5 grudnia w Łodzi odbyła się 3. edycja Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej, zorganizowana przez firmę Centrum Komputerowe ZETO i jej partnerów. Już po raz kolejny znalazła się wśród nich firma Docufield, wyłączny przedstawiciel takich marek jak Hunkeler, Kern czy Neopost w naszym kraju. Jej dyrektor handlowy – Krzysztof Zabielski – wystąpił podczas konferencji z referatem zatytułowanym „Koperta jako powierzchnia reklamowa”. Odniósł się w nim do nowych rozwiązań i możliwości w zakresie realizacji przekazu marketingowego przy tradycyjnej wysyłce pocztowej.
3. Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej przyciągnęło do łódzkiego hotelu Hilton niemal 150 osób reprezentujących m.in. firmy świadczące usługi outsourcingu i direct mailingu, firmy i instytucje z różnych branż (bankowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej, informatycznej, medialnej itd.), drukarnie oraz dostawców rozwiązań technologicznych – od oprogramowania, poprzez sprzęt drukujący na systemach peryferyjnych skończywszy. W tym roku formuła spotkania, którego inicjatorem i głównym organizatorem jest Centrum Komputerowe ZETO, została po raz kolejny nieco zmieniona. Wzięli w nim bowiem udział – jako partnerzy – także inni dostawcy usług outsourcingu, druku transakcyjnego i wysyłki masowej. W gronie partnerów technologicznych znalazła się firma Docufield, która wykorzystała Forum do prezentacji oferowanych przez siebie narzędzi, pozwalających na nieszablonowe wykorzystanie powierzchni zwykłej koperty.
Krzysztof Zabielskiprzedstawił w swoim wystąpieniu nie tylko aspekty rynkowe personalizacji na żądanie, ale też względy technologiczne, pozwalające na zakończone sukcesem jej wdrożenie. „Na właściwą aplikację nowoczesnego przekazu marketingowego na kopertach składają się trzy elementy: e-frankownica, adresarka oraz pełnokolorowy, personalizowany druk. Taki zestaw pozwala stworzyć produkt, który bardziej przypomina ulotkę reklamową niż zwykłą, białą kopertę, zazwyczaj zawierająca tylko adresy nadawcy i odbiorcy oraz znaczek pocztowy. Wprowadzenie usługi e-frankowania pozwoliło na stworzenie rozwiązania, które można określić mianem pocztowego TransPromo” – mówił dyrektor handlowy Docufield.
Jeden z proponowanych elementów to e-frankownica, która umożliwiła powstanie nowego kanału obsługi klientów biznesowych Poczty Polskiej. Jest to cyfrowy terminal, usprawniający nadawanie przesyłek, czyniący ze zwykłego listu list monitorowany poprzez nadanie unikalnego kodu 2D Data Matrix i numeru. Docufield oferuje e-frankownice firmy Neopost, bazujące na technologii inkjetowej HP, oferujące rozdzielczość 600 dpi i zgodne z nową normą Poczty Polskiej, tj. drukujące nowy znak opłaty pocztowej w kolorach czerwonym lub czarnym. „Co więcej, e-frankowanie to nie tylko wprowadzanie nowoczesnego znaku opłaty pocztowej, ale także: logotypów, haseł reklamowych i okolicznościowych, tekstu czy grafiki” – podkreślał Krzysztof Zabielski.
Drugi ważny element pozwalający na stworzenie koperty typu TransPromo to adresarka z ruchomą bądź stałą głowicą, umożliwiająca wysokiej jakości, pełnokolorowy i personalizowany druk różnego rodzaju treści. „Mogą one mieć charakter reklamowy, promocyjny, informacyjny – w zależności od potrzeb samego przekazu” – kontynuował Krzysztof Zabielski. Jako przykład podał wprowadzoną do oferty Docufield na początku tego roku i z powodzeniem wdrażaną także w polskich przedsiębiorstwach adresarko-drukarkę Neopost AS-970C. Umożliwia ona zadrukowywanie do 7,5 tys. kopert typu DL/h. Maksymalna rozdzielczość druku to 1600 x 1600 dpi, pozwalająca na właściwe odwzorowanie nawet małych elementów graficznych i tekstu. Każdy z uczestników Forum otrzymał przykładową kopertę, uwzględniającą zarówno aspekt reklamowy (w części zadrukowanej w drukarce Neopost AS-970C), jak i e-frankowanie wykonane w urządzeniu tego samego producenta.
Na zakończenie Krzysztof Zabielski wspomniał o systemie drukującym PrintModule firmy Kern AG. Umożliwia on pełną integrację z kopertownicami Kern, personalizację „w locie” na podstawie odczytu kodów w okienku koperty oraz automatyczną adaptację transportu do kopert różnej grubości. System zadrukowuje koperty w formatach C6/C5-B5 z wydajnością 22 tys. kopert/h i rozdzielczością 600 x 600 dpi.
„Łódzkie Forum było znakomitą okazją do spotkania z naszymi partnerami technologicznymi i handlowymi oraz licznymi klientami reprezentującymi zarówno firmy outsourcingowe, jak też drukarnie czy finalnych odbiorców – banki, telekomy, instytucje ubezpieczeniowe – mówi Michał Okurowski, dyrektor ds. marketingu w firmie Docufield. – Stanowiło z jednej strony możliwość dyskusji o realizowanych i planowanych inwestycjach, z drugiej zaś – podsumowania naszej działalności w kończącym się roku. Ta – choćby na rynku poligraficznym – zakończyła się kilkoma spektakularnymi wdrożeniami. Byliśmy m.in. partnerem we wszystkich czterech kontraktach uwzględniających produkcyjne, rolowe maszyny cyfrowe uruchomione w naszym kraju. Także sprzedaż urządzeń Neopost i Kern utrzymała się w 2013 roku na satysfakcjonującym nas poziomie. Mamy nadzieję, że rok 2014 będzie pod tym względem jeszcze lepszy. O naszych rozwiązaniach i nowych propozycjach rynkowych będziemy systematycznie informować klientów zarówno podczas lokalnych prezentacji w firmach produkcyjnych czy drukarniach, jak też w czasie ogólnopolskich imprez takich jak Forum w Łodzi”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com
Fot.: Zbigniew Cieśla, CK ZETO S.A.