Podczas targów Fespa Digital 2014, odbywających się w dniach 20-23 maja w Monachium, firma Agfa Graphics zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania w obszarze wielkoformatowego druku cyfrowego, bazujące na technice inkjet UV. Na jej stoisku (nr 380-390 w hali B1) swoją światową premierę będą miały dwa modele z nowej serii urządzeń Anapurna i. Ponadto demonstrowane będą: niedawno wprowadzony do oferty ploter Jeti Titan S/HS, sterujące wielkoformatowymi urządzeniami Agfa Graphics oprogramowanie workflow Asanti oraz dedykowane im atramenty UV. Z myślą o klientach z Polski na stoisku będą obecni przedstawiciele rodzimego działu inkjetowego firmy: Przemysław Arabski, pełniący od niedawna obowiązki jego szefa, Artur Cajler – kierownik ds. kluczowych klientów oraz Adriana Piotrowska-Ineksiak – regionalny szef sprzedaży.
Absolutną nowością w portfolio Agfa Graphics, przygotowywaną specjalnie na targi Fespa Digital 2014, są pierwsze dwa egzemplarze z nowej rodziny urządzeń – Anapurna i. Jak zapewnia producent, będą one oferować jeszcze wyższą wydajność i jakość w relacji do zainwestowanych środków.
Hybrydowy model Anapurna M2050, najchętniej kupowane (także w Polsce) rozwiązanie Agfa Graphics wśród urządzeń o szerokości 2,05 m, został zaprojektowany na nowo. Dzięki temu system ma sprostać oczekiwaniom ze strony rynku, którego profesjonalizm i wymagania stale rosną; co więcej – maszyna ma być wciąż konkurencyjna cenowo w stosunku do oferowanych możliwości. Wyposażony w najnowszej generacji głowice drukujące o wysokiej rozdzielczości, ploter Anapurna M2050i zapewnia – zdaniem producenta – co najmniej 50% większą wydajność w porównaniu ze swoim poprzednikiem. W urządzeniu zoptymalizowano też pozycjonowanie nanoszonych kropel atramentu, co wpłynęło na zwiększenie jakości wydruków. Anapurna M2050i posiada stworzone przez Agfa Graphics rozwiązanie w zakresie zarządzania bielą, które ma zapewnić niezawodne drukowanie przy użyciu tego koloru specjalnego – zarówno jako podkładowego jak też kryjącego.
Z kolei drukujący w trybie „z roli na rolę” ploter Anapurna M3200i RTR o szerokości 3,2 m to – zdaniem Agfa Graphics – pierwsze na rynku rozwiązanie klasy średniej i wyższej, pozwalające na wykonywanie szerokiego spektrum zastosowań przy inwestycji charakterystycznej dla urządzeń typu entry-level. Podczas monachijskich targów maszyna będzie drukowała wykorzystując jednocześnie dwa zwoje z materiałem, co jeszcze bardziej zwiększa jej wydajność. W ploterze wprowadzono też nową opcję, pozwalającą na zastosowanie materiałów typu siatka bez podkładu.
Wszystkie hybrydowe modele Anapurna i można zintegrować z automatycznym podajnikiem arkuszy ABF, który ułatwia ich podawanie i zwiększa wydajność produkcji.
Na początku br. Agfa Graphics wprowadziła do oferty dwa wysokowydajne modele Jeti Titan S i HS. Oba urządzenia spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony rynku. Cechuje je w pełni płaska konstrukcja, dedykowana na rynek klasy high-end, wysoka jakość i wydajność oraz atrakcyjny – jak zapewnia producent – zwrot z inwestycji. Podczas targów Fespa Digital 2014 ploter Jeti Titan S/HS będzie wyposażony w dodatkową funkcję nakładania primera, co zwiększa przyczepność atramentu przy zadrukowywaniu podłoży termoplastycznych. Kolejną opcją, jaką firma przewiduje z myślą o tych urządzeniach, jest funkcja lakierowania wybiórczego.
Wszystkimi ploterami prezentowanymi na stoisku Agfa Graphics będzie sterować stworzone przez firmę, dedykowane im oprogramowanie workflow Asanti. Automatyzuje ono cały proces produkcji wielkoformatowej, oferując m.in. funkcję zarządzania barwą i wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom ze strony niezwykle wymagających klientów z segmentu print & display. Asanti zwiększa wydajność produkcji, zapewnia jej stabilność i jakość. Uzupełnieniem systemu workflow jest Asanti StoreFront – działające „w chmurze” oprogramowanie web-to-print, pozwalające na tworzenie sklepów internetowych. Jest to opcjonalne rozwiązanie typu SaaS (Software as a Service), oferujące niski próg inwestycyjny dla wszystkich zainteresowanych pozyskiwaniem zleceń online.
Podczas targów firma będzie też promować szerokie portfolio swoich atramentów UV. Każdy z nich dostosowano do konkretnego modelu z oferty Agfa Graphics, uwzględniając specyfikę poszczególnych systemów. Atramenty mają optymalizować proces produkcji nawet najbardziej wymagających zleceń wielkoformatowych, zarówno o zastosowaniach wewnętrznych jak i zewnętrznych. Opracowana przez firmę technologia dyspersji pigmentów (tzw. cienka powłoka atramentu) zapewnia, że oferują one właściwą kolorystykę oraz niskie zużycie w przełożeniu na 1 m2. W efekcie uzyskuje się bardziej atrakcyjne wydruki oraz redukcję kosztów związanych z eksploatacją parku maszynowego.
„Na targach Fespa Digital 2014 po raz kolejny potwierdzamy nasze zaangażowanie na rynku druku wielkoformatowego, rozszerzając portfolio kompleksowych rozwiązań dla segmentu print & display. Nasz wszechstronny, zintegrowany program sprzedaży obejmuje: sprzęt, atramenty, oprogramowanie, peryferia, a w niektórych regionach także podłoża drukowe, uzupełnione przez know-how na temat poszczególnych aplikacji oraz niezawodny serwis – mówi Willy Van Dromme, szef marketingu Agfa Graphics w dziale wielkoformatowych systemów inkjetowych. – Naszym celem jest pomoc dla drukarń w rozszerzeniu bazy ich odbiorców poprzez oferowanie rozwiązań o najwyższej jakości i wydajności, w atrakcyjnej cenie”.
Zgodnie z tradycją targową Agfa Graphics, jej stoisko będzie obfitować w wiele unikalnych aplikacji wykonanych przy pomocy rozwiązań oferowanych przez firmę. Na szczególną uwagę zasługiwać będzie imponujący „Dom Asanti”, składający się w całości z aplikacji wykonanych przez klientów Agfa Graphics. Będzie można się tu przekonać o jakości prac zrealizowanych z zastosowaniem maszyn i materiałów eksploatacyjnych firmy. Ma on też stanowić inspirację dla przedsiębiorstw poszukujących nowych dróg rozwoju i niekonwencjonalnych zastosowań w obszarze wielkoformatowego druku cyfrowego.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com