W dniach 15-18 stycznia br. w Bukowinie Tatrzańskiej odbywała się jubileuszowa 15. Zimowa Konferencja Poligraficzna. Wzięli w niej udział przedstawiciele drukarń (reprezentujących głównie segment produkcji offsetowej), firm dostarczających rozwiązania i materiały eksploatacyjne oraz mediów branżowych. Wśród prelegentów konferencji znalazł się Tomasz Reczka – koordynator ds. wdrożeń w firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe. Wystąpił on z referatem zatytułowanym „Nowe rozwiązania technologiczne w roztworach nawilżających do druku offsetowego”.
Spotkanie w Bukowinie Tatrzańskiej było kolejną w ostatnich miesiącach okazją dla firmy ABC/Allied Pressroom Products Europe do zaprezentowania swoich rozwiązań, zarówno na arenie krajowej (Letnia Konferencja Poligraficzna, Poligraficzne Konfrontacje) jak i międzynarodowej (targi w Stambule czy Moskwie). Mówi Konrad Lewandowski, jej współwłaściciel: „W minionym roku wydarzyło się w naszej firmie bardzo dużo, także w aspekcie technologicznym. Tego rodzaju spotkania traktujemy jako doskonałą okazję do poinformowania rynku o nowościach w naszej ofercie, procedurach związanych z zastosowaniem środków chemicznych ABC/Allied Pressroom Products a przede wszystkim korzyściach z tego wynikających. Co istotne, od niedawna zalety naszych produktów mogą doceniać nie tylko drukarnie offsetowe, czyli nasz tradycyjny odbiorca, ale też fleksograficzne”.
Z myślą o uczestnikach Zimowej Konferencji Poligraficznej firma przygotowała wystąpienie koncentrujące się na zagadnieniach związanych z eksploatacją produkowanych przez nią roztworów nawilżających do bezalkoholowego druku offsetowego. Tomasz Reczka zaczął od krótkiej charakterystyki firmy, nawiązując do jej korzeni – amerykańskiego stanu Kalifornia, gdzie bardzo dużą uwagą przywiązuje się do polityki zrównoważonego rozwoju w branży poligraficznej. „To ważne w kontekście coraz większej proekologiczności naszych środków chemicznych, które pozwalają na całkowite wyeliminowanie alkoholu z procesu drukowania – podkreślał Tomasz Reczka. – Zresztą tzw. „zielona produkcja” to temat coraz częściej poruszany w poligrafii. Zwracają na niego uwagę nie tylko drukarze, ale także ich klienci, choćby z branż spożywczej, tytoniowej czy zabawkarskiej. Coraz częściej wymuszają oni na drukarniach stosowanie farb, lakierów i buforów o niskim stopniu migracji. Są to produkty nietypowe, w efekcie czego pojawiają się kłopoty z zachowaniem równowagi wodno-farbowej, złym doborem bufora a nawet niewłaściwym przygotowaniem podłoża drukowego”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com
Fot.: Świat Druku