Aktualnie, tylko 4% liderów biznesowych opisuje ponad połowę swoich pracowników jako iWorkers: pracowników, którzy są niezawodni, wysoko wykwalifikowani, wykonują swoją pracę szybko i dokładnie oraz mają dostęp do wszystkich informacji niezbędnych do zaspokojenia potrzeb swojej firmy oraz klientów. Przewidują oni jednak znaczny wzrost, 37% szacuje, że ponad połowa wszystkich pracowników będzie należeć do tej grupy do 2018 roku.
Wzrost ten może być spowodowany skutkami dzisiejszej nieefektywnej wymiany informacji. Liderzy, zapytani o obszary, które były najbardziej narażone, przytoczyli na pierwszym miejscu utracone przychody (49%), następnie utraconych klientów (43%), a na trzecim miejscu brak customer insight (27%).
Badanie ukazuje również, że aby zwiększyć liczbę pracowników typu iWorker, najpierw trzeba sprostać kilku wyzwaniom. Podczas gdy prawie ¾ firm inwestuje w nowe technologie w celu ulepszenia produktywności pracowników zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, większość podkreśla potrzebę przeglądu istniejących procesów, aby pracownicy mieli łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji biznesowych. Ponad 70 proc. uważa, że brak dostępu do dokumentów z urządzenia mobilnego hamuje rozwój ich firmy, a 2/3 przyznaje, że niedopasowane funkcje wyszukiwania sprawiają, że pracownicy nie mogą znaleźć potrzebnej informacji. Ponadto, 62 proc. twierdzi, że chaotyczne silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji.
David Mills, COO w Ricoh Europe, mówi: ”Przewiduje się, że populacja iWorkers znacznie wzrośnie. Tutaj pojawia się pytanie – czy firmy są no to gotowe? Liderzy biznesowi bardziej niż kiedykolwiek wcześniej uświadamiają sobie potrzebą dalszej optymalizacji sposobu wykorzystania technologii i wyeliminowania silosów informacyjnych występujących w firmie. Istnieje pilna potrzeba zrobienia przeglądu i zmiany tradycyjnych sposobów pracy, by nadążać ze zmianami technologicznymi, które wciąż będą przynosić nowe wyzwania.”
Mills dodaje: “Teraz jest odpowiedni czas na optymalizację kluczowych procesów
biznesowych, które lepiej przygotują firmę na przyszłość. Innowacje
i zmiany technologiczne sprawiają, że aktywizacja iWorkers jest niezbędna
do poprawy sprawności biznesowej, efektywności, wydajności i szybkości
reakcji na potrzeby klienta.”