że dokumenty papierowe nadal będą produkowane w firmach w dużych ilościach. Żyjemy w czasach „bigger data” i możliwość łatwego dostępu do informacji, zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej jest niezbędna, gdyż dzięki temu organizacje mogą przyspieszyć swoją transformację cyfrową.”
Badanie ujawnia, że ponad 50 proc. organizacji wciąż przechowuje informacje z ostatnich 5-10 lat tylko w wersji papierowej. To ma wpływ nie tylko na podejmowanie decyzji, ale również na produktywność i wyniki. Większość liderów (63 proc.) zgadza się, że znalezienie potrzebnej informacji w dokumentach papierowych trwa zbyt długo. Przechowywanie danych w szafkach, magazynach, piwnicach i w plikach należących do pracowników, zazwyczaj pochłania znaczące koszty.
Mills dodaje: “Pierwszym krokiem na drodze do zarządzania „bigger data” jest odarcie tego zjawiska z tajemnicy, którą jest owiane. Jeden rezultat ma znaczenie. Jest to gromadzenie, analizowanie i wykorzystywanie wysokiej jakości dostępnych informacji, aby móc zaoferować klientom lepsze usługi, co z kolei sprawi, że zdobędziemy ich lojalność. Istotne jest, aby kontynuować wykraczanie poza informację cyfrową. Znaczące tendencje i wnioski z danych archiwalnych (w tym z tych przechowywanych w formie papierowej) pozwolą na uzyskanie pełnego obrazu i są istotne dla działania firmy w przyszłości. Kryzys gospodarczy podkreślił jakie znaczenie ma dla organizacji uzyskanie pełnego spojrzenia na środowisko, które je otacza, zarówno w przeszłości, jak i obecnie. Istotne jest, aby firmy wykorzystywały wszystkie swoje kluczowe informacje w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej i usprawnienia procesów decyzyjnych w przyszłości.”
Więcej na temat wpływu zmian technologicznych na stronie: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.