Gwałtowny wzrost liczby iWorkers do 2018 rokuPoprzedni artykuł 

Liderzy biznesowi z firm europejskich przewidują dynamiczny wzrost liczby pracowników zwanych iWorkers w ciągu najbliższych 5 lat – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Ricoh Europe.

Aktualnie, tylko 4% liderów biznesowych opisuje ponad połowę swoich pracowników jako iWorkers: pracowników, którzy są niezawodni, wysoko wykwalifikowani, wykonują swoją pracę szybko i dokładnie oraz mają dostęp do wszystkich informacji niezbędnych do zaspokojenia potrzeb swojej firmy oraz klientów. Przewidują oni jednak znaczny wzrost, 37% szacuje, że ponad połowa wszystkich pracowników będzie należeć do tej grupy do 2018 roku.

Wzrost ten może być spowodowany skutkami dzisiejszej nieefektywnej wymiany informacji. Liderzy, zapytani o obszary, które były najbardziej narażone, przytoczyli na pierwszym miejscu utracone przychody (49%), następnie utraconych klientów (43%), a na trzecim miejscu brak customer insight (27%).

Badanie ukazuje również, że aby zwiększyć  liczbę pracowników typu iWorker, najpierw trzeba sprostać kilku wyzwaniom. Podczas gdy prawie ¾ firm inwestuje w nowe technologie w celu ulepszenia produktywności pracowników zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy, większość podkreśla potrzebę przeglądu istniejących procesów, aby pracownicy mieli łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji biznesowych. Ponad 70 proc. uważa, że brak dostępu do dokumentów z urządzenia mobilnego hamuje rozwój ich firmy, a 2/3 przyznaje, że niedopasowane funkcje wyszukiwania sprawiają, że pracownicy nie mogą znaleźć potrzebnej informacji. Ponadto, 62 proc. twierdzi, że chaotyczne silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji.   

David Mills, COO w Ricoh Europe, mówi: ”Przewiduje się, że populacja iWorkers znacznie wzrośnie. Tutaj pojawia się pytanie – czy firmy są no to gotowe? Liderzy biznesowi bardziej niż kiedykolwiek wcześniej uświadamiają sobie potrzebą dalszej optymalizacji sposobu wykorzystania technologii i wyeliminowania silosów informacyjnych występujących w firmie. Istnieje pilna potrzeba zrobienia przeglądu i zmiany tradycyjnych sposobów pracy, by nadążać ze zmianami technologicznymi, które wciąż będą przynosić nowe wyzwania.”

R E K L A M A
Europejscy liderzy biznesowi podkreślają  najbardziej istotne kroki, które umożliwią aktywizację  iWorkers. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej efektywnych działań zwiększających wiedzę pracowników jest wykorzystywanie narzędzi współpracy: umożliwianie współpracy i dzielenia się wiedzą w różnych lokalizacjach. Następnie, ex aequo na drugim miejscu, znalazła się optymalizacja procesów biznesowych: przegląd sposobu pracy i zapewnienie, że technologia jest wykorzystywana z maksymalną korzyścią dla firmy oraz przejście do chmury. Na czwartym miejscu liderzy umiejscowili cyfryzację dokumentów papierowych, która zapewni lepszy dostęp do kluczowych informacji biznesowych, zarówno aktualnych, jak i archiwalnych, co pomoże w przyszłym podejmowaniu decyzji. Takie działania przyniosą firmom znaczące korzyści. Badanie firmy McKinsey2  podkreśla, że firmy, które koncentrują się na pracownikach wiedzy (ponad 35 proc. wszystkich pracowników) generują przeciętnie 3 razy większy zwrot na pracownika niż firmy z mniejszą liczbą pracowników wiedzy (20 proc. wszystkich pracowników lub mniej).

Mills dodaje: “Teraz jest odpowiedni czas na optymalizację kluczowych procesów biznesowych, które lepiej przygotują firmę na przyszłość. Innowacje i zmiany technologiczne sprawiają, że aktywizacja iWorkers jest niezbędna do poprawy sprawności biznesowej, efektywności, wydajności i szybkości reakcji na potrzeby klienta.”

Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności